Vraag

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:38
Ik heb zojuist een upgrade uitgevoerd aan mijn PC:
i5 6500
MSI H170A
HyperX HX421C14FBK2/16
(bestaande voeding) XFX PRO 550

Als ik de PC kaal start, alleen memory, cpu, dan draaien de fans 1 tot 2 seconden >Dit herhaalt zich 4 tot 5 maal en dan start de PC door en heb ik de mogelijheid om in de bios te komen.
Echter na 5 seconde start de PC zichzelf weer en begint het van vooraf aan.

Mijn vraag is: zijn er hoge eisen voor een voeding bij gebruik van de i5 6500, ondanks dat de voeding zo uit mijn vorige PC is gekomen twijfel ik aan dit component?
Moet dit normaal gesproken kunnen werken?

Verder zag ik bij de opmerkingen van het geheugen op de site van Alternate:

Let op: bij plaatsing van deze modules zullen deze eerst op de JEDEC standaard van 2133MHz 14-14-14 draaien. De modules moeten via de XMP functie, in de BIOS, op 2133MHz 14-14-14 worden gezet.

Maar dat wordt natuurlijk een probleem op dit moment, toch zal ik eerst met een geheugen ook eens proberen of de PC start.

Het moet nu niet gekker worden, ik zet hem aan, PC start nu gewoon op. SSD terug gehangen, voila Windows start normaal. 8)7 Gisteren gewoon de PC in de hoek gezet en nu alleen terug bij af begonnon.
Maar eens kijken hoe het gaat.

Helaas na een minuut of 5 toch weer dezelfde loop, blijf twijfelen aan de voeding.

[ Voor 13% gewijzigd door pjeterinfo op 20-02-2016 07:51 ]

intentionally left blank

Alle reacties

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:59
Ik denk ook dat het aan de voeding ligt. Had je vooraf al problemen? Bijvoorbeeld tijdens het restarten gaan de fans even aan en lijkt het of de Pc niet genoeg power heeft om te starten maar bij de tweede keer start hij toch. Als hij echt binnen 2 seconden restart is het vrijwel zeker de voeding. Ik heb het zelf ook gehad met een brakke MS Toch voeding die stervende was.

• pjeterinfo
Zelfde voeding op een AM3 met Phenom x4 geen enkel probleem. Ik ga voeding én geheugen eens uitwisselen.

intentionally left blank

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:00
Misschien handig als je een volledig lijstje van onderdelen noemt? Zo kan niemand beoordelen of de voeding toereikend is of niet.

Verwijderd

De voeding zou geen probleem moeten zijn, tenzij hij niet goed werkt of je 2 flinke videokaarten in je systeem hebt zitten. Gewoon met 1 reepje geheugen proberen. Hoe wou je trouwens het geheugen gaan uitwissen met je andere pc (DDR3 vs DDR4)? Je hebt wel de afstandsbusjes tussen het moederbord en de kast zitten? Zoals vanaalten al zei even alle componenten van je pc neerzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2016 09:23 ]

• pjeterinfo
Dit zijn al de componenten die ik momenteel gebruik, juist door de problemen start ik nu met alleen CPU en memory.
Het omwisselen van geheugen doe ik niet door DDR3 maar een ander reepje DDR4.

Alle afstandbusjes zijn geplaatst, geen sluiting . Ook al het moederbord uit de kast geprobeerd.

Nieuwe voeding cm G650M en ander geheugen getest, zelfde probleem. Mobo en cpu zijn terug naar de leverancier. :(

[ Voor 16% gewijzigd door pjeterinfo op 20-02-2016 13:40 ]

intentionally left blank

Pagina: 1