KRK Rokit 6 op receiver?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanBril
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-10-2023
Goedendag allen,

ik ben vrijwel onbekend met receivers. na wat google werk, en na gisteren een bezoekje te hebben gebracht aan de Media Markt, zit ik eigenlijk nog met een vraag.

ik heb net een nieuwe TV (samsung ue40h6240) gekocht. het geluid van deze tv zou ik graag over mijn speakers (krk rokit 6) willen horen.
nu zou het natuurlijk ook mooi zijn, als ik via WIFI een DNLA kan aansluiten.
als laatste wens heb ik dat ik vanaf de bank geluid kan afspelen via bluetooth op de speakers.

nu word ik redelijk heen en weer gegooid qua opties.
ik kom tegen dat de speakers prima op een Pre-Out aansluiting kunnen terwijl een verkoper tegen me zegt dat dit geen goede optie is (het ging hier over een subwoofer pre-out), omdat dan alleen de lage tonen hier door komen.
(kijkende naar de Denon AVR-X1200W, deze valt binnen mn budget)

mijn vraag:
kan ik met een budget van tot 400euro. een Receiver (of een dergelijke setup) kopen, waar Wifi en Bluetooth op zit, waar ik mn speakers op aan kan sluiten.

hopelijk komt er wat uit waarmee ik door kan. alvast bedankt! :)

gr Gertjan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03
In principe kan de receiver die je noemt, alles wat je wil. Eventueel kun je ook altijd nog een goedkope Chromecast audio kopen en die erop aansluiten. Dat is misschien beter om muziek te streamen dan via Bluetooth, maar met de receiver kan beide.
Ik weet alleen niet hoe je een actieve monitor, wat jouw Rokits volgens mij zijn, op een receiver moet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:24

FeaR

In GoT we trust

AgeOfPanic schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:26:
Ik weet alleen niet hoe je een actieve monitor, wat jouw Rokits volgens mij zijn, op een receiver moet aansluiten.
Op de Left en Right Pre-Out van de receiver als je via de receiver het volume wil kunnen regelen. Let wel dat niet elke receiver dit heeft. Veelal pas vanaf mid-range. Als de receiver een Tape Out heeft (die alle signalen doorzet) dan zou dat ook nog kunnen. Moet je wel het volume op de speakers zelf regelen aangezien de Tape Out een vaste waarde heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 20-02-2016 21:23 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-06 06:25
De AVR-X1200W heeft alleen pre-outs voor zone 2(alleen stereo). Indien je niet wilt uitbreiden met andere speakers zou het moeten lukken, maar niet een heel logische keuze.

Extra:

Ik zou de versterker overslaan, en je speakers rechtstreeks (desnoods op de headphones aansluiting) op je tv aansluiten, het is een smart-tv, volgens mij kan je daar toch ook van alles naar toe streamen.
Scheelt je weer een investering van een paar honderd euro.

[ Voor 44% gewijzigd door mcg_nl op 20-02-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mcg_nl schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:11:
De AVR-X1200W heeft alleen pre-outs voor zone 2(alleen stereo). Indien je niet wilt uitbreiden met andere speakers zou het moeten lukken, maar niet een heel logische keuze.
Plus even nalezen wat Zone 2 allemaal doorstuurt dan wel niet doorstuurt. Niet alle receivers zetten alle signalen/inputs naar andere zones door. Goedkopere receivers veelal alleen anloge ingangen dan wel in combinatie met netwerk. Duurdere receivers doen ook de digitale ingangen waar de top ook volledig HDMI (beeld en geluid) door kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Er zitten bijna geen analoge inputs meer op.... maar je hebt wel een punt.

Hier vond ik een soort van manual :

http://manuals.denon.com/AVRX1200W/NA/EN/GFNFSYhffhzhhp.php

Daar staat:
Press ZONE2 SOURCE to select the input source to be played.
The audio signal of the selected source is output to ZONE2.

Lijkt erop dat alles doorgestuurd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanBril
Kijk aan. super bedankt voor de duidelijke en snelle reacties.

ik ga eerst proberen om via de TV. voldoet het niet, kan ik inderdaad uitbreiden en die specifieke uitgangen gebruiken.

nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 09:57

GforceNL

Out of memory....

Je kunt je versterker aansluiten op je Rokits met 2 tulp kabels. Je zou dit kunnen proberen met de Pre-out voor Zone 2 van de Denon.

Heeft eventueel je TV misschien Tulp uitgangen? Die zou je dan ook kunnen proberen.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mcg_nl schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:39:
Lijkt erop dat alles doorgestuurd kan worden.
Helaas, pagina 224 van de AVR-X1200 handleiding:
No sound is output when using ZONE2.
  • Digital signal audio input from the HDMI connector or digital audio connectors (OPTICAL/COAXIAL) cannot be played back. Use analog connections.
  • When listening to the audio of a Bluetooth device in ZONE2, remove any obstructions between the
    Bluetooth device and this unit and use it within a range of about 32.8 ft/10 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Maar goed dat je iets verder hebt gelezen (het huiswerk van de topicstarter hebt gedaan :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Het is al vaker aan bod gekomen dat Zone 2 niet zaligmakend is. Ik vind het zelf ook heel slecht dat het nergens duidelijk in de handleiding staat vermeldt. Twee zinnetjes onder Troubleshooting op de laatste pagina's....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:56

Jag

Je kan altijd nog zelf pre outs creëren door er een speaker naar line adapter tussen te zetten. Die zijn niet duur. Dan gebruik je de front speaker aansluitingen en stel je die in als large.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanBril
bedankt voor alle info.
ik ga het een en ander proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:47
Kun je dan niet beter een Chromecast Audio dongle en een 3.5 mm/RCA splitter kopen? Veel goedkoper en voldoet perfect aan je wensen.
Pagina: 1