Mijn vraag
Voor een onderzoek moet ik redelijk wat data in Excel krijgen. Het gaat om een toegediende dosering die per patiënt, per maand kan verschillen, maar waar door zorgverzekering een maximum aan gesteld is.
Als voorbeeld:
Wat ik graag zou willen is dat in de cel na december, de totaal-cel een optelling gebeurt van wat er tot die tijd is toegediend. Extrapoleren van de data dus, ik kom hier niet uit. In mijn idee moet het zoiets worden, maar ik heb nauwelijks ervaring met Excel. De uitkomst zou in de totaal-cel moeten komen.
B1*12; B1+B2*2/12; B1+B2+B3/3*12 enz.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 met Excel 2016 en op de laptop Windows 7 met Excel 2010
Kan iemand mij (opweg) helpen?
Alvast bedankt,
Rob
Voor een onderzoek moet ik redelijk wat data in Excel krijgen. Het gaat om een toegediende dosering die per patiënt, per maand kan verschillen, maar waar door zorgverzekering een maximum aan gesteld is.
Als voorbeeld:
Patient, januari, februari, maart, april, mei, enz. totaal |
Pat.1 , 500, 600, 250, 0 |
Wat ik graag zou willen is dat in de cel na december, de totaal-cel een optelling gebeurt van wat er tot die tijd is toegediend. Extrapoleren van de data dus, ik kom hier niet uit. In mijn idee moet het zoiets worden, maar ik heb nauwelijks ervaring met Excel. De uitkomst zou in de totaal-cel moeten komen.
B1*12; B1+B2*2/12; B1+B2+B3/3*12 enz.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 met Excel 2016 en op de laptop Windows 7 met Excel 2010
Kan iemand mij (opweg) helpen?
Alvast bedankt,
Rob