Laptopbatterij loopt 's nachts leeg in slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-07 21:23
Mijn laptopbatterij loopt 's nachts leeg als ik deze in de avond in slaapstand zet. Als ik de deksel sluit dan gaat deze in slaapstand. Echter als ik de laptop 's ochtends weer open dan start deze niet omdat de batterij leeg is. Het betreft een Asus X555L met Windows 8.1 Professional.

Ik heb zelf al in het logboek gekeken en zag dat ongeveer drie uur later er iets gebeurde, met als omschrijving dit; Reden van wijziging: De systeemtijd is gesynchroniseerd met de hardwareklok. Dit bleef die een aantal keren doen totdat de batterij leeg was ik de laptop vanochtend aan deed.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kXmicw8.png?1

Is er iemand die dit probleem kent? Ik vind het zelf namelijk erg handig de slaapstand, ipv elke keer afsluiten en weer opnieuw opstarten.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je wilt dat je accu niet leegloopt kun je 'm beter hibernaten. Dat duurt weliswaar een fractie langer (hoewel met SSDs van tegenwoordig het niet heel spannend meer is), maar dan staat je systeem ook echt uit, en loopt je accu niet meer leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 11:33

Saven

Administrator

van 100% opgeladen naar leeg in een nachtje? dat zou niet moeten gebeuren in slaapstand hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
Nee klopt van 100% naar 0 doet die ook niet maar de accu is niet altijd 100% vol.

@terw_dan, thanks dat ga ik even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASUS_fan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-07 09:51
De grote verrassing bij Windows 8.1 en 10 is zogenaamd automatisch 'onderhoud'. De pc gaat op tijden dat deze niet gebruikt automatisch updaten en onderhoud plegen (onderhoud in de vorm van schijfoptimalisatie, foutcontrole, defragmentatie, scannen op virussen en malware en een hoop servicehostdingen waarvan niemand weet wat ze doen).

Mensen gebruiken hun pc meestal 's nachts niet, dus Windows zet de pc 's nachts aan om onderhoud te doen. Deze zogenaamde wake-timers staan normaal op laptops standaard uit (vanwege dat een laptop in een afgeschermde omgeving zoals een tas of hoes kan zitten). Blijkbaar staan deze wake-timers bij jou aan.

Oplossing: zet de wake-timers uit in je energiebeheerschema. Doe het volgende: Configuratiescherm -> Systeem en beveiliging -> Energiebeheer -> Kies 'schema-instellingen wijzigen' -> Kies 'Geavanceerde energie-instellingen wijzigen' -> Vervolgens vindt u de instelling hier:

Activeringstimers

Als het goed is zou de laptop nu uit moeten blijven 's nachts (zie ook 'kernel-power' in je logboek, betekent dat de pc is ingeschakeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
ASUS_fan schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:07:
De grote verrassing bij Windows 8.1 en 10 is zogenaamd automatisch 'onderhoud'. De pc gaat op tijden dat deze niet gebruikt automatisch updaten en onderhoud plegen (onderhoud in de vorm van schijfoptimalisatie, foutcontrole, defragmentatie, scannen op virussen en malware en een hoop servicehostdingen waarvan niemand weet wat ze doen).

Mensen gebruiken hun pc meestal 's nachts niet, dus Windows zet de pc 's nachts aan om onderhoud te doen. Deze zogenaamde wake-timers staan normaal op laptops standaard uit (vanwege dat een laptop in een afgeschermde omgeving zoals een tas of hoes kan zitten). Blijkbaar staan deze wake-timers bij jou aan.

Oplossing: zet de wake-timers uit in je energiebeheerschema. Doe het volgende: Configuratiescherm -> Systeem en beveiliging -> Energiebeheer -> Kies 'schema-instellingen wijzigen' -> Kies 'Geavanceerde energie-instellingen wijzigen' -> Vervolgens vindt u de instelling hier:

[afbeelding]

Als het goed is zou de laptop nu uit moeten blijven 's nachts (zie ook 'kernel-power' in je logboek, betekent dat de pc is ingeschakeld).
Bedankt, ik was vergeten te melden dat ik dergelijke oplossing ook al gevonden had, bij stonden deze activeringstimers al op uitgeschakeld dus daar had het niet aan kunnen liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maar ontwaakt ie dan ook?

Met console commands kan je het uitzetten, iets met power management, moet je even googlen.
Pagina: 1