Game Boy Advance: LCD niet goed afgesteld ?

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Luitjes,

Ik heb vandaag dus zo'n apparaatje gekocht en het is echt een verschrikkelijk gaaf ding, maar....

het beeld bij mij is zo fokking donker ! :(
Het was me wel duidelijk dat je wel een beetje licht moet hebben om een duidelijk beeld te krijgen maar als ik buiten, op klaarlichte dag (20.00 uur) de GBA recht voor me houd zie ik dus echt bijna nix hoor, 't is veel te donker :(

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben :? Of is het beeld bij jullie wel goed zichtbaar :?

Als ik het een beetje goed wil zien, moet ik het scherm heel schuin houden om fatsoenlijk te kunnen spelen.

Ik heb inmiddels ook ontdekt dat je dmv een "variable transistor" in de vorm van een schroefje op de achterkant van je GBA (onder de sticker) het contrast vh scherm kunt aanpassen. Dit las ik op het forum van http://pocket.ign.com maar veel mensen en Nintendo zelf raden dit af omdat het je GBA zou kunnen beschadigen.

Maar zou het dus kunnen dat toevallig bij mij het contrast niet goed is afgesteld, want dit speelt absoluut niet prettig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1171

Op donderdag 21 juni 2001 22:35 schreef kazuka het volgende:
Ik heb inmiddels ook ontdekt dat je dmv een "variable transistor" in de vorm van een schroefje op de achterkant van je GBA (onder de sticker) het contrast vh scherm kunt aanpassen. Dit las ik op het forum van http://pocket.ign.com maar veel mensen en Nintendo zelf raden dit af omdat het je GBA zou kunnen beschadigen.
Zie ook deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Je moet gewoon goed in het licht gaan zitten en niet aan dat schroefje gaan kloten.
Ik heb ook de GBA en het is wel donker maar ik vind altijd wel een manier om het goed te kunnen zien, ook al kunnen mensen die om je heen staan het dan wel erg slecht zien

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20006

Ga niet aan die schroef lopen pielen, kan je het beste door Nintendo zelf laten doen, zit niet voor niks een sticker overheen.

Ja kan in die link poort, kan je een Lamp kopen voor dat ding zodat je in het donker kan spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 11:14

Crazy Harry

Altijd te laat

Ga niet aan dat schroefje draaien, je zal je GameBoy er onherstelbaar mee beschadigen. Dat schroefje is voor de balans tussen negatieve spanning en positieve spanning op het LCD scherm.

Voor meer licht zijn er binnenkort accesoires als de wormlight te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26256

Eigenlijk wel slim gezien van Nintendo he! Eerst de schermpjes te donker maken en dan licht-accessoires verkopen... Da's 2 keer winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 13:39 schreef Feeree het volgende:
Eigenlijk wel slim gezien van Nintendo he! Eerst de schermpjes te donker maken en dan licht-accessoires verkopen... Da's 2 keer winst.
Tsja, de GBA wordt al "kaal verkocht" dwz: geen spel erbij, geen oplader/ac adaptor, geen oordopjes (bij de oude GB nog wel), echt helemaal nix !

En dan kun je al die accessoires ook nog es los gaan kopen voor minstens F150,- per ding :(

Ja, marketing noemen ze dat, maar vrolijk wordt je er absoluut niet van...zo'n verlichtingsding voor de GBA zal ook wel extreem duur worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22716

Op vrijdag 22 juni 2001 14:40 schreef kazuka het volgende:
Tsja, de GBA wordt al "kaal verkocht" dwz: geen spel erbij, geen oplader/ac adaptor, geen oordopjes (bij de oude GB nog wel), echt helemaal nix !
Wat heb je nou aan een xtra paar oordopjes van klotekwaliteit? Ik plug gewoon m'n goede oordopjes die ik voor m'n mp3-speler heb in m'n Gameboy. Bij m'n mp3-speler zat ook nog een koptelefoon, is gewoon hardstikke zonde. Dat dingetje heb ik natuurlijk gelijk weg gekeild (ziet er bagger uit, klinkt bagger, de kussentjes zaten los en hij zat voor geen meter). Als die accesoires zo slecht zijn hoeven ze der van mij niet eens bij te zitten. Doe dan de prijs liever 5 piek omlaag.

Verder is een adapter derbij nog wel nuttig, want vaak heb je der niet 1 rondslingeren die het juiste voltage levert. Maar niet iedereen gebruikt dat ding, dus voor sommige mensen is het ook weer zonde...

En hetzelfde voor een spel derbij: er zullen ook mensen zijn die het maar een kankerspel vinden. Bovendien moet je ook gewoon voor die accesoires betalen, ookal worden ze er "gratis" bijgeleverd. Het zit natuurlijk gewoon in de prijs verwerkt.

Ik ben dus echt tegen van die slechte kwaliteits prutzooi die vaak bij dingen word geleverd waar je wel voor moet betalen terwijl je het niet eens ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 15:55 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

bladiebladiebla...
Ehm, kweet niet hoor, maar het spel wat bij de GB werd geleverd heeft mij toch veeele uren zoetgehouden hoor. Tetris was toen echt HET spel wat je speelde toen je een Gameboy kocht.

Enne, die oordopjes die bij de GB zaten, vond ik juist heel fijn ! Ik gebruikte ze ook vaak voor m'n walk/discman :)

Maar je hebt wel gelijk dat er vaak veel troep (=accessoires) bij een bepaald apparaat geleverd wordt, wat je 't liefst meteen in de prullenbak gooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op vrijdag 22 juni 2001 14:40 schreef kazuka het volgende:

[..]

En dan kun je al die accessoires ook nog es los gaan kopen voor minstens F150,- per ding :(

Ja, marketing noemen ze dat, maar vrolijk wordt je er absoluut niet van...zo'n verlichtingsding voor de GBA zal ook wel extreem duur worden...
Wel batterijen *D
Die wormlights zijn 14,95

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13343

wat kost zo'n ding eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op vrijdag 22 juni 2001 18:34 schreef dr_diablos het volgende:
wat kost zo'n ding eigenlijk?
Bedoel je de GBA? Die is 289,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik werk bij E-plaza, daar verkopen we die wormplampjes die in de link-poort moeten, ze zijn er in 2 verschillende doorzichtige kleuren, geel en blauw en ksoten 19,95...
Echt een uitkomst die dingen, want ze hebben geen extra batterijen nodig!
Waarschijnlijk hebben ze ze ook wel bij Bart Smit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Hmm, klinkt best interessant, die wormlights :)

Maar geven die dingen echt genoeg licht ? En vreet dat niet heel veel stroom van de batterijen vn de GBA :?

En hoe ziet zo'n ding er eigenlijk uit ? Vind het zo'n rare naam: Worm-light :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20078

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 14:00

Tim

Op vrijdag 22 juni 2001 22:02 schreef Flipje_ het volgende:
http://www.lik-sang.com
dat is interessant :)
hopelijk krijg je die vrouw er ook bij ;)

zo iets lijkt me trouwens ook wel leuk om zelf GBA spelletjes te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
hehehe...

"holy fuck, maar $35 voor de adapter?"

"Ow... de flashcard erbij kost $109".

Maar goed, altijd nog bij elkaar ietsje minder dan die 500 die iemand anders hier in dit forum deed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

Ik heb hem hier liggen met 2 cards, was iets van 300 -400 gulden ofzo toen ik hem 2 jaar geleden voor mijn verjaardag vroeg, wel tof rommetjes DL en dan op zon kaartje wel na 24 uur verwijderd en dan lekker spelen!

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Op zaterdag 23 juni 2001 10:46 schreef pierkwam het volgende:
Ik heb hem hier liggen met 2 cards, was iets van 300 -400 gulden ofzo toen ik hem 2 jaar geleden voor mijn verjaardag vroeg, wel tof rommetjes DL en dan op zon kaartje wel na 24 uur verwijderd en dan lekker spelen!
Is zo'n ding ook ergens in NL te koop?

Een heel groot en stoer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20078

http://gbdoctor.eclectic-vg.com/advanceeng.htm

het neemt naar mijn idee wel de charme van de gba weg, de spellen ga je niet meer waarderen en je zal de moeite ook niet meer nemen om een spel uit te spelen.

Vroeger op de snes had ik ook zoiets dergelijks......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5721

Op zaterdag 23 juni 2001 19:49 schreef Flipje_ het volgende:
het neemt naar mijn idee wel de charme van de gba weg, de spellen ga je niet meer waarderen en je zal de moeite ook niet meer nemen om een spel uit te spelen.
Je bedoelt omdat spellen niks meer kosten dan?
Wel echt extreem materialisme: het kost niks, dus is het ook niks...
Het feit dat die spelletjes zo duur zijn weerhoudt mij er zelfs bijna van om dat ding te kopen, zo'n flashapparaatje is wel cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
als jij 2 jaar geleden zo'n flash ding apparaat had was het niet eentje voor de gba maar voor de gewone GB. en die heeft roms vanaf 512 kB (eerste tetris) tot 4 en 8 meg, de meeste kaartjes zijn dan ook 4 of 8 meg groot, heel soms 16. De GBA spellen zijn 32 of 64 meg, en dat betekent du dat je veel grotere flash kaartjes moet hebben -- daar zit 'm het prijsverschil in vooral. En natuurlijk de nieuwigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Laatst online: 02-07 12:05
Op zaterdag 23 juni 2001 23:48 schreef Jasper Janssen het volgende:
als jij 2 jaar geleden zo'n flash ding apparaat had was het niet eentje voor de gba maar voor de gewone GB. en die heeft roms vanaf 512 kB (eerste tetris) tot 4 en 8 meg, de meeste kaartjes zijn dan ook 4 of 8 meg groot, heel soms 16. De GBA spellen zijn 32 of 64 meg, en dat betekent du dat je veel grotere flash kaartjes moet hebben -- daar zit 'm het prijsverschil in vooral. En natuurlijk de nieuwigheid.
ja precies, de nieuwigheid maakt het ook zo duur

ga nog maar eens rond de kerstdagen (ja ik weet dat dat nog ver weg is) kijken bij de Bart Smit ofzo, dan heb je voor 300 piek zo'n GBA en minstens 2 spellen
trouwens belachelijk dat de GBA bijna 300 piek kost. Voor een N64 (toen die net uit was) was het wel redelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op zondag 24 juni 2001 17:32 schreef CyberTijn_ het volgende:

[..]

ja precies, de nieuwigheid maakt het ook zo duur

ga nog maar eens rond de kerstdagen (ja ik weet dat dat nog ver weg is) kijken bij de Bart Smit ofzo, dan heb je voor 300 piek zo'n GBA en minstens 2 spellen
trouwens belachelijk dat de GBA bijna 300 piek kost. Voor een N64 (toen die net uit was) was het wel redelijk
Die N64 was toch iets van 600 toenie net uit was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388

Zucht388

Dreadhead

Op zaterdag 23 juni 2001 23:48 schreef Jasper Janssen het volgende:
http://gbdoctor.eclectic-g.com/advanceeng.htm

zie de 2de foto daar staat ie
ik heb hem met 2 cards en van 32 en een van 64 alleen de software ondersteunde die groote toen nog neit dus kon ik max 16 gebruiken :( maar toch een tof ding!

Ps.
Ik kan dat ding nou niet meer gebruiken omdat ik een male to male serieele kabel nodig heb weet iemand mischien waarte krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388

Zucht388

Dreadhead

http://gbdoctor.eclectic-vg.com/produitndls.htm

gevonden dit is hem, bij lik-sang verkopen ze hem niet meer toen kon je daar nog niet eens met creditcard betalen, moest het met eurocheqeu ofzo duurde bijn 2 maanden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26231

Op zondag 24 juni 2001 18:18 schreef pierkwam het volgende:

[..]

http://gbdoctor.eclectic-g.com/advanceeng.htm

zie de 2de foto daar staat ie
ik heb hem met 2 cards en van 32 en een van 64 alleen de software ondersteunde die groote toen nog neit dus kon ik max 16 gebruiken :( maar toch een tof ding!

Ps.
Ik kan dat ding nou niet meer gebruiken omdat ik een male to male serieele kabel nodig heb weet iemand mischien waarte krijgen?
tussenstukje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388

Zucht388

Dreadhead

Op zondag 24 juni 2001 18:55 schreef clvy82 het volgende:

[..]

Pagina: 1