Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick0294
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-08 21:07
Mijn vraag
graag wil ik mijn twee pricewatch: Avaya Ethernet Routing Switch 4548GT naar fabrieksinstellinen resseten maar ik heb geen idee hoe? ik heb ze een half jaar geleden kregen en verder nog niks mee gedaan, wie kan mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50
Een simpele zoekactie op '<product> factory defaults' had je in dit geval verder kunnen helpen.

[google="Avaya Ethernet Routing Switch 4548GT" factory defaults]
Installation Avaya Ethernet Routing Switch 4500 Series
To reset the switch or stack to its default configuration perform the following procedure.
  1. Enter restore factory-default.
    The following message appears:
    Warning the switch/stack will be reset to factory default
    configuration. Do you wish to continue (y/n) ?
  2. Enter y to restore the switch to default.
Voor het instellen naar fabrieksinstellingen moet er een dus CLI-opdracht ingegeven worden.

Wat je nu kunt doen is de switch inschakelen en uitvogelen of het een ip-adres krijgt toegewezen (fixed of dynamic) en hopen dat ssh is ingeschakeld. Zo niet, dan zul je hem via console altijd kunnen aanspreken. Hiervoor heb je een seriële kabel en een RS-232-interface nodig (COM-poort / USB-to-RS232 interface).

Let erop dat een dergelijke professionele switch meer geluid produceert en stroom verbruikt dan een switch voor thuisgebruik. Maar voor hobby-doeleinden altijd leuk en leerzaam om zo'n ding weer nieuw leven in te blazen :)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick0294
hi dankje voor je reactie, helaas heeft de aantal uren die ik op google heb gezocht niet geloond, ik heb geen idee wat het ip adress van de switch is en daarom gebruik ik de rs-232 naar ethernet kabel, tot op heden is dit ook nog niet gelukt aantal vrienden heb er ook naar gekeken maar lukt hun allemaal niet.
normaal gesproken zou het met een seriel kabel lukken, helaas heb ik die niet meer. en me laptop heeft geen com port.

ik zal het morgen nog eens naar kijken...

ja dat ding maakt een bak met herrie niet normaal, achja tot nu toe staat hij alltijd uit haha
nescafe schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:01:
Een simpele zoekactie op '<product> factory defaults' had je in dit geval verder kunnen helpen.

[google="Avaya Ethernet Routing Switch 4548GT" factory defaults]

[...]

Voor het instellen naar fabrieksinstellingen moet er een dus CLI-opdracht ingegeven worden.

Wat je nu kunt doen is de switch inschakelen en uitvogelen of het een ip-adres krijgt toegewezen (fixed of dynamic) en hopen dat ssh is ingeschakeld. Zo niet, dan zul je hem via console altijd kunnen aanspreken. Hiervoor heb je een seriële kabel en een RS-232-interface nodig (COM-poort / USB-to-RS232 interface).

Let erop dat een dergelijke professionele switch meer geluid produceert en stroom verbruikt dan een switch voor thuisgebruik. Maar voor hobby-doeleinden altijd leuk en leerzaam om zo'n ding weer nieuw leven in te blazen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je opleiding vermeldt: netwerkbeheerder... Maar een switch in een netwerk hangen en uitvogelen wat het IP-adres is en aan de hand hiervan proberen in te loggen via de CLI, is een uitdaging?

Niet alle RS232 -> Ethernet hebben dezelfde pinout; ik neem aan dat je wel de bijgeleverde kabel van de Avaya hiervoor gebruikt of heb je een universeel dongle gebruikt op hoop van zegen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 20:23
wat voor kabel gebruik je nu?

Je zegt dat je geen seriele poort hebt. Wat voor rs232 naar ethernet kabel heb je het dan over?

Pinout kun je in de datasheets/handleidingen zo opzoeken. USB-Serieel dingetje werkt meestal ook.

Als je laptop geen serieel meer heeft, dan kun je natuurlijk ook even een oude laptop/pc pakken die dat nog wel heeft. Los daarvan: Als je de opleiding netwerkbeheer doet dan is een paar seriele kabels hebben wel basisuitrusting.

https://wiki.nikhef.nl/grid/Nortel_4548GT_switches
http://smithfarm-thebrain...l-4548gt-pwr-console.html

IP achterhalen? Boot dat ding met wireshark eraan. Best al kans dat ie gaat broadcasten en je zo z'n ip kan achterhalen. Maar goed, tenzij ie al factory default is heb je er dan nog weinig aan, want vermoedelijk zit er wel een ACL en password op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick0294
tja sommige opleiding zijn erg bagger en leer je niet hoe je een switch in een netwerk hangt...(ben nog bezig met de opleiding dus nog een beginnertje)

normaal gesproken weet ik dit wel, dat er een andere soort pin out is wist ik geen eens ik heb toendertijd gewoon een kabel gekocht... ik probeer ook via het programma putty erin te komen dit lukt ook niet.

http://g02.a.alicdn.com/k...2-b-font-font-b-DB9-b.jpg zon soort kabel heb ik, aangezien ik nu sterk vermoed dat mij kabel gewoon niet goed werkt... ik ga wel een serial kabel halen en dan met me oude pc aan de gang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
nick0294 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 23:47:
http://g02.a.alicdn.com/k...2-b-font-font-b-DB9-b.jpg zon soort kabel heb ik, aangezien ik nu sterk vermoed dat mij kabel gewoon niet goed werkt... ik ga wel een serial kabel halen en dan met me oude pc aan de gang...
Dat is een standaard cisco console kabel, die werkt niet op nortel.
Wat je nodig hebt is: een DB9-RJ45 blokje met een gewone straigt netwerkkabel (en geen rollover zoals nodig is bij cisco) dan terug een DB9-RJ45 kopperstukje en indien nodig een goed werkende RS232-USB coverter. (en dan putty met allicht de standaard serial settings)
Pagina: 1