Mijn vraag
Ik ben net klaar met het bouwen van een nieuwe pc. Zal zo de onderdelen linken in een lijst, maar dat is niet echt gemakkelijk vanaf een telefoon.
Na het in elkaar zetten heb ik m aangezet. Tijdje zwart scherm, startte een paar keer opnieuw op en toen kreeg ik het bios te zien. Dus ik was happy.
Bios instellingen gedaan, boot volgorde etcetera. Opgeslagen en dan start ie opnieuw op. Je komt dan in het scherm met de melding dat ie niet kan booten, logisch want er is niks geïnstalleerd. Op dat moment doe ik de dvd lade open en Windows dvd erin. Op het moment dat de lade dichtvalt. Begint er opeens een harde zoemer in de pc af te gaan. Maar hij boot wel van de dvd.
Als ik de pc kast open maak, dan blijkt het aan de pc speaker te liggen die non stop bzzzzzzt.
Ik heb nu alles losgekoppeld wat mogelijk de storing veroorzaakt, maar behalve de pc speaker loskoppelen helpt niets.
Ik heb als het goed is nu een filmpje op YouTube staan. Misschien dat anderen bekend zijn met dit probleem?
Ik heb niet eerder weer tijd om te sleutelen dan morgen, ik ga dan een andere pc speaker proberen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles losgekoppeld, behalve geheugen en processor/koeler. Geen effect.
Pc speaker loskoppelen geeft uiteraard wel effect....
Filmpje voor de duidelijkheid:
https://youtu.be/QjCgxR3M22Y
Ik ben net klaar met het bouwen van een nieuwe pc. Zal zo de onderdelen linken in een lijst, maar dat is niet echt gemakkelijk vanaf een telefoon.
Na het in elkaar zetten heb ik m aangezet. Tijdje zwart scherm, startte een paar keer opnieuw op en toen kreeg ik het bios te zien. Dus ik was happy.
Bios instellingen gedaan, boot volgorde etcetera. Opgeslagen en dan start ie opnieuw op. Je komt dan in het scherm met de melding dat ie niet kan booten, logisch want er is niks geïnstalleerd. Op dat moment doe ik de dvd lade open en Windows dvd erin. Op het moment dat de lade dichtvalt. Begint er opeens een harde zoemer in de pc af te gaan. Maar hij boot wel van de dvd.
Als ik de pc kast open maak, dan blijkt het aan de pc speaker te liggen die non stop bzzzzzzt.
Ik heb nu alles losgekoppeld wat mogelijk de storing veroorzaakt, maar behalve de pc speaker loskoppelen helpt niets.
Ik heb als het goed is nu een filmpje op YouTube staan. Misschien dat anderen bekend zijn met dit probleem?
Ik heb niet eerder weer tijd om te sleutelen dan morgen, ik ga dan een andere pc speaker proberen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 207,95 | € 207,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 86,- | € 86,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 14,05 | € 14,05 |
| 1 | Cooler Master Silencio 452 | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | MSI R9 380 Gaming 4GB | € 233,95 | € 233,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 163,- | € 163,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 983,75 | |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles losgekoppeld, behalve geheugen en processor/koeler. Geen effect.
Pc speaker loskoppelen geeft uiteraard wel effect....
Filmpje voor de duidelijkheid:
https://youtu.be/QjCgxR3M22Y