Affiliate marketing (partnerships)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Hallo,

Voor mijn opleiding ''moet'' ik een website maken en om het leuker te maken moeten we proberen om er geld mee te verdienen.

Ik heb al een onderwerp (ga ik niet vertellen :P ) dat nog niet super veel voorkomt maar dat wel aan het opkomen is waardoor de kans dat mensen je website bezoeken groter is.
Nu dacht ik dus aan GoogleAdSense maar aangezien het overgrote deel van de bewoners op deze aarde een AdBlocker heeft verwacht ik hier in deze tijd geen vetpot aan over te houden. Ik wil het er wel bij doen maar verder ook nog partnerships met webshop(s) aangaan.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is/legaal is om twee partnerships aan te gaan (CoolBlue & Bol.com) en die allebei te promoten op mijn website. Ik zet producten op mijn website en vervolgens link ik hen door naar de "beste" webshop en bij Bol.com integreer ik een webshop in mijn website.

Mijn vraag is dus: Mag ik twee partnerships aangaan op 1 website? of hebben jullie verder nog goede tips.

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
TweakTweet schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 16:14:
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is/legaal is om twee partnerships aan te gaan (CoolBlue & Bol.com)
Alsof er een wet is om twee partnerships tegen te gaan :? Hoezo zou 't niet legaal zijn?
Het is een ander verhaal als de ene partner geen partnership wil aangaan met je omdat je al een partnership met een ander hebt, maar los daarvan kun je zoveel partnerships aangaan als je wil.

Having said that: als dit een schoolprojectje is met een website die maar tijdelijk in de lucht is ofzo dan zou ik er niet al te veel moeite in steken; je mag blij zijn als je er een paar tientjes aan over houdt en dan moet je nog aardig wat bezoekers trekken ook.
TweakTweet schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 16:14:
Ik heb al een onderwerp (ga ik niet vertellen :P ) dat nog niet super veel voorkomt maar dat wel aan het opkomen is waardoor de kans dat mensen je website bezoeken groter is.bedankt. :)
Verkijk je daar niet op. Ik wil je enthousiasme niet meteen de kop indrukken maar als iets populair is en er geld aan valt te verdienen dan reken er maar op dat men er als vliegen op stront op zit. Je bent doorgaans écht niet de eerste die iets verzint. Dus of de interesse is toch lager dan je verwacht, of het is lastig uit te voeren waardoor de kosten hoger worden dan de baten of je hebt een uitzonderlijk goed idee waar nog niemand eerder op is gekomen (en die kans is klein). Alleen met een gedegen marktonderzoek (meten == weten, cijfers, cijfers, cijfers!) kun je daar iets zinnigs op zeggen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
RobIII schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 16:31:
[...]

Alsof er een wet is om twee partnerships tegen te gaan :? Hoezo zou 't niet legaal zijn?
Het is een ander verhaal als de ene partner geen partnership wil aangaan met je omdat je al een partnership met een ander hebt, maar los daarvan kun je zoveel partnerships aangaan als je wil.
Oke bedankt, dan ga ik het maar op de meest gunstige volgorde doen en hopen dat ik ze allebei kan overtuigen.
[...]

Having said that: als dit een schoolprojectje is met een website die maar tijdelijk in de lucht is ofzo dan zou ik er niet al te veel moeite in steken; je mag blij zijn als je er een paar tientjes aan over houdt en dan moet je nog aardig wat bezoekers trekken ook.
Het is inderdaad een schoolproject maar het is wel echt mijn eigen website die gewoon in de lucht blijft.
[...]

Verkijk je daar niet op. Ik wil je enthousiasme niet meteen de kop indrukken maar als iets populair is en er geld aan valt te verdienen dan reken er maar op dat men er als vliegen op stront op zit. Je bent doorgaans écht niet de eerste die iets verzint. Dus of de interesse is toch lager dan je verwacht, of het is lastig uit te voeren waardoor de kosten hoger worden dan de baten of je hebt een uitzonderlijk goed idee waar nog niemand eerder op is gekomen (en die kans is klein). Alleen met een gedegen marktonderzoek (meten == weten, cijfers, cijfers, cijfers!) kun je daar iets zinnigs op zeggen.
Doe de opleiding Marketing&Communicatie dus er wordt indd verwacht dat je eerst een onderzoek doet. Wat dat betreft een perfecte opdracht voor deze opleiding waarbij je alles kan/moet toepassen wat je leert.

echter heb ik eerder al een succesvolle website gemaakt over een onderwerp waarmee ik flink veel heb verdient (denk aan honderden euries p/maand) zonder iets te doen en met een gratis /.blogspot.com domein.
Dat was wel volledig met AdSense en dat verdienmodel is op dit moment een stuk minder rooskleurig (door AdBlockers) dan 3 á 4 jaar geleden. Vandaar dat ik het ditmaal op Partnerships wil gaan inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catscanner
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 12:16
Coolblue werkt via het affiliate netwerk van Zanox, hoe Bol.com werkt weet ik niet. Waarschijnlijk hebben zij hun eigen systeem. Je zou ook eens kunnen kijken naar gesponsorde content voor je website. Daar kun je ook Geld aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
catscanner schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:24:
Coolblue werkt via het affiliate netwerk van Zanox, hoe Bol.com werkt weet ik niet. Waarschijnlijk hebben zij hun eigen systeem. Je zou ook eens kunnen kijken naar gesponsorde content voor je website. Daar kun je ook Geld aan verdienen.
Dus eigenlijk bedrijven teksten laten aanleveren die ik vervolgens op mijn website plaats en daar geld voor vraag? Soort van Advertorials.
Goed idee!

Ten eerste moet ik er dan natuurlijk voor zorgen dat mijn website aantrekkelijk wordt voor die bedrijven om er op te adverteren. En daarna natuurlijk ook nog bedrijven vinden die dat willen, heb jij daar enig idee van hoe dat zou moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 23:19

JK

Maak eerst inderdaad je website maar eens aantrekkelijk. Zorg voor veel bezoekers voor je aan advertorials wilt beginnen. Je zou bedrijven in jouw niche kunnen aanspreken. Soms doen ze best wel moeilijk; adverteren in bladen is geen probleem voor ze, maar online zeuren ze soms om het aantal bezoekers wat uiteindelijk op hun site komt.

Online kan je elke klik meten, in een magazine mag je maar hopen dat daar wat uit komt, terwijl je daar vaak dik meer voor betaalt. Wat mij betreft gaat het niet alleen om kliks, maar ook om naamsbekendheid in de markt waar jij in opereert.

BOL heeft trouwens zijn eigen programma. Ik heb zowel Adsense als diverse affiliateprogramma's, maar ik ben niet zo van de affiliate. De CTR is vaak laag en dan moet de lead of sale nog worden goedgekeurd en ook daar spelen ze soms vieze spelletjes mee. Je moet echt heel veel bezoekers hebben wil affiliate denk ik goed slagen, terwijl je bij minder bezoekers al betere kans hebt via bijv. Adsense. Ik heb zelf ongeveer 20-25k bezoekers per maand op één van mijn websites. Maar dan wel in een niche die qua online verkoop best wel k*t is. Maar goed, je hebt een passie... en bij websites moet je het onderwerp denk ik wel leuk vinden, wil je er iets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
JK schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:04:
Maak eerst inderdaad je website maar eens aantrekkelijk. Zorg voor veel bezoekers voor je aan advertorials wilt beginnen. Je zou bedrijven in jouw niche kunnen aanspreken. Soms doen ze best wel moeilijk; adverteren in bladen is geen probleem voor ze, maar online zeuren ze soms om het aantal bezoekers wat uiteindelijk op hun site komt.

Online kan je elke klik meten, in een magazine mag je maar hopen dat daar wat uit komt, terwijl je daar vaak dik meer voor betaalt. Wat mij betreft gaat het niet alleen om kliks, maar ook om naamsbekendheid in de markt waar jij in opereert.

BOL heeft trouwens zijn eigen programma. Ik heb zowel Adsense als diverse affiliateprogramma's, maar ik ben niet zo van de affiliate. De CTR is vaak laag en dan moet de lead of sale nog worden goedgekeurd en ook daar spelen ze soms vieze spelletjes mee. Je moet echt heel veel bezoekers hebben wil affiliate denk ik goed slagen, terwijl je bij minder bezoekers al betere kans hebt via bijv. Adsense. Ik heb zelf ongeveer 20-25k bezoekers per maand op één van mijn websites. Maar dan wel in een niche die qua online verkoop best wel k*t is. Maar goed, je hebt een passie... en bij websites moet je het onderwerp denk ik wel leuk vinden, wil je er iets mee doen.
Ik vind het zeker leuk om te doen. Zeker omdat ik in het verleden al eens succes heb gehad heb ik er wel weer zin in.

Merk jij ook dat je AdSense inkomsten dalen door de groei van Adblockers? Of heb je een oudere doelgroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

TweakTweet schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:26:
[...]

Ik vind het zeker leuk om te doen. Zeker omdat ik in het verleden al eens succes heb gehad heb ik er wel weer zin in.

Merk jij ook dat je AdSense inkomsten dalen door de groei van Adblockers? Of heb je een oudere doelgroep.
Bij mij blijft Adsense stabiel, mijn doelgroep zijn zeker geen kinderen (dat is eigenlijk wel de beste doelgroep, denk ik). Mensen met adblockers klikken sowieso niet snel op reclames.
Bij affiliate banners probeer ik op een aantal sites de banners lokaal te hosten, zodat een adblocker geen zin heeft. Maar wat ik al zeg; mensen met adblockers klikken toch niet. :+ Ik zelf klik ook nauwelijks advertenties aan. Op mijn YouTube kanaal merk ik wel zo dat iets van 60% een adblocker heeft. Dat zie je dan weer in de resultaten bij weergegeven video's en weergegeven reclames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
JK schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:32:
[...]

Bij mij blijft Adsense stabiel, mijn doelgroep zijn zeker geen kinderen (dat is eigenlijk wel de beste doelgroep, denk ik). Mensen met adblockers klikken sowieso niet snel op reclames.
Bij affiliate banners probeer ik op een aantal sites de banners lokaal te hosten, zodat een adblocker geen zin heeft. Maar wat ik al zeg; mensen met adblockers klikken toch niet. :+ Ik zelf klik ook nauwelijks advertenties aan. Op mijn YouTube kanaal merk ik wel zo dat iets van 60% een adblocker heeft. Dat zie je dan weer in de resultaten bij weergegeven video's en weergegeven reclames.
Leuk om dat van andere mensen te horen, je kan toch al gauw flink wat verdienen met internet. En eigenlijk is het ook niet super moeilijk als je er eventjes tijd in stopt en een gedegen "marktonderzoek" doet.

Sommige mensen maken er hun full-time job van, Jacko Meijaard is daarvan een goed en inspirerend voorbeeld. Maar goed je moet wel even geduld hebben.

Vandaag weer even flinke stappen gezet met mijn website, wil het zo uitgebreid mogelijk maken en vervolgens echt beginnen. Denk dat mensen dan het verschil gaan zien i.v.m. andere websites.

Heb er goed vertrouwen in vanwege het onderzoek dat ik van te voren heb gedaan over het onderwerp. Zie op dit moment nog geen serieuze concurrenten en verwacht dat ik in september dit jaar het hoogtepunt kan krijgen. ;) ik blijf optimistisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Mijn markt is niet zo heel groot, maar in mijn markt ben ik wel de grootste van Nederland. Er valt alleen qua affiliate sales weinig aan te verdienen, ik moet het echt van Adsense hebben.

Ik denk dat qua affiliates games etc. nog wel goed lopen, al heb je enorm veel webwinkels die games verkopen. Kijk naar YouTube, al die gamekanalen zijn megagroot qua volgers, terwijl het elke keer hetzelfde is en ronduit saai is om naar te kijken voor mij. Ben je een klein kind, dan zal het vast wel tof zijn. Enzo Knol vind ik ook geen hol aan, hoewel ik dan wel weer graag kijk naar Casey Neistat. Maar die doet het niet langer dan 10 minuten, komt op interessante plekken en gebruikt zijn apparatuur erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
JK schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:52:
Mijn markt is niet zo heel groot, maar in mijn markt ben ik wel de grootste van Nederland. Er valt alleen qua affiliate sales weinig aan te verdienen, ik moet het echt van Adsense hebben.

Ik denk dat qua affiliates games etc. nog wel goed lopen, al heb je enorm veel webwinkels die games verkopen. Kijk naar YouTube, al die gamekanalen zijn megagroot qua volgers, terwijl het elke keer hetzelfde is en ronduit saai is om naar te kijken voor mij. Ben je een klein kind, dan zal het vast wel tof zijn. Enzo Knol vind ik ook geen hol aan, hoewel ik dan wel weer graag kijk naar Casey Neistat. Maar die doet het niet langer dan 10 minuten, komt op interessante plekken en gebruikt zijn apparatuur erg goed.
Daar ben ik het allemaal volledig mee eens :)
Het probleem bij onderwerpen zoals games is dat het niet echt een niche product is waarbij het moeilijk is om tegen de grote spelers op te spelen. Anders is er niet echt toegevoegde waarde ten opzichte van de concurrentEN.

Als je een zo gedetailleerd mogelijk onderwerp vind kan je een monopolie positie creëren, maarja dat is wel lastig om het perfecte onderwerp te vinden. Voor deze heb ik er vertrouwen in.

[ Voor 3% gewijzigd door TweakTweet op 23-02-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Laatst online: 30-12-2022
Ben nu best benieuwd naar je website. Zelf werk ik ook met Adsense en affiliates (voornamelijk TradeTracker & Zanox). Je kunt gerust meerdere partnerships afsluiten hoor. De partij (in jouw geval Coolblue en Bol.com dus) betaalt toch enkel per goede sale. Dus verder lopen zij weinig tot geen risico..

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
MarvinG schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:30:
Ben nu best benieuwd naar je website. Zelf werk ik ook met Adsense en affiliates (voornamelijk TradeTracker & Zanox). Je kunt gerust meerdere partnerships afsluiten hoor. De partij (in jouw geval Coolblue en Bol.com dus) betaalt toch enkel per goede sale. Dus verder lopen zij weinig tot geen risico..
Als ik het idee volledig heb uitgewerkt en de website "af" heb zal ik het delen. Anders ben ik bang dat er iemand met FANTASTISCHE :) idee vandoor gaat.

Volgende week vakantie dus dan ga ik even flink veel tijd erin stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinG
  • Laatst online: 30-12-2022
TweakTweet schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:23:
[...]

Als ik het idee volledig heb uitgewerkt en de website "af" heb zal ik het delen. Anders ben ik bang dat er iemand met FANTASTISCHE :) idee vandoor gaat.

Volgende week vakantie dus dan ga ik even flink veel tijd erin stoppen.
Haha oke oke!
Ben benieuwd.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-06 01:01
Aan je enthousiasme ligt het in ieder geval niet :-)

Je idee is inderdaad een belangrijke factor, maar al enige tijd worden 'affiliate-achtige websites' niet meer zo makkelijk/snel gerankt in Google. (Dat is ook wel enigszins logisch.)

Als ik eerlijk ben, dan ben ik van mening dat je een stap overslaat. Je hebt namelijk keiharde bezoekersaantallen nodig voordat je iets kan doen met Adsense en affiliaties. Daarbij kan je idee perfect/uniek zijn en/of uitstekend voldoen aan bepaalde SEO-richtlijnen, maar als er weinig mensen zoeken naar hetgeen wat jij aanbiedt, dan gaat het (helaas) weinig/niks opleveren.

Bekijk het geschatte zoekvolume eens via de Google AdWords keywordplanner. Deze cijfers zijn echt een schatting, maar als er slechts 100 gemiddelde zoekopdrachten per maand zijn op jouw belangrijkste keywords, dan zou ik niet al te veel tijd in je project steken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Crasheeee schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 12:29:
Aan je enthousiasme ligt het in ieder geval niet :-)

Je idee is inderdaad een belangrijke factor, maar al enige tijd worden 'affiliate-achtige websites' niet meer zo makkelijk/snel gerankt in Google. (Dat is ook wel enigszins logisch.)

Als ik eerlijk ben, dan ben ik van mening dat je een stap overslaat. Je hebt namelijk keiharde bezoekersaantallen nodig voordat je iets kan doen met Adsense en affiliaties. Daarbij kan je idee perfect/uniek zijn en/of uitstekend voldoen aan bepaalde SEO-richtlijnen, maar als er weinig mensen zoeken naar hetgeen wat jij aanbiedt, dan gaat het (helaas) weinig/niks opleveren.

Bekijk het geschatte zoekvolume eens via de Google AdWords keywordplanner. Deze cijfers zijn echt een schatting, maar als er slechts 100 gemiddelde zoekopdrachten per maand zijn op jouw belangrijkste keywords, dan zou ik niet al te veel tijd in je project steken ;-)
Ik heb zeker naar keywordplanner gekeken en het is opkomend. Ik verwacht dat er in September een flinke stijging komt.

Als ik hem dan op orde heb kan het wel eens gaan lopen.

En ten tweede moet het ook nog s voor school dus het moet wel gebeuren. Ik blijf positief en zie wel waar het schip strandt.

Tips/feedback is nog altijd welkom! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-06 01:01
Wat tips:

- Implementeer Google Analytics op je website.
- Met het oog op de toekomst zou ik het Google Analytics script plaatsen via de Google Tag Manager
- Maak je gebruik van Wordpress? Dan moet je sowieso de Yoast plugin installeren.
- Wanneer de website klaar is, check dan of alles lekker snel laad.
- Een beetje een dooddoener hor, maar bouw aan ijzersterke content en een goede gebruikers-ervaring, dan komt de populariteit en website autoriteit vanzelf.
Pagina: 1