Video driver installeren HP g121nd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09 07:55
Hallo,

Voor mijn laptop van HP g121nd wil ik graag de nieuwste video driver installeren maar om een of andere reden lukt dat niet. Ik kwam erachter dat het nodig was omdat de foto's in de ontwikkelomgeving van Lighroom helemaal blauw zijn. Korte zoektocht op internet wees direct naar de driver van de GPU. Even updaten dacht ik.

Helaas geeft de HP support assistant geen meldingen van een nieuwe driver. Echter als ik in apparaatbeheer kijk zie ik dat de geïnstalleerde driver uit augustus 2015 stamt en van Intel is. Op de website van HP (voor mijn laptop) staan nieuwe drivers maar als ik probeer een van Inteldrivers te installeren via de HP download and install assistant komt de melding "Deze computer voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van deze software".

Misschien een detail: laptop gekocht bij mediamarkt en een SSD erin laten zetten, echter was de SSD een DOA. Teruggebracht, nieuwe SSD en windows installatie, dus keurig opgelost. Ik zag echter wel dat dit niet dezelfde installatie was als orgineel meegeleverd was. Minder bloatware, dus waarom zeuren. Al lijkt me niet dat dit een probleem moet zijn voor het installeren van de driver.

Iemand tips wat te doen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lick_A_Brick
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-05-2024
Heb zelf ook een HP, heb na aankoop gelijk een clean windows install gedaan om van alle HP zooi af te raken dus heb ook geen HP support assistant.

Zelf heeft mijn laptop nog een AMD GPU, en is mijn Intel HD driver ook uit 17/08/2015

Heb hier ook nog de laatste driver gevonden.

Is dit niet het probleem kijk dan even of dit werkt:

1. Launch LR and open preferences.
2. Switch to the Performance tab
3. Uncheck/disable Use Graphics Processor
4. Click the System Info button and post here what is reported under "Graphics Processor Info: " This will help us with troubleshooting the underlying issue.
5. Restart Lightroom

(source)

Ik zou trouwens eerst even de laatste methode proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
De inteldrivers had ik ook al geprobeerd en bij het installeren van die drivers krijg ik:
Afbeeldingslocatie: https://u1oliw.bn1304.livefilestore.com/y3mr_wdt6TK7ffdUTFpoIXZBvcLGwZSRb6ivchsvrbmZTVxj0pSu7iSAvO5Yk4Eq8M7CTZ4BsDp-5YKGi4NKms310lW9kLO_6ts02S-zMkto2KXRkroTlyPPPIpqzI7bmnY2uQXlTyTLko3nsWiuOiAgrvpUQNNOvq8UAGByhVYodA?width=473&height=263&cropmode=none. Zodoende ben ik dus bij het support assistant van HP uitgekomen.

Nu contact opnemen met Adobe gaat weinig uithalen aangezien ze hoogstwaarschijnlijk toch eerst zeggen dat ik de drivers van mijn videokaart bij moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lick_A_Brick
MRIdev schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:41:
Nu contact opnemen met Adobe gaat weinig uithalen aangezien ze hoogstwaarschijnlijk toch eerst zeggen dat ik de drivers van mijn videokaart bij moet werken.
Hoezo contact opnemen met Adobe?

Heb even de drivers van je laptop opgezocht en hier is een driver lijst, het lijkt mij een standaard driver lijst sinds er ook drivers voor AMD en Nvidia tussen staan en jou laptop die niet heeft. Je zou gewoon de laatste Intel Graphics driver kunnen downloaden.

Heb je trouwens ook al de andere mogelijke fix geprobeerd die ik had gelinkt?

Hoop dat je dit probleem snel op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Van zowel HP als Intel krijg ik dus de drivers niet geïnstalleerd met respectievelijk de foutmeldingen in mijn eerste en tweede post.

In LR de GPU uitzetten helpt en de foto wordt direct zichtbaar. Dat had ik nog niet gemeld, maar al direct gedaan en dat werkt dus :)

De drivers van de BIOS kreeg ik zonder problemen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lick_A_Brick
MRIdev schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 20:14:
Van zowel HP als Intel krijg ik dus de drivers niet geïnstalleerd met respectievelijk de foutmeldingen in mijn eerste en tweede post.

In LR de GPU uitzetten helpt en de foto wordt direct zichtbaar. Dat had ik nog niet gemeld, maar al direct gedaan en dat werkt dus :)

De drivers van de BIOS kreeg ik zonder problemen geïnstalleerd.
Mooi! Is hiermee je probleem volledig opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Nope :'(. Ik kan inderdaad de foto's bewerken in LR in de ontwikkelomgeving, echter alleen met uitgeschakelde GPU.

Alleen kan ik nog steeds niet de nieuwste drivers installeren en dat is het echte probleem.
Pagina: 1