Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Als trotse bezitter van een Oneplus One ben ik toch wel op zoek naar een opvolger inmiddels. Ik heb altijd gedacht dat de Oneplus Two niet echt een hele grote vooruitgang zou zijn, ook met de hogere prijs meegenomen.

Nu is de Oneplus Two laatst definitief met (ik geloof) 50 euro verlaagd, en ik kreeg vandaag een mail met nog eens een 50 euro kortingsbon. Dus ik kom 100 euro goedkoper uit dan de laatste keer dat ik de Oneplus Two heb overwogen.

Is dit de moeite waard of komt er nog wat interessanters uit binnenkort? Ben toch wel opzoek naar een high-end model.

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook een opo en ik zou niet weten waarom ik die zou vervangen. Zou in ieder geval wachten op 4gb ram modellen als ik zou vervangen.

• Loekkiee
Manke schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:30:
Ik heb ook een opo en ik zou niet weten waarom ik die zou vervangen. Zou in ieder geval wachten op 4gb ram modellen als ik zou vervangen.
Nouja die van mij heeft wel al wat mankementjes. Had hem als een van de eersten dus heb hem nu bijna 2 jaar al. Batterij is snel leeg, microfoon is kapot (kan alleen bellen op luidspreker) en er zit een barstje in het scherm. Verder heb ik ook het idee dat die wat minder snel is dan in het begin, wat natuurlijk niet gek is.

Zou de Xiaomi Mi5 anders een goede optie zijn?

• Manke
  • Niet online
Het is wel gek dat ie minder snel is :P

Ik kan je verder geen advies geven, ik denk eerlijk gezegd dat ze allemaal even goed zijn, je moet kiezen op kwaliteit van wat je belangrijk vindt, zoals camera, geluid, scherm en updates, software- of hardwarematige navigatieknoppen.

Oneplus x heeft trouwens een oled scherm.

• Loekkiee
Manke schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:27:
Het is wel gek dat ie minder snel is :P

Ik kan je verder geen advies geven, ik denk eerlijk gezegd dat ze allemaal even goed zijn, je moet kiezen op kwaliteit van wat je belangrijk vindt, zoals camera, geluid, scherm en updates, software- of hardwarematige navigatieknoppen.

Oneplus x heeft trouwens een oled scherm.
Nouja zo gek is dat toch niet? Eletronische apparaten worden toch altijd wel trager na verloop van tijd, door vervuiling etc.

Wat ik verder belangrijk vind is een mooi scherm, grote batterij, het liefst geen hardwareknoppen (behalve aan zijkant dan natuurlijk) en hij moet snel zijn. Maar omdat ik wel opzoek ben naar een high-end model zullen de meesten hier wel aan voldoen. Alleen ben ik niet zo bekend met alle launches die binnenkort plaats gaan vinden en wanneer etc.

Verwijderd

En? Ik zit beetje met hetzelfde verhaal. Twijfel over te stappen van de OnePlus One naar de OnePlus two ---> Maarrrr ervaringen iemand? Wel of niet doen?

• Manke
  • Niet online
Oneplus two is wel mooi, geen plastic behuizing, maar kwa prestaties zal je geen verbetering merken vermoed ik, pas wanneer 64 bit en 4gb de norm wordt.

Waterdicht gaat nu ook de norm worden lijkt wel, beter even wachten dus als je dat wil hebben.

• Loolee
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-11 17:43
Opzich een mooie korting van 100 euro. Afhankelijk van de staat van je huidige telefoon zou ik wachten tot er meer bekend is over een eventuele OnePlus 3.

[ Voor 15% gewijzigd door Loolee op 23-02-2016 09:12 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Loekkiee schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:17:
[...]
Nouja die van mij heeft wel al wat mankementjes. Had hem als een van de eersten dus heb hem nu bijna 2 jaar al. Batterij is snel leeg, microfoon is kapot (kan alleen bellen op luidspreker) en er zit een barstje in het scherm. Verder heb ik ook het idee dat die wat minder snel is dan in het begin, wat natuurlijk niet gek is.
Ik heb zelf ook een OPO en zie echt geen reden om over te stappen naar de OP2. Ik heb het toestel ook pas één jjaar. Als ik jou toestel zo hoor is die inderdaad aan vervanging toe. Bij gebrek aan datum/tijd/ details over de OP3 is de OP2 een mooie opvolger.

Voordelen:
- Volledig 4G
- Vingerafdruk scanner
- Echte StyleSwap covers

Nadelen:
- Geen NFC
- Standaard geen CM

Door de 100 euro korting is het helemaal een mooi toestel! Prijs komt nu uit op 309 euro? Dat is net zoveel als de OPO in het begin.
Loolee schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:12:
Opzich een mooie korting van 100 euro. Afhankelijk van de staat van je huidige telefoon zou ik wachten tot er meer bekend is over een eventuele OnePlus 3.
Als er gekeken wordt naar de geschiedenis verwacht ik de aankondiging van de OP3 pas in de zomer. De OP2 werd gepresenteerd in juli en de OPO in april.

Kan je dus nog even wachten, dan zou ik kijken wat de geruchtenmolen doet en wachten tot mei/juni/juli op de OP3 en anders gewoon voor de OP2 gaan.

• tweetingsander
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-03-2024
Mijn pa heeft toevallig beide toestellen, ik heb momenteel alleen de OPO maar die moet nu toevallig met RMA terug. Gevraagd of ik tegen bijbetaling naar een OPT kan switchen.

De voordelen die ik persoonlijk zie voor OPT vs OPO.

1. Dual Sim (werk en prive, erg handig)
2. Snellere processor die niet oververhit (over het algemeen)
3. Snellere updates door Oxygen (ik ben niet zo'n flashert, maar het is aardig stil rondom OPO mbt MM, waar voor de OPT hij in Q1 is aangekondigd.)

De nadelen die ik zie voor OPT vs OPO
1. Geen NFC (gebruik ik persoonlijk niet)
2. Geen quick charging (hij laad toch nog erg snel, iig die van mijn vader)

• rens-br

rens-br

tweetingsander schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:42:
Mijn pa heeft toevallig beide toestellen, ik heb momenteel alleen de OPO maar die moet nu toevallig met RMA terug. Gevraagd of ik tegen bijbetaling naar een OPT kan switchen.
Heb je van OnePlus bevestiging dat dit mogelijk is? Ben daar wel benieuwd naar.
2. Snellere processor die niet oververhit (over het algemeen)
Vind jij dat de processor van de OPO oververhit? De processor in de OP2 is de beruchte 810, deze heeft in meerdere toestellen moeite met de warmte (en klokt daardoor terug). Doordat ze deze in de OP2 al standaard lager hebben geklokt valt het in dat model gelukkig mee.
3. Snellere updates door Oxygen (ik ben niet zo'n flashert, maar het is aardig stil rondom OPO mbt MM, waar voor de OPT hij in Q1 is aangekondigd.)
Dit ben ik deels met je eens. Maar MM is voor de OPO ook aangekondigd voor Q1 en zoals het er nu uitziet komt de update zelfs nog deze maand.

• tweetingsander
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-03-2024
rens-br schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:59:
[...]

Heb je van OnePlus bevestiging dat dit mogelijk is? Ben daar wel benieuwd naar.
Nee nog niet, gisteren gemailed en zodra ik het hor laat ik het weten.

[...]
Vind jij dat de processor van de OPO oververhit? De processor in de OP2 is de beruchte 810, deze heeft in meerdere toestellen moeite met de warmte (en klokt daardoor terug). Doordat ze deze in de OP2 al standaard lager hebben geklokt valt het in dat model gelukkig mee.
Ik doelde er meer op dat de OPT een 810 gebruikt die niet oververhit. Ze hebben schijnbaar een goede fix ervoor waardoor hij goede performance levert, ik bedoelde het inderdaad in vergelijking met andere 810 toestellen, niet met de OPO.

[...]
Dit ben ik deels met je eens. Maar MM is voor de OPO ook aangekondigd voor Q1 en zoals het er nu uitziet komt de update zelfs nog deze maand.
Oh, dat is wel goed nieuws, laatste keer dat ik op de OPO site was zag ik alleen maar stilte rondom de OPO update en voor de OPT werd er nog veel over gesproken. Ik draai hem gewoon nog op Cyanogen. Aangezien mijn GPS kapot is (heeft het schijnbaar nooit gedaan) gaat hij RMA :) Maar voor de rest een top telefoon.

• rens-br

rens-br

tweetingsander schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:04:
Oh, dat is wel goed nieuws, laatste keer dat ik op de OPO site was zag ik alleen maar stilte rondom de OPO update en voor de OPT werd er nog veel over gesproken. Ik draai hem gewoon nog op Cyanogen. Aangezien mijn GPS kapot is (heeft het schijnbaar nooit gedaan) gaat hij RMA :) Maar voor de rest een top telefoon.
Zolang er niks anders te melden valt dan Q1, zal het stil blijven rond de software update.

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Als je kan wachten ---> Ik zou gewoon lekker wachten op de OP3 ;)

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd naar factory te resetten? Dit maakt soms je toestel sneller :)

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Je kunt altijd wel gaan wachten tot er weer een model uit is, maar zo blijf je maar wachten. Als je voor 250 euro / dollar de OPT kunt kopen dan is dat heel mooi denk ik. De prijzen van de Mi Note Pro (ook een snapdragon 810) zijn onlangs ook verlaagd, maar met jouw korting is een OPT goedkoper.

Je kunt tot morgen wachten, dan is er meer bekend over de Mi5, die wordt dan aangekondigd. Je moet echter wel verwachten dat daar een stevig prijskaartje aan zal hangen. Ik gok toch zeker rond de 500 euro.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• rens-br

rens-br

John Rambo schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:01:
Je kunt altijd wel gaan wachten tot er weer een model uit is, maar zo blijf je maar wachten. Als je voor 250 euro / dollar de OPT kunt kopen dan is dat heel mooi denk ik. De prijzen van de Mi Note Pro (ook een snapdragon 810) zijn onlangs ook verlaagd, maar met jouw korting is een OPT goedkoper.
Hier heb je helemaal gelijk in. Maar met korting kost de OPT nog 309 euro.
Pagina: 1