Wat is een goede Interne Hdd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuamaurer
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-05-2023
Hallo
Ik heb een Sony Vaio laptop. Nu geeft de laptop bij opstarten aan "Operating system not found" Nu blijkt mijn hdd dood te zijn.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe interne HDD. Ik gebruik de laptop puur en alleen voor school en heb aan een hdd van 250GB wel voldoende. Ik ben dus gewoon op zoek naar een goedkoop standaard hdd. Wat is dan de beste keus gezien ik echt een leek ben met computers :p

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt overwegen voor een SSD te gaan. Dat is wel iets duurder dan een gewone HDD, maar leverft een aanzienlijk soepeler ervaring op bij alles behalve de alleroudste hardware. Wat mij betreft een absolute must in 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuamaurer
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:57:
Je kunt overwegen voor een SSD te gaan. Dat is wel iets duurder dan een gewone HDD, maar leverft een aanzienlijk soepeler ervaring op bij alles behalve de alleroudste hardware. Wat mij betreft een absolute must in 2016.
Klopt. Een SSD is heerlijk. Echter hou ik school en privé gescheiden, en heb dan ook 2 laptops. In de laptop voor prive zit wel een SSD. De sony gebruik ik puur en alleen voor Word etc. En vind het persoonlijk dan ook niet nodig om hier ook een SSD in te proppen. Vandaar dat ik toch op zoek ben naar een goedkope HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

yup ssd 240GB, w10 erop. helemaal mooi

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:54

DarkSide

theres no place like ::1

Liefs ook een SSD. Maar als je een HDD zoekt 250 gb HDD

Dan zijn de hitachis wel goed. Rond de 50-55 euro.

Maar een SSD, crucial bv is niet heel veel duurder.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuamaurer
DarkSide schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:22:
Liefs ook een SSD. Maar als je een HDD zoekt 250 gb HDD

Dan zijn de hitachis wel goed. Rond de 50-55 euro.

Maar een SSD, crucial bv is niet heel veel duurder.
Hoogstwaarschijnlijk dat ik voor deze ga. https://www.123pc.nl/prod...garantie/referer/tweakers Zou deze in de laptop passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hij is 10mm hoog, past dat ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Let ook op garantie. Hij is refurbisched. Dit hoeft niet slecht te zijn. Maar volgens mij hanteren sommige winkels een verkorte garantie op deze disks. En dan moet je weer eea met seagate gaan regelen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou juist bij harde schijven niet aan refurbished units beginnen. Harde schijven zijn behoorlijk gevoelig voor mishandeling en je weet simpelweg niet wat dit exemplaar al voor zijn kiezen heeft gehad. Dan zou ik toch een paar euro meer uitgeven voor een nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuamaurer
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:39:
Ik zou juist bij harde schijven niet aan refurbished units beginnen. Harde schijven zijn behoorlijk gevoelig voor mishandeling en je weet simpelweg niet wat dit exemplaar al voor zijn kiezen heeft gehad. Dan zou ik toch een paar euro meer uitgeven voor een nieuw exemplaar.
True true. Goede aanvulling tho.
Hierdoor is mijn vorige (huidige?) schijf ook kapot gegaan. Een kleine zachte val van hoogstens 2 a 3 cm. Toch maar even kijken voor een compleet nieuwe dan. Echter weet ik niks met betrekking tot de hoogte van de schijf etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Je kan je huidige toch opmeten?
ook kan je kijken hoeveel ruimte je nu nog over hebt in je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Joshuamaurer schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:42:
[...]
Echter weet ik niks met betrekking tot de hoogte van de schijf etc..
Mischien zou je dan even wat moeite moeten doen ofzo.

- kijk in de handleiding van je laptop
- Meet oude gewoon op ?
- Meet de ruimte in de laptop ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:19

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Is dit een laptop die je veel meeneemt? Wellicht dan tóch de ssd overwegen. Het voordeel van een SSD is dat er geen bewegende delen in zitten. Ik weet niet of de statistieken het inmiddels uitwijzen, maar ik vermoed dat ze daardoor wat robuuster zijn ten aanzien van 'transportschade'.

Daarnaast heb je dan natuurlijk ook het enorme snelheidsverschil. Als het prijsverschil niet heel groot is zou ook ik zéker voor een SSD gaan. Ik baal er dagelijks van dat mijn werk-laptop geen SSD heeft, het scheelt gewoon gigantisch in de snelheidsbeleving.

(en als we toch bezig zijn: het energieverbruik van SSD's ligt ook veel lager! Langere accuduur! (wellicht nog niet eens in minuten uit te drukken, maar toch: Tweaker of niet he ;) )

[ Voor 45% gewijzigd door bartvl op 20-02-2016 15:49 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:51
Ik moet met klem ook aanraden om voor een SSD te gaan: je herkent je laptop niet zoveel sneller reageert alles. Mocht prijs een issue zijn overweeg dan een 120Gb, verschil in prestaties vergeleken bij harddisk is enorm. Vergeet ook niet dat je nu toch alles opnieuw moet installeren, mocht je nu een HDD kopen en later toch naar SSD willen moet je weer een hoop overzetten/installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:44
hdd zou ik alleen overwegen als die paar tientjes extra echt een probleem is.
Anders kun je beter deze kopen: pricewatch: Crucial BX200 240GB

[ Voor 6% gewijzigd door wappiewappie op 20-02-2016 19:38 ]

Pagina: 1