Drivers op ssd of hdd ?

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views

Vraag

• aeyden
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-04-2022
Mijn vraag

Of je het best drivers op een ssd kunt zetten of op een hdd, wat ik heb gedaan is dat al mijn instalaties op de hdd komen inc drivers nu weet ik niet of die op de ssd moeten of niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Drivers

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb registryedit gebruikt om de pathing voor de instalaties te veranderen van mijn ssd(C schijf) naar mijn hdd (D schijf) geen idee of dit handig is

Alle reacties

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:44
Ik heb het gevoel dat je niet weet wat drivers zijn en wat het inhoud.

Drivers zijn de stuurprogramma's voor je hardware.
Deze worden in de windows installatie geplaatst.
Je kan de drivers dus niet op een andere plek plaatsen.

En dat je in het regeister zomaar instellingen vernaderd, niet zo slim.
Weet je wat die instelling doet ?

• aeyden
SpiriTNL schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:06:
Ik heb het gevoel dat je niet weet wat drivers zijn en wat het inhoud.

Drivers zijn de stuurprogramma's voor je hardware.
Deze worden in de windows installatie geplaatst.
Je kan de drivers dus niet op een andere plek plaatsen.

En dat je in het regeister zomaar instellingen vernaderd, niet zo slim.
Weet je wat die instelling doet ?
Niet zozeer, maar wat het wel doet. De program files die ik op mijn ssd had staan staat nu op mijn hdd maar worden de drivers daar dan ook opgezet of worden deze automatisch in de windows folder geplaatst op de ssd ?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:43

Wildfire

Joy to the world!

Drivers komen per definitie altijd in je Windows map terecht. En zo hoort het ook - dat kan ook niet aangepast worden.

En de Program Files kun je beter op de Windows-schijf laten staan, zeker als dat een SSD is. Anders haal je juist het voordeel van je SSD weg (snelheid). Daarnaast zijn er helaas nog genoeg programma's die er hardcoded vanuit gaan dat de Program Files folder op de Windows-schijf staat en niet ergens anders. Kan voor problemen zorgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 20-02-2016 10:18 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:44
aeyden schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 10:15:
[...]

Niet zozeer, maar wat het wel doet. De program files die ik op mijn ssd had staan staat nu op mijn hdd maar worden de drivers daar dan ook opgezet of worden deze automatisch in de windows folder geplaatst op de ssd ?
Drivers worden altijd in de windows systeem files gezet.
Deze kan je naar mijn weten ook niet verplaatsten, ze zijn een onderdeel van windows.

• aeyden
Dit is wat ik als guide gebruikt heb -> YouTube: How to move program files to a 2nd HHD From SSD

[ Voor 34% gewijzigd door aeyden op 20-02-2016 10:26 ]

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Misschien de beste vraag, wat probeer je te bereiken met deze acties?

Default blanke hetero

• aeyden
Ebayzo schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 10:25:
Misschien de beste vraag, wat probeer je te bereiken met deze acties?
Ik wil games op de ssd en andere programas zoals skype, teamspeak,game apps, etc op de hdd

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:43

Wildfire

Joy to the world!

Het beste kun je dan niet in het register gaan rommelen en gewoon bij installatie van een spel of programma aangeven waar het geïnstalleerd moet worden.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• aeyden
Wildfire schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 10:33:
Het beste kun je dan niet in het register gaan rommelen en gewoon bij installatie van een spel of programma aangeven waar het geïnstalleerd moet worden.
Dat is ook de reden waarom ik het gedaan heb zodat alles automatisch op de hdd komt te staan en games op de ssd kan zetten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat zou ik dus juist niet via een registry setting doen, maar bij het installeren gewoon een pad opgeven waar het ding mag komen te staan.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Eens met boven. Beter gewoonte van maken om even je C naar D te wijzigen bij installatie. Maar snap je idee nu, drivers heeft er verder weinig mee te maken dan. Dat neemt ook weinig ruimte in. Maar wellicht dat je doelde op Nvidia/AMD driver packages, maar die kan je ook gewoon naar de D: zetten bij installatie.

Default blanke hetero

Verwijderd

Hoi aeyden,

Ik wil je vragen eerst wat vooronderzoek te doen over wat drivers zijn, wat ze doen en dergelijke. Ik vermoed namelijk dat je zelf nog niet voldoende hebt geprobeerd je in te lezen in de materie. Pas als je dat wel hebt gedaan, ben je vrij om een topic te openen met een duidelijke vraagstelling. Vermeld daarbij ook in de startpost wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen of antwoord te krijgen op je vraag.

Lees ook dit stukje eens door over wat wij van je verwachten: Policy: Alle regels die op het forum gelden.

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.