Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoever
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-08 19:16
Mijn vraag:
Ik krijg het niet voor mekaar om mijn desktop te wekken via WoL...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 moederbord
Ethernet bekabeld PC <-> Ziggo modem
Port 9 is geforward
Teamviewer 10 voor wake
Moet gaan dienen als remote wake voor Plex Media Server

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik kan in de power management van mijn bios geen Wake-on-Lan optie vinden. Heb het in Windows wel aangevinkt bij adapter instellingen. Lijkt niet te werken.

Radeloos... :'(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 14:36
Wake on lan. Moet er op zitten in de bios. Mij gaming 7 heeft dat wel maar weet niet precies waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoever
Heijmenberg99 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 16:49:
Wake on lan. Moet er op zitten in de bios. Mij gaming 7 heeft dat wel maar weet niet precies waar.
Ik heb Wake-On-Alarm, Wake-On-Keyboard, Wake-On-Mouse, maar kan nergens Lan vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Bij "Power management" in het bios moet "Erp" op disabled staan. Een specifiek optie lijkt er echter niet voor te zijn. Let er ook op dat je het WOL signaal verstuurd met het juiste MAC address + dat je naar het broadcast ip address stuurt en niet naar het lokale ip van je pc

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 13:28
Soms is het "Wake in PCI" of "Wake on PCIE". Onlogisch maar op mijn MSI Z97-G45 werkte het daarna wel.

[ Voor 40% gewijzigd door AtomicWing op 20-02-2016 16:59 ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoever
http://melodicolt.nl/bios.jpg

Ik kan niks soortgelijks vinden. ErP staat op disabled.

Ook als ik een portscan doe op mijn WAN IP dan komt-ie met geen enkele open poort terugzetten. Terwijl ik er toch een aantal open heb staan van oa Minecraft servers en voor Teamviewer.

[ Voor 51% gewijzigd door timoever op 20-02-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Wat probeer je te doen? Je pc wakker maken vanuit je lokale netwerk, of vanaf ergens extern, via internet? Tegenwoordig blokkeren vrijwel alle routers het forwarden van UDP pakketten vanaf WAN naar het broadcast address van je lokale netwerk. Zelfs wanneer je daar speciaal een regel voor aangemaakt hebt.

Het is dat m'n Asus router een aparte optie in de app en routersetup voor WoL, maar een gewoon WoL app / programma werkt dus niet, tenzij ik het op m'n lokale netwerk uitvoer.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoever
Het mooiste scenario zou zijn als het ook extern kan. Maar het zou al heel mooi zijn als het via lokaal kan. Ik wil gewoon als ik boven TV aan het kijken ben, dat ik beneden m'n PC aan kan gooien om films/series te kijken via Plex (alle bestanden staan op die PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 13:28
Vanuit het internet maakte ik altijd eerst een VPN naar het eigen netwerk; daarna werkte WoL wel.
Ik herinner me nog iets dat Fast Boot ook uit moest staan, zowel in BIOS als destijds ook in W8.1.

Net het MoBo boekje doorgelopen maar daar geven ze alleen ErP aan als iets wat WoL uit zou schakelen als dat aanstaat.

[ Voor 23% gewijzigd door AtomicWing op 20-02-2016 17:17 ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoever
AtomicWing schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:16:
Vanuit het internet maakte ik altijd eerst een VPN naar het eigen netwerk; daarna werkte WoL wel.
Ik herinner me nog iets dat Fast Boot ook uit moest staan, zowel in BIOS als destijds ook in W8.1.

Net het MoBo boekje doorgelopen maar daar geven ze alleen ErP aan als iets wat WoL uit zou schakelen als dat aanstaat.
Fast Boot staat ook uit.
Pagina: 1