Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Ik kan op de smart tv geen silverlight of iets dergelijks installeren en daardoor bepaalde programma's niet bekijken. Tevens kan ik de app van rtlXL niet vinden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Vriendelijke groet,

Lars
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 20-02-2016 20:00)

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Het goede nieuws is dat Silverlight ook door Microsoft al niet meer doorontwikkeld wordt - met een beetje mazzel pakken de websites die dit nog gebruiken dat ook een beetje snel op (looking at you, Ziggo, HMTL5 already!), maar er zullen iig niet veel nieuwe sites meer bijkomen die er gebruik van maken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En meteen dubbel.... Zie hieronder :+

[ Voor 91% gewijzigd door Will_M op 20-02-2016 14:28 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Duidelijke post!!

Het gaat hier over een Aristona TV uit 1980 waar 12 voorkeuze kanalen in zitten?

Silverlight op die TV is niet mogelijk.... Net zoals dat ook niet mogelijk is op een TV welke je nét nieuw uit de winkel haalt en waar ALLE toeters en bellen welke beschikbaar zijn op geïnstalleerd staan. Silverlight is een beetje vergelijkbaar met Adobe Flash en is een plug-in voor een web-browser zodat bepaalde content weergegeven kan worden (op een PC).

Even voor jouw idee: Je zult het moeten doen met de APPS welke door die TV bouwer aangeboden worden óf iets als bijvoorbeeld een extern AppleTV 4/ ChromeCast apparaatje willen gaan gebruiken.

edit:
Zie overigens dat je wél keurig een product gekoppeld hebt: TV is dus een Samsung J5500 AW met het "Tizen" OS

[ Voor 44% gewijzigd door Will_M op 20-02-2016 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:13

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het is een Tizen OS dus bijna 100% kans dat je Silverlight inderdaad niet kan installeren. Daarnaast vermeld je niet wat je al op de site van Samsung had gevonden waaronder de nieuwste firmware van 2016.02.16 die mogelijk (!!!!) zaken voor je verhelpt.

De appstore van de Samsung TV is "closed"; als er een app niet in staat, bestaat 'ie dus eenvoudigweg niet of is niet ondersteund op jouw TV. Net zo min dat als je in de app-store van jouw iPhone kijkt, dat je geen games voor de PS4 kan vinden, bijvoorbeeld.

Als je 0900-SAMSUNG belt, heb je tot 16:00 vandaag de kans dat ze een antwoord voor je hebben en precies kunnen vertellen wat je wel/niet goed doet (tegen 10cent/minuut belkosten).

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 20-02-2016 14:24 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Silverlight is een Microsoft Windows product, dus tenzij jouw TV op magische wijze een Windows OS draait, gaat dat ook nooit gebeuren. (zowiezo is Silverlight een baggerproduct).

Je gaat er vanuit dat van alles kan installeren op een "smart TV ", maar het is geen volwaardige computer oid, je kunt het beste deze vergelijken met een zwaar beperkte smartphone/tablet/mediaplayer.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Het goede nieuws is dat Silverlight ook door Microsoft al niet meer doorontwikkeld wordt - met een beetje mazzel pakken de websites die dit nog gebruiken dat ook een beetje snel op (looking at you, Ziggo, HMTL5 already!), maar er zullen iig niet veel nieuwe sites meer bijkomen die er gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je.Is er dan ook geen app van RTL XL? Ja ik weet dat ik contact op kan nemen met Samsung.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Twam schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:59:
Of dat zo'n goed nieuws is durf ik niet te zeggen.... Maar sloop op een Windows 7 / 8 / 8.1 machine de standaard aanwezige "Silverlight" versie maar eens én probeer daarna Windows Update nog maar eens aan de gang te krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-08 10:33
Twam schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:59:
Het goede nieuws is dat Silverlight ook door Microsoft al niet meer doorontwikkeld wordt - met een beetje mazzel pakken de websites die dit nog gebruiken dat ook een beetje snel op (looking at you, Ziggo, HTML5 already!).
KPN iTV Online gaat tegenwoordig ook via HTML5 btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:32
Je vraag is wel heel summier, en de informatie ontbreekt compleet.

Het antwoord is inmiddels al wel gegeven: check bij de fabrikant van je TV. Als die het niet aanbieden, of dat model niet (meer) supporten, houd het snel op.

Als je wat langer zekerheid wilt hebben, neem dan een externe oplossing: appleTV, rPI, Chromecast of whatever. Die kun je altijd nog omwisselen, een TV omwisselen om de x jaar is wel relatief duur :)

Als je een topic opent, neem dan ook de Het algemeen beleid #topicplaatsen eens door. Belangrijkste dingen
- Geef aan wat je gedaan hebt (Dat ontbreekt nu compleet)
- Geef alle essentiele informatie. Je zet nu bv nieteens neer wat voor TV je hebt. Het scheelt dat er slechts 2 TV's ooit gemaakt zijn....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.