Tijdens Vista install wil Dell Latitude D620 niet herstarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp-mario
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-05-2024
Dell Latitude D620 met core 2Duo en 2GB geheugen, begint met voor installatie Vista x64, maar bij de eerste herstart blijft ie hangen tijdens het afsluiten.
Ook na het instellen van Bios naar failsafe en vervolgens het opnieuw installeren, gaat het mis bij de eerste herstart.
Hetzelfde gebeurt als ik bijvoorbeeld XP Home x86 installeer, dan gaat het tijdens de eerste herstart mis en gaat het systeem hangen.
2 jaar geleden heb ik een Bios update gedaan en werkte het systeem vlekkeloos.
Daarna heb ik een Linux install gedaan binnen Windows, dat ging goed.
Alleen toen er een upgrade van Linux kwam, die ik wilde uitvoeren, begon het mis te gaan.
Linux ging hangen vanwege plaatsgebrek op de schijf, dat was de foutmelding.
Op dat moment was er op de Seagate nog ruim 40GB ruimte op de schijf.
Ik heb toen scandisk laten uitvoeren om te zien of de schijf beschadigd was, dat bleek niet het geval.
Ook met andere hdd testprogramma's waren er geen fouten te vinden op de schijf.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows Vista x64, Linux x64
Windows XP x86
Hardware:
Dell Latitude D620
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
ScanDisk
Mem x86
Disk Sentinel
Herinstallatie Windows Vista x64
Herinstallatie Windows XP x86
...

Beste antwoord (via mcp-mario op 23-02-2016 16:52)

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Disk wippen met diskpart? Er zal vast iets van een linux bootloader nog achter blijven.

[ Voor 55% gewijzigd door Lip op 20-02-2016 12:20 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Disk wippen met diskpart? Er zal vast iets van een linux bootloader nog achter blijven.

[ Voor 55% gewijzigd door Lip op 20-02-2016 12:20 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MCSA als avatar maar een consumer-OS niet kunnen installeren?

Wat Lip inderdaad zegt; er lijkt een fout te zitten in de bootsector/loader van de disk. Hierdoor verloopt het installeren van een OS wel netjes maar op het laatste moment (wanneer vaak de bootloader moet worden weggeschreven), faalt de installatie en treedt er een geplande reboot op.

Er zijn verschillende programma's die je kan gebruiken om de hele disk te ontdoen van informatie van oude OS'en maar aangezien je nu geen OS hebt, zou je mogelijk met een Linux Live-CD aan de gang moeten. Een alternatief is, eventueel, de HDD uit de Dell halen; met een correcte kabel aan een andere PC hangen en daar de disk leegmaken met iets als EaseUS Partition Master.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp-mario
MAX3400 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:37:
MCSA als avatar maar een consumer-OS niet kunnen installeren?

Wat Lip inderdaad zegt; er lijkt een fout te zitten in de bootsector/loader van de disk. Hierdoor verloopt het installeren van een OS wel netjes maar op het laatste moment (wanneer vaak de bootloader moet worden weggeschreven), faalt de installatie en treedt er een geplande reboot op.

Er zijn verschillende programma's die je kan gebruiken om de hele disk te ontdoen van informatie van oude OS'en maar aangezien je nu geen OS hebt, zou je mogelijk met een Linux Live-CD aan de gang moeten. Een alternatief is, eventueel, de HDD uit de Dell halen; met een correcte kabel aan een andere PC hangen en daar de disk leegmaken met iets als EaseUS Partition Master.
Allereerst dank voor je reactie.
En ik schaam me ook heel diep, toch ligt de oplossing niet geheel voor de hand.
Mijn problemen heb ik opgelost met Hiron's Boot CD.
Er blijken 2 problemen te zijn:
Enerzijds werd de processor te warm, hier kwam ik met een stress-test achter.
Anderzijds was er een probleem met de partities.
Met DiskGenius heb ik alles verwijderd op de schijf, twee nieuwe partities gemaakt en deze geformatteerd.
Bij het opslaan kreeg ik de vraag of ik de derde partitie 0 wilde opslaan, terwijl ik maar 2 partities had gemaakt.
Deze partitie heb ik niet opgeslagen en daarna de installatie opnieuw uitgevoerd, dat werkte nu vlekkeloos.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp-mario
Lip schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:20:
Allereerst dank voor je reactie.
Mijn problemen heb ik opgelost met Hiron's Boot CD.
Er blijken 2 problemen te zijn:
Enerzijds werd de processor te warm, hier kwam ik met een stress-test achter.
Anderzijds was er een probleem met de partities.
Met DiskGenius heb ik alles verwijderd op de schijf, twee nieuwe partities gemaakt en deze geformatteerd.
Bij het opslaan kreeg ik de vraag of ik de derde partitie 0 wilde opslaan, terwijl ik maar 2 partities had gemaakt.
Deze partitie heb ik niet opgeslagen en daarna de installatie opnieuw uitgevoerd, dat werkte nu vlekkeloos.
Bedankt