Thumbs Up en Notificatie "belletje" in Safari (OSX).

Pagina: 1
Acties:

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Naar aanleiding van een reactie op een "vraag" op het forum kreeg ik van een andere gebruiker dan de Topic Starter een "Thumbs UP".

Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/2a6ldtt.jpg

Het is, voor zover ik weet, op geen enkele manier mogelijk om die Highlighted Notification te restten naar het normale icon, en aangezien dat dat de enige notificatie is blijft het ding ook zoeken naar andere "nieuwe" notificaties als je er op klikt :o

Laat maar..... Had zélf (waarschijnlijk) niet goed gekeken :(

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 20-02-2016 19:18 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11 08:22
Ja, er zit tegenwoordig een vertraging in. Geen idee waarom, dat was vroeger niet zo. Ik had het al eerder gerapporteerd maar de devs blijven volhouden dat de pagina niet kan weten dat er geen nieuwe notificaties zijn totdat een bepaalde timeout voorbij is (max enkele minuten ofzo), terwijl als je de notificatie open klikt, er gewoon duidelijk geen notificaties zijn.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dorus schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:27:
Ja, er zit tegenwoordig een vertraging in. Geen idee waarom, dat was vroeger niet zo. Ik had het al eerder gerapporteerd maar de devs blijven volhouden dat de pagina niet kan weten dat er geen nieuwe notificaties zijn totdat een bepaalde timeout voorbij is (max enkele minuten ofzo), terwijl als je de notificatie open klikt, er gewoon duidelijk geen notificaties zijn.
Ik was mezelf hier al voor gék aan 't verklaren doordat ik dingen zág welke er ineens niet meer waren :P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb geen idee waar je het over hebt :?

Intentionally left blank

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:00

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Je moet een notificatie nu aanklikken voordat hij als gelezen gemarkeerd wordt ;)

Wat wel kan is dat je notificaties nog als "ongelezen" staan als je de terug knop van je browser gebruikt.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
_David_ schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:05:
[...]

Je moet een notificatie nu aanklikken voordat hij als gelezen gemarkeerd wordt ;)

Wat wel kan is dat je notificaties nog als "ongelezen" staan als je de terug knop van je browser gebruikt.
CMD < doet 't zelfde... En zelfs een CMD-R veranderd er daarna niets meer aan :o

Ik had 't zelfde effect overigens ook op een Windows Laptop met "backspace + CTRL-F5".

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 20-02-2016 19:17 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ja, zolang je de notificatie niet aanklikt (of het icoontje ervoor) blijft hij 'ongelezen'. Dat is geen bug, enkel een verschil met de oude situatie waar notificaties al op gelezen werden gezet bij het openen van de popup...

Intentionally left blank

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:35:
Ja, zolang je de notificatie niet aanklikt (of het icoontje ervoor) blijft hij 'ongelezen'. Dat is geen bug, enkel een verschil met de oude situatie waar notificaties al op gelezen werden gezet bij het openen van de popup...
Is het dan misschien mogelijk om er voor te zorgen dat een notificatie op basis van een topic verdwijnt zodra dat betreffende topic geopend is zónder dit te doen via een notificatie?

Ik doe even de gemakkelijke aanname dat ik m'n eigen posts én de reacties daarop óók daadwerkelijk lees als ik een topic open waarop een notificatie voor me aanwezig is zonder dat betreffende topic te openen middels die notificatie.?

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 20-02-2016 19:50 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

wimmel_1 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:39:
[...]

Is het dan misschien mogelijk om er voor te zorgen dat een notificatie op basis van een topic verdwijnt zodra dat betreffende topic geopend is zónder dit te doen via een notificatie?

Ik doe even de gemakkelijke aanname dat ik m'n eigen posts én de reacties daarop óók daadwerkelijk lees als ik een topic open waarop een notificatie voor me aanwezig is zonder dat betreffende topic te openen middels die notificatie.?
Dat zal technisch vast wel mogelijk zijn, maar hoeveel werk dat is durf ik niet zo te zeggen. Het is iig niet bepaald triviaal...

Er komt binnenkort wel een extra knopje in het menu om alle notificaties op gelezen te zetten :)

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 20-02-2016 19:57 ]

Intentionally left blank

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:56:
[...]

Dat zal technisch vast wel mogelijk zijn, maar hoeveel werk dat is durf ik niet zo te zeggen. Het is iig niet bepaald triviaal...
Triviaal is het niet, irritant wél.... Beide woorden zijn dan weer niet opgenomen in het monopoly spel :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-11 19:03
Een 'Markeer alles als gelezen'-optie zou gewaardeerd worden, zodat je niet elke melding afzonderlijk aan hoef te klikken.

edit:
Net te laat :P

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 20-02-2016 20:15 ]

The devil is in the details.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hahn schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:58:
Een 'Markeer alles als gelezen'-optie zou gewaardeerd worden, zodat je niet elke melding afzonderlijk aan hoef te klikken.

edit:
Net te laat :P
Net? Bijna een maand :+ Markeer alles als gelezen-knop

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ik ben schijnbaar dus niet de enige welke zich ergens aan "ergert" :)

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Uhhh, deze functie? http://tweakers.net/notificatie/markeerallesgelezen

[ Voor 25% gewijzigd door GerardVanAfoort op 21-02-2016 00:07 ]

NRG

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/5kpz7l.jpg

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dat ziet er meer uit als een ajax request die niet goed doorkomt. Zit je op een onbetrouwbaar netwerk? Kijk anders eens in je netwerk console (F12) wat er precies gebeurd en of je wel een response krijgt.

Intentionally left blank

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
crisp schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:40:
[...]

Dat ziet er meer uit als een ajax request die niet goed doorkomt. Zit je op een onbetrouwbaar netwerk? Kijk anders eens in je netwerk console (F12) wat er precies gebeurd en of je wel een response krijgt.
Met F12 gaat 't geluid harder en met FN - F12 kom ik op 't "Dashboard" van m'n MBP :+ En nee, m'n netwerk is gewoon 100% stabiel en heeft méér dan genoeg capaciteit om dit soort simpele zaken af te kunnen handelen.

Maar: Ik heb de developertools in Safari maar even aan gezet en middels de "Web Inspector" gekeken naar dát wat er allemaal naar binnen gehaald wordt op het moment dat ik op dat belletje klik.

Uiteraard zul je AL-TIJD zien dat het op zo'n moment wél goed gaat en dat er ook nergens onnodige latency op de onderdelen zit (veelal usericons en wat php files + gerelateerd script om de "quotes" er bij te kunnen plaatsen).

Onderstaande komt overigens ná het posten van deze post..... En die melding veroorzaakt waarschijnlijk vertragingen welke ná het posten en vervolgens opvragen van de notificaties ontstaan. Na het posten was de situatie zoals in de afbeelding weer terug, in ieder geval.

Betreffende TLD (googleadservices.com) = één "van de" welke niet over m'n router/dns server kunnen komen.

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/2vdra07.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 22-02-2016 18:58 ]

Pagina: 1