Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niruana
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-01 20:22
Hallo allen,

Mijn CWCH60 water koeling heeft gelekt en vermits Corsair er 5jaar garantie op geeft heb ik heel mijn systeem opgestuurd naar Corsair. Er was wat koelvloeistof op PcI enz gelekt. Foto's zal ik later toevoegen.

Hun ingenieurs hebben onderzoek gedaan naar mijn systeem en hebben besloten om mijn CPU en mobo gedeeltelijk te vergoeden;

Gigabyte Z87X-UD3H 98,81euro
Intel Core i5 4670K 170,67euro

Wat denken jullie van de bedragen? Build was nog geen jaar oud... de Corsair koeling was wel ouder, +-4,5jaar. Ze gaan me uiteraard ook een nieuwe waterkoeling bezorgen maar daar ben ik niet meer happig op; CW-9060007-WW

Denken jullie dat die waarden van vergoeding markt conform zijn?
Welke nieuwe componenten zou ik moeten kopen?
Heb wat zitten kijken in de BBG.

Verder zat er nog volgende in:
Crucial Ballistix Tactical - 8 GB
Radeon HD7950 WindForce 3 

Ik vind het sowieso wel knap dat ze iets voorstellen, mocht het een andere fabrikant zijn denk ik dat ik het op mijn buik Had kunnen schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:11
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij mogen ze gevolgschade gewoon uitsluiten, en hadden ze ook gewoon alleen de koeler mogen vervangen en het daarmee afdoen. Mogelijk dat een jurist hier meer duidelijkheid over kan geven, maar ik heb nog geen gevallen meegemaakt waar een fabrikant van een los component ook gevolgschade vergoed bij problemen met PC componenten (denk bijv aan een voeding die een mobo / cpu opblaast bij het defect gaan).

De vergoedingen zelf vind ik trouwens ook nog wel redelijk netjes, lijkt mij gezien de prijzen die ze aanbieden te vergoeden dat ze van een levensduur van 3 jaar zijn uitgegaan en op beide componenten +- een jaar hebben afgeschreven en dat ze de resterende 2 jaar aan restwaarde uitkeren. Ik weet niet of het geheugen ook defect is? De videokaart is inmiddels 4 jaar op de markt en zal mijn inziens weinig restwaarde meer hebben.

Afhankelijk van wat je te besteden hebt naast deze vergoedingen zou ik als je bereid bent wat bij te leggen gewoon een skylake i5 + bijpassend mobo nemen, dan heb je op die 2 componenten ook nog een leuke upgrade. De skylake i5 is voor zover ik kan zien in de pricewatch ook nog eens goedkoper dan de 4670k nu is.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 20-02-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is meer een boodschappenlijstje en een taxatietopic, en dat soort vragen horen niet in het Shopping Forum. De taxatie is nergens toegestaan, het aankoopadvies zijn speciale subforums voor (maar dan is veel meer eigen inzet wel een vereiste).

Hier gaat een slotje op.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.