Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo modem router vervangen door eigen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.512 views

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Op het moment is de situatie als volgt:
In de meterkast zit het AOP. Hier stat een Technicolor TC7200 van UPC/Ziggo.
Deze staat in de routermodus, met daarop aangesloten:
- Synology Nas
- 1 kabel naar de slaapkamer (waar een switch staat)
- 1 kabel naar de woonkamer (waar een switch staat)
- 1 kabel naar de trapkast (waar een TP-Link Archer C9 staat.

Gevoelsmatig, in verband met de mogelijkheden die de TP-Link boven de Technicolor heeft, wil ik de Technicolor in bridge modus zetten en de TP-Link dienst laten doen als DHCP Server.
Voor zover ik weet is voor mij het enige gevolg dat de technicolor nog maar 1 werkbare lan poort heeft en er dus een gigabit switch bij moet. Klopt dit of zie ik nog iets over het hoofd?

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 11:13

Millennium

Bug free !!!

Je mag geen gebruik van wifi spots meer maken. En je zal de lan poort van de Technicolor aan moeten sluiten op je wan van de tplink, dus een switch gaat het niet oplossen

Rampen bak 2004

• Robbie T
  • Nu online
Millennium schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:44:
Je mag geen gebruik van wifi spots meer maken. En je zal de lan poort van de Technicolor aan moeten sluiten op je wan van de tplink, dus een switch gaat het niet oplossen
Het is soms zo simpel dat je het gewoon over het hoofd ziet, want daar zit natuurlijk het hele probleem.
Totaal niet bij stil gestaan.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 11:13

Millennium

Bug free !!!

Kan de tplink link niet naar de woon meterkast? En een switch ipv de tplink link plaatsen?

Rampen bak 2004

• Robbie T
  • Nu online
Millennium schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:48:
Kan de tplink link niet naar de woon meterkast? En een switch ipv de tplink link plaatsen?
In verband met het bereik van de wifi is de trapkast de beste plek daarvoor.

Verwijderd

Robbie T schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:50:
[...]

In verband met het bereik van de wifi is de trapkast de beste plek daarvoor.
Doe het al jaren zo. Als je echt die Wifispots wil houden na het in bridge zetten van je modem/router van Ziggo, mobiele telefonie ook afnemen van Ziggo en je krijgt weer wifispots. ;)

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:11
Robbie T schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:40:
Op het moment is de situatie als volgt:
In de meterkast zit het AOP. Hier stat een Technicolor TC7200 van UPC/Ziggo.
Deze staat in de routermodus, met daarop aangesloten:
- Synology Nas
- 1 kabel naar de slaapkamer (waar een switch staat)
- 1 kabel naar de woonkamer (waar een switch staat)
- 1 kabel naar de trapkast (waar een TP-Link Archer C9 staat.

Gevoelsmatig, in verband met de mogelijkheden die de TP-Link boven de Technicolor heeft, wil ik de Technicolor in bridge modus zetten en de TP-Link dienst laten doen als DHCP Server.
Voor zover ik weet is voor mij het enige gevolg dat de technicolor nog maar 1 werkbare lan poort heeft en er dus een gigabit switch bij moet. Klopt dit of zie ik nog iets over het hoofd?
Je kan op deze manier niet zo maar die switch aan je modem hangen die in bridge modus staat aangezien je modem dan maar één IP adres geeft. In die situatie kan er dus maar één apparaat tegelijk het internet op. Je zal dus de TP-link bij je modem moeten zetten zodat die de dhcp kan afhandelen of de rest van je apparaten en kabels moeten verplaatsen naar waar je TP-link staat.

[ Voor 3% gewijzigd door ADDG op 20-02-2016 16:03 ]

• Robbie T
  • Nu online
Dan gaan we toch maar de situatie houden zoals deze is.
Wifi spots van Ziggo kan me niet schelen, maar het wifi bereik in huis wel en daar dient de TP-Link voor. Trapkast is daarvoor de beste plek.

Verwijderd

Trek je toch gewoon een kabel naartoe?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 00:30

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Die technicolors kan je toch zelf ook in DMZ mode zetten. Alle voordelen van bridge modus en nog en je Wifi blijft ook werken

Speedtouch freak

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 14:39
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 16:03:
Trek je toch gewoon een kabel naartoe?
Die loopt er al naartoe. Hij zal dan nog kabels naar de woon en slaapkamer moeten trekken.

Sig

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Millennium schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:44:
Je mag geen gebruik van wifi spots meer maken.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 16:00:
[...]

Doe het al jaren zo. Als je echt die Wifispots wil houden na het in bridge zetten van je modem/router van Ziggo, mobiele telefonie ook afnemen van Ziggo en je krijgt weer wifispots. ;)
Ho ff, jullie hebben het over de situatie bij oud-Ziggo. Bij oud-UPC kun je prima (zelf, zonder tussenkomst helpdesk) de modem in bridge mode zetten en WifiSpots behouden. Dit is een oud-UPC modem.

Kortom, WifiSpots is hoe dan ook het probleem niet hier.
Robbie T schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 16:03:
Dan gaan we toch maar de situatie houden zoals deze is.
Wifi spots van Ziggo kan me niet schelen, maar het wifi bereik in huis wel en daar dient de TP-Link voor. Trapkast is daarvoor de beste plek.
Waarom per se alle WiFi van een enkel apparaat?

Je kunt gewoon de TC7200 in 5GHz-modus zetten (kan een of ander maar niet beide tegelijk) en de C9 dualband laten doen. Zo heb je de geringere dekking van 5GHz in de meeste huizen ondervangen en heb je overal 2.4GHz (vanaf de C9) voor legacy zooi.

Verder heb je het over DHCP op de C9 doen, maar alle aandachtspunten die genoemd worden gaan over NAT. Als je daadwerkelijk alleen de DHCP op de C9 wilt doen kun je prima NAT blijven doen op de TC7200. Dan hoef je daar alleen DHCP uit te schakelen maar hoef je verder niets aan bedrading te veranderen. Komt wel de vraag op waarom je per se DHCP door een ander apparaat wilt laten doen, want zelfs een eenvoudig kabelmodem kan DHCP van paar IP adressen in een LAN met twee vingers in z'n neus :z

Oslik blyat! Oslik!

• Robbie T
  • Nu online
Euh, ok. Ik ben er aardig in thuis maar nu volg ik het toch niet helemaal meer.
De C9 is kwa opties e.d superieur aan de technicolor. Geeft bij mij het idee dat ik daarom liever de internetfuncties (ALLES wat de technicolor nu doet) liever door de C9 laat doen. Dat kan voor het internetgebeuren, want ook de telefoonlijn zit op de technicolor. Alleen, als ik het hier zo lees gaat het hem niet worden in verband met de bekabelde aansluitingen op de technicolor.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Robbie T schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:38:
Euh, ok. Ik ben er aardig in thuis maar nu volg ik het toch niet helemaal meer.
De C9 is kwa opties e.d superieur aan de technicolor. Geeft bij mij het idee dat ik daarom liever de internetfuncties (ALLES wat de technicolor nu doet) liever door de C9 laat doen.
Dat is wat anders dan wat je zelf eerder schreef (alleen DHCP), vandaar allicht de verwarring :z
Dat kan voor het internetgebeuren, want ook de telefoonlijn zit op de technicolor. Alleen, als ik het hier zo lees gaat het hem niet worden in verband met de bekabelde aansluitingen op de technicolor.
Enige manier om dat (zonder omleggen van veel kabels) te doen is de C9 pal naast de TC7200 te plaatsen. Wat voor WiFi allicht niet beste plek is.

Hier loop je tegen een veelvoorkomend probleem op: beste plek voor een router is zelden beste plek voor een AP. Ik heb er zelf ook last van, AP's moet ik voorin woonkamer en in slaapkamer achterin bovenverdieping hebben om beste WiFi-dekking te geven. Maar enige zinnige plek voor router is de meterkast. Het heeft in mijn (en ws jouw) geval weinig zin om een apparaat met uitgebreide WiFi-functionaliteit daar te plaatsen. In mijn geval laat ik het de modem gewoon doen, zou ik daar ontevreden mee zijn, dan zou ik een router met snelle WAN-to-LAN routering nemen en goede (open) firmware maar de WiFi volledig aan m'n AP's overlaten.

In jouw geval is de C9 een zinniger AP-zonder-router dan router-zonder-AP, dus als het vanuit de meterkast niet heel je huis kunt dekken heb je een ander router nodig om in de meterkast te plaatsen (of gewoon die TC7200 het laten doen, ik lees nergens hier eisen die je zou hebben die de TC7200 niet aan zou kunnen...)

Oslik blyat! Oslik!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:27
Wat je zelf aangaf met een switch zou kunnen als je een extra kabel kan leggen naar de trapkast, dan zou je "heen en weer" kunnen.

Dan kan je
Technicolor (meterkast) -->TP-link (trapkast) -->Switch (meterkast) -->slaapkamer/woonkamer

• Robbie T
  • Nu online
We gaan het dan inderdaad maar bij de technicolor houden. Nog een extra kabel trekken is het me niet waard.

• PD1WP
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik heb al jaren een Technicolor TC7200 in bridge mode met een Asus RT-AC66U router erachter. Heb vanaf dag 1 de Technicolor in Bridge staan. Werkt super.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-11 14:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

PD1WP schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:45:
Ik heb al jaren een Technicolor TC7200 in bridge mode met een Asus RT-AC66U router erachter. Heb vanaf dag 1 de Technicolor in Bridge staan. Werkt super.
En daarmee schop je een 2 jaar oud topic omhoog. Nergens voor nodig denk ik :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.