hi dankje voor je reactie, helaas heeft de aantal uren die ik op google heb gezocht niet geloond, ik heb geen idee wat het ip adress van de switch is en daarom gebruik ik de rs-232 naar ethernet kabel, tot op heden is dit ook nog niet gelukt aantal vrienden heb er ook naar gekeken maar lukt hun allemaal niet.
normaal gesproken zou het met een seriel kabel lukken, helaas heb ik die niet meer. en me laptop heeft geen com port.
ik zal het morgen nog eens naar kijken...
ja dat ding maakt een bak met herrie niet normaal, achja tot nu toe staat hij alltijd uit haha
nescafe schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:01:
Een simpele zoekactie op '<product> factory defaults' had je in dit geval verder kunnen helpen.
[google="Avaya Ethernet Routing Switch 4548GT" factory defaults]
[...]
Voor het instellen naar fabrieksinstellingen moet er een dus CLI-opdracht ingegeven worden.
Wat je nu kunt doen is de switch inschakelen en uitvogelen of het een ip-adres krijgt toegewezen (fixed of dynamic) en hopen dat ssh is ingeschakeld. Zo niet, dan zul je hem via console altijd kunnen aanspreken. Hiervoor heb je een seriële kabel en een RS-232-interface nodig (COM-poort / USB-to-RS232 interface).
Let erop dat een dergelijke professionele switch meer geluid produceert en stroom verbruikt dan een switch voor thuisgebruik. Maar voor hobby-doeleinden altijd leuk en leerzaam om zo'n ding weer nieuw leven in te blazen