Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop upgraden in afwachting pascal

Pagina: 1
Acties:

• Smedicin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-07 19:22
Wat ga je met je laptop doen?
[i]Windows 10 staat erop, en gebruik vooral Acad, PS, AI. Wil je gamen? JA[i]

Wat is je budget?
Ik ken de prijs niet, maar zal rap 100 euro zijn denk ik. Liefst dus rond dit bedrag.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop staat en blijft thuis. Maar volgens mijn niet van toepassing hier.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Neen

De latop die ik nu heb is: pricewatch: HP EliteBook 8570p (H5E34EA)

Ik ben al even aan het kijken om een vaste PC samen te steken. Maar heb vernomen dat er nieuwe GPU's komen, dus wacht ik hier liever op. Op dit moment game ik dus op deze laptop. Games als Ark, H1z1, Gta5, Hearthstone, fallout 4. Deze games draaien, maar op medium tot low! Ook voel ik dat internet browsers trager komen. Alsook laadtijden in games.

Graag had ik dus geweten wat ik kan doen om deze games iets deftiger te kunnen spelen voor de komende tijd. ( max 6-8 maand?)

• Castelmagno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-11 11:21
Allereerst hoop ik dat die 100 euro een typefout is en dat 1000 euro moet zijn want voor 100 euro vind je niks. Dan wat betreft vaste computer of laptop. Als je je computer niet veel meeneemt zou ik sowieso voor een vaste computer gaan. Laptops kosten niet alleen veel meer maar bieden ook nog eens veel slechtere performance. Daarnaast is wachten op nieuwe ladingen GPU's of CPU's niet echt een geweldige optie. Er komt namelijk elke 6 maand wel iets nieuws uit enzo kan je blijven wachten.

Verder wat betreft de laptop voor 1000 euro ga je geen laptops vinden waarmee je de genoemde games op high kan spelen. Je zal je budget toch nog wat moeten optrekken. Ook verwachten we hier wat eigen inbreng en is het dus fijn als je zelf al eens zou opgeven wat je gevonden hebt.

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb er verder geen ervaring mee, maar je kan tegenwoordig een videokaart aansluiten op de laptop via pcie, misschien valt er wat moois van te bouwen. Scheelt iig enorm in de kosten.

• Smedicin
Ik bedoel nu een kleine aanpassing zoals SSD of Ram geheugen! :) Mijn build van mijn vast toestel staat al in de andere topic. Zoals de titel zegt, wil ik nu gewoon iets kleins doen aan mijn laptop in afwachting van de nieuwe gpu's.

Danku

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Niet helemaal goed gelezen :)

Je zal weinig kunnen doen om het grafisch sneller te krijgen, maar meer ram en ssd zullen je besturingssysteem iig wel veel sneller maken.

Het is best een goede laptop, ik zou overwegen om te kijken wat externe videokaarten te bieden hebben ipv een nieuwe desktop te bouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door Manke op 20-02-2016 21:03 ]

• Smedicin
Heb toch al eens goed uitgekeken, maar externe GPU's vind ik toch niet...

Is dit dan een videokaart die ik aansluit via usb? (Kan niet kloppen in mijn hoofd.)

Als ik ram bijsteek. koop ik dan best een setje van 2 of mogen dit 2 verschillende zijn? Laptop kan 16Gb aan en er zit maar 2Gb in..Alsook mijn geheugen is bijna vol, waardoor die volgens mij ook trager komt.

Is het mogelijk dat ik nieuwe externe SSD aansluiten en dan vandaaruit H1z1 en GTA V beter kan spelen dan nu?

Vriendelijke groeten.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:33
Smedicin schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:02:

Is dit dan een videokaart die ik aansluit via usb? (Kan niet kloppen in mijn hoofd.)

Als ik ram bijsteek. koop ik dan best een setje van 2 of mogen dit 2 verschillende zijn? Laptop kan 16Gb aan en er zit maar 2Gb in..Alsook mijn geheugen is bijna vol, waardoor die volgens mij ook trager komt.

Is het mogelijk dat ik nieuwe externe SSD aansluiten en dan vandaaruit H1z1 en GTA V beter kan spelen dan nu?

Vriendelijke groeten.
Nee... Ze zijn nu bezig met eGPU via thunderbolt, maar dat zal voor jou niet zo interessant zijn. Je kan eigenlijk weinig doen behalve eventueel een SSD upgrade/ram upgrade. Daar houdt het echt bij op.

[ Voor 13% gewijzigd door WouterL op 15-03-2016 12:44 ]

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 08:25
Smedicin schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:02:

Vriendelijke groeten.
het trage gevoel van je huidige laptop zal zeker een boost krijgen als je het geheugen uitbreid naar 8 of 16 gb.
en met een ssd erin kan die laptop zeker nog een aantal jaar mee. Qua grafische kracht zal je er niet op vooruit gaan maar die keuze is aan jou.

...

Pagina: 1