Toon posts:

Problemen met systeem......help a.u.b.!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hetvolgende systeem:
Ik heb:
Asus A7A266 moederbord
T-Bird 1.33 GHz
256 MB DDR geheugen
Tekram DC-390U/F/U2B/U2W PCI SCSI Adapter
Hercules 3D Prophet II 32 MB GTS
Soundblaser Live!
USB Logitech Optical Mouse
Mycom Bigtower met 300 W lownoise voeding

en hetvolgende probleem.

Na installeren van Windows en ali chipsetdrivers drivers videokaart en directx 8.0 blijft het systeem bij het draaien van 3dmark 2000 hangen.

Ik heb al verschillende videodrivers geprobeerd zonder enig resultaat.
Dit probleem doet zich voor zelfs na een schone installatie van windows 98SE of Windows Millenium.
Ben al een keer teruggeweest naar mycom en hebben daar moederbord, processor en geheugen laten vervangen en zelfs dat zonder resultaat.

Mijn Videokaart werkt perfect in een ander systeem met hetzelfde moederbord en processor.

Ik heb zowat elke biosinstelling geprobeert die ik maar kon verzinnen maar het mocht niet baten.

heeft iemand een idee wat het probleem is???

Alvast bedankt.

Verwijderd

BIOS flashen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 22:40 schreef Michiel_H het volgende:
BIOS flashen.
tja sorry vergeten te vermelden maar dat heb ik ook al gedaan.

Verwijderd

Doet ie het ook als je andere toepassingen draait? Dus als je gamed, of weet ik veel wat met je pc doet...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 22:47 schreef SunStorm het volgende:
Doet ie het ook als je andere toepassingen draait? Dus als je gamed, of weet ik veel wat met je pc doet...
Idd. als ik aan 't gamen ga dan duurt het overigens wel langer voordat hij vastslaat

Verwijderd

Klinkt alsof je cpu te warm wordt en hem in safemode knalt om het maar zo te noemen.
Game eens een tijdje (niet totdat ie hem vastramt) en kijk dan eens wat je temp is...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 22:51 schreef SunStorm het volgende:
Klinkt alsof je cpu te warm wordt en hem in safemode knalt om het maar zo te noemen.
Game eens een tijdje (niet totdat ie hem vastramt) en kijk dan eens wat je temp is...
Zal ik eens doen....

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
of probeer eens een andere videokaart in jouw! systeem, omdat je die van jou al wel in een ander systeem hebt gehad.

wie weet helpt het suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ... ff gegamed .. hing al snel.
temp cpu 50c
temp mobo 35c

ga zometeen andere videokaart proberen

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Mijn Videokaart werkt perfect in een ander systeem met hetzelfde moederbord en processor.
Dus... hoe moet ik dit zien? Je hebt je eigen mobo en processor in een andere kast gezet ofzo? Tja.. dat maakt natuurlijk weinig verschil.
Of heb je een ander exemplaar van de dezelfde soorten processor en mobo gebruikt om hem te testen.

Maar als je al een keer het moederbord en processor hebt laten vervangen bij MyCom zonder resultaat, dan klopt hier toch iets niet? In het ene vervangende systeem doet ie het niet, in het andere vervangende systeem wel :?

Verwijderd

Probeer anders een gewoon sdram. Ik heb eens een keer een systeem moet bouwen met hetzelfde mobo, en dat ging voor geen meter met ddr. Toen ik sdram erin gezet had ging het als een speer! Dus misschien dat het daaraan ligt? Anders weet ik het ook niet meer... :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 22:57 schreef Kolky het volgende:

[..]

Dus... hoe moet ik dit zien? Je hebt je eigen mobo en processor in een andere kast gezet ofzo? Tja.. dat maakt natuurlijk weinig verschil.
Of heb je een ander exemplaar van de dezelfde soorten processor en mobo gebruikt om hem te testen.

Maar als je al een keer het moederbord en processor hebt laten vervangen bij MyCom zonder resultaat, dan klopt hier toch iets niet? In het ene vervangende systeem doet ie het niet, in het andere vervangende systeem wel :?
Je kunt het zo zien:
Mijn broertje heeft een bijna hetzelfde systeem alleen zonder scsi en sdr ipv ddr .
heb daar mijn videokaart in gezet waar hij wel perfect draait

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 23:02 schreef SunStorm het volgende:
Probeer anders een gewoon sdram. Ik heb eens een keer een systeem moet bouwen met hetzelfde mobo, en dat ging voor geen meter met ddr. Toen ik sdram erin gezet had ging het als een speer! Dus misschien dat het daaraan ligt? Anders weet ik het ook niet meer... :?
Als die andere videokaart niet helpt ga ik dat doen.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.... draait met andere videokaart wel...
zou het kunnen zijn dat die g-force2 niet met ddr geheugen om kan gaan?

Verwijderd

Hmm, dat zou ook best eens goed kunnen.. Shit, dat is dan best wel klote als dat waar blijkt te zijn... :'(

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:53

Spacecowboy

XBL: Biggmans

sommige hardware config's werken gewoon niet goed samen, daar is nu eenmaal niks aan te doen. (ik heb er zelf ook al ervaring mee gehad... :( )

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
well....
ik heb het probleem gevonden denk ik ...
videokaart wil niet samenwerken met ddr geheugen..(GRMBL....)

In elk geval allemaal erug bedankt voor de goede hulp..

Verwijderd

Ik ken genoeg mensen bij wie de geforce 2 gts prima samenwerkt met DDR. Misschien ligt het aan de Alibaba chipset, daar hoor ik niet veel goeds over.

P.S. Misschien heeft asus stiekumpjes zijn mobo's zo gebouwd dat ze alleen met asus v7700 gts 2'tjes vriendjes willen zijn. :D

Verwijderd

gooi die allah weg en pleur er een amd in :)
Pagina: 1