Escalated dispute op AliExpress, wat nu doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
Beste Mede-Tweakers,

Ik zit met een probleem, ik heb een tijdje geleden een muis gekocht op AliExpress aangezien me dat wel geinig vond voor €50,- (eerste wat duurdere electronica order) en de muis kwam netjes aan en heb hem ook een tijdje plezier van gehad. Todat op een dag het scrollwheeltje niet meer werkte (op alle PC's niet, dus geen softwarebug) en er opeens brandmerken op het plastic zit.

Hierdoor wou ik het oplossen met de seller maar die wou dat ik het product zou terug sturen. Aangezien verzenden €20,- is en ook nog risicovol wou ik dat niet doen en heb een refund van €40,- voorgesteld, na wat getouwtrek heb ik besloten om de dispute te escaleren (seller wist hiervan)

Nou komt er uit dat alles bewezen is en er dus 2 opties zijn, €40,- refund of terugsturen (waarop ik verlies zou draaien) en kies dus voor optie 1. Maar de seller ''bood'' me vervolgens een refund van €5,- aan ( 8)7) Natuurlijk was ik het daar niet zo mee eens en uiteindelijk liep de teller van 3 dagen af.

Nu is de status ''Dispute Escalated – Investigation Pending'' zonder iets van een timer. Maar uhh, wat nu? Kan ik nu 8 maanden gaan wachter tot er misschien ooit een keer bericht komt? Moet ik E-mail sturen? Of afwachten? Ik heb namelijk een hoop verhalen van AliExpress dispute systeem gehoord en ik ben hier niet echt gerust op.

Dus nogmaals de vraag, wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt.

TIME TO UPGRADE !!!

Beste antwoord (via rickboy333 op 25-02-2016 18:41)

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
$50 is wel een behoorlijk bedrag voor een muis, daar mag je wat van verwachten, ook als die uit China komt (h€ll, alsof het merendeel van de muizen die je hier koopt niet ook uit China komen)
Leg gewoon rustig je zaak uit in het dispute en wacht af waar AE mee komt

Voorbeeldje van net afgerond dispute van mij:
Zaklamp, lader en batterij voor $15
Zaklamp niet echt helder, lader meer dan ruk, batterij heeft op het blauwe label staan dat hij groen hoort te zijn
Ik open dispute voor full refund no shipping back.
Verkoper geeft oplossing refund NA shipping back.

Ik escalate
AE geeft aan dat ik bewezen heb dat de lader en batterij niet voldoen en geeft als oplossing
Opion 1, shipping back full refund
Option 2 no shipping back $5 refund

Ik geef aan met wat links dat dezelfde zaklamp voor $6 te kopen is en dus $10 de boot in gaan niet ok is
Verkoper wil alleen shipping back en dan refund
AE komt met nieuwe oplossing
Option 1, shipping back, full refund
Option 2, no shipping back $10 refund

Ik accepteer deze niet en kon ondertussen bewijzen dat er geen Cree led in zat maar een goedkoper kopie. Ik upload foto daarvan.
AE veranderde de dispute titel in "received counterfeit goods" en de enige optie die ze aanboden was no shipping back full refund.

Gewoon rustig blijven en bewijs overleggen heeft gewoon veel zin, dit is trouwens wel het dispute met de meeste veranderingen in oplossingen voor mij. AE bekijkt dus bewezen je tekst en je bewijsmateriaal en doet er bewust iets mee.

Als jij een foto plaatst van je brandplekken en dan rustig je vraag verzoekt om refund, dan is er een grote kans dat de verkoper het accepteren gaat om te voorkomen dat AE er echt goed naar gaat kijken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:55

D4NG3R

kiwi

:)

rickboy333 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 00:15:
Wachten, en alvast uitkijken op een wijze les.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 17:13
Terugsturen: 50 + 20 betaald, krijgt 50 terug, netto: € -20
Jouw optie: 50 betaald, krijgt 40 terug, netto € -10
Zijn optie: 50 betaald, krijgt 5 terug, netto € -45

Hoe lang heeft de muis gewerkt? Zelf ben ik er vrij laconiek mee, ik ga er vanuit dat ik maximaal 2 weken "garantie" heb op spullen uit China; diezelfde muis kost hier vaak 90 euro (gaat uiteraard niet altijd op :) ) dus zelfs met 2x terug moeten sturen is het nog niet duurder :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21
Ik wil niemand aanvallen enzo hoor, maar hoezo koop je voor 50 euro een muis in China bij zo een winkel waar ze allemaal goedkope prularia verkopen?

Voor 50-60 euro koop je hier in Nederland ook gewoon een deftige muis. En dan heb je geen gezeik met garantie en dergelijke.

Hier enkele voorbeelden:
http://www.laptopshop.nl/...h-g402-hyperion-fury.html
http://www.laptopshop.nl/...185397/razer-abyssus.html
http://www.laptopshop.nl/...raw-zwart-rubberized.html
http://www.laptopshop.nl/...ir-sabre-rgb-optisch.html

Allemaal rond de 50-60 euro en geen gezeik als hij stuk is, maar gewoon garantie.

Dus nogmaals de vraag aan de topicstarter, wat was je precies denkende om een dergelijk bedrag aan een muis te spenderen bij aliexpress? 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door vosss op 20-02-2016 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 21:21
Paul schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 01:59:
Terugsturen: 50 + 20 betaald, krijgt 50 terug, netto: € -20
Jouw optie: 50 betaald, krijgt 40 terug, netto € -10
Zijn optie: 50 betaald, krijgt 5 terug, netto € 45
Je betaalt 50 en krijgt 40 terug dan kom je op -10 uit en als je 35 minder terug krijgt dan heb je opeens 55 euro meer in je handen?! 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
Duidelijk verhaal tot het punt je begint over de status ''Dispute Escalated – Investigation Pending''

Hoe lang staat hij er al op? En wat weerhoud jou om contact op te nemen met de support om duidelijkheid op te vragen?

Want wat voor antwoord verwacht je nu van tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Je moet gewoon wachten. Je krijgt vanzelf antwoord. Als je geen antwoord krijgt, is een bericht sturen geen probleem. Heb dit ook wel meegemaakt dat het zo ver kwam. Uiteindelijk een gedeelte teruggekregen omdat de verzendkosten erg duur waren voor de verkoper. Ging om een iPhone 5 display.

[ Voor 36% gewijzigd door MysticX op 20-02-2016 03:06 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
[b][message=45911955,noline]
Want wat voor antwoord verwacht je nu van tweakers?
Simpel, ervaring om hoe je dit het beste kan afwerken. Als ik een ticket naar support stuur en dan na een maand een keer antwoord krijg met ''de experts zullen vanzelf contact met je opnemen'' kan ik dat beter achterwegen laten.
vosss schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 02:44:
Ik wil niemand aanvallen enzo hoor, maar hoezo koop je voor 50 euro een muis in China bij zo een winkel waar ze allemaal goedkope prularia verkopen?

Voor 50-60 euro koop je hier in Nederland ook gewoon een deftige muis. En dan heb je geen gezeik met garantie en dergelijke.

Hier enkele voorbeelden:

Allemaal rond de 50-60 euro en geen gezeik als hij stuk is, maar gewoon garantie.

Dus nogmaals de vraag aan de topicstarter, wat was je precies denkende om een dergelijk bedrag aan een muis te spenderen bij aliexpress? 8)7
Voegt lekker veel toe? Laat me lekker. Mij hoef je niet te vertellen wat ik in NL of de VS kan bestellen. En de reden? Ik wou wat origineels.
Paul schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 01:59:
Hoe lang heeft de muis gewerkt? Zelf ben ik er vrij laconiek mee, ik ga er vanuit dat ik maximaal 2 weken "garantie" heb op spullen uit China; diezelfde muis kost hier vaak 90 euro (gaat uiteraard niet altijd op :) ) dus zelfs met 2x terug moeten sturen is het nog niet duurder :)
De muis heeft geloof ik 1 week gewerkt zonder problemen, wat wel jammer is, was een erg goede muis.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 19:03
Er staat bij het escaleren van een dispute bij dat er een vertraging van rond de 20 dagen in kan zitten. Aliexpress is er dus in dit geval gewoon mee bezig. ;)

Ik zou je sowieso wel aanraden om even met Aliexpresa te chatten. Ze hebben een goede klantenservicr die je snel te woord staat en met je meekijkt wat er exact aan de hand is en of ze een helpende hand kunnen bieden.
Tevens kunnen ze druk uitoefenen door contact op te nemen met de seller.

[ Voor 48% gewijzigd door MartijnAbel op 20-02-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

rickboy333 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 04:23:
[...]

De muis heeft geloof ik 1 week gewerkt zonder problemen, wat wel jammer is, was een erg goede muis.
Als je niet lang wil wachten met "Investigation Pending" waarom niet nog 1x lief in de pen klimmen; de seller aangeven dat je het produkt er fijn en mooi vond en dat je toch graag een replacement zou willen zien. Geen idee; biedt aan om de verzendkosten (whatever 15 Euro) te betalen en hij/zij stuurt een nieuwe op?

Uit principe vasthouden aan "Investigation Pending" en dan misschien over 4 weken horen dat je het produkt eerst terug moet sturen voordat je je geld terugkrijgt; het is een mogelijkheid maar dan trek je eigenlijk nog langer aan het kortste eind van het (muis-)touwtje.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 15:18
Die investigations gaan redelijk snel hoor, bij mij duurde het (mijn enige keer) 7 dagen.
Misschien hebben ze in het topic over Chinese webshops (in het Shopping-forum hier volgensmij) meer ervaring ermee, of in het concullega-topic op fok! over Chinese webshops.

Je hebt nu alleen misschien pech dat het Chinese nieuwjaar net is geweest en er dus een achterstand is wat betreft investigations en het daardoor wat langer duurt.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Een defect kan altijd voorkomen, zowel bij een product lokaal als uit een ver land. Hoge verzendkosten voor het retour sturen is dus een bewuste afweging tijdens de koop uit een ver land. Ik snap niet waarom de verkoper hier de dupe van moet zijn.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:44

NSG

Je weet niks!

Neem contact op met je creditcardmaatschappij, dan is het zo opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
Gewoon wachten.

Als AE met een oplossing komt is het meestal in de vorm van 2 opties (bijv 1 full refund met terugsturen 2 deel refund niet terugsturen)

Dan kan je alsnog niet accepten, en je punt weer maken en gewoon vragen om wat je wilt.
Als er brandplekken op zitten en je hebt daat duidelijke foto's van dan lijkt me dat een duidelijk defect vanuit de fabriek en de kans op full refund is groot.
Als je maar rustig alles leest, klik je op accept dan zit er aan die oplossing vast.
Muizen betaal ik nooit meer dan $8.50 voor, want garantie daar reken ik niet echt op bij hun.
Ook als je iets ontvangt, gebruik het eerst een dag voor je op confirm arrival klikt.
Zolang jij niet cofirmed dat het aangekomen is zal AE het geld vasthouden, wat in een geval van een dispute (als je dispute start, zeker niet op cofirm arrival klikken) het voor AE makkelijker maakt je te refunden, het maakt AE immers niet uit of je het geld naar jouof naar de seller overmaken, terwijl het geld terughalen meer werk is.

Welke klantstatus heb je? (van A1 t/m A4 is mogelijk)
Ik zit op A4 dus mijn disputes gaan in 5 dagen door het systeem als ik escalate, A3 kan iets langer duren, maar meestal sneller.
Bedenk je trouwens ook dat het net Nieuw Jaar was, alles heeft twee weken stil gelegen dus nu stikken ze in het werk. Ze hebben nu allemaal drie keer zoveel werk op het bord en dingen kunnen dus gewoon iets langer duren.

[ Voor 17% gewijzigd door Silent7 op 20-02-2016 11:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul
vosss schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 02:50:
[...]

Je betaalt 50 en krijgt 40 terug dan kom je op -10 uit en als je 35 minder terug krijgt dan heb je opeens 55 euro meer in je handen?! 8)7 8)7 8)7
Heb je nog meer smileys? Ooit gehoord van het fenomeen "typfout"? Je kunt me er ook op een normale wijze op attenderen dat ik een min-teken ben vergeten...

Als ik 50 euro betaal voor een muis, die muis gaat stuk en de leverancier geeft me 40 euro terug, wat heb ik dan? Ik heb geen muis, en 10 euro minder dan waar ik mee begon...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Fietsbel schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:12:
Een defect kan altijd voorkomen, zowel bij een product lokaal als uit een ver land. Hoge verzendkosten voor het retour sturen is dus een bewuste afweging tijdens de koop uit een ver land. Ik snap niet waarom de verkoper hier de dupe van moet zijn.
Omdat we altijd wel de lusten (lage prijzen, met een beetje mazzel geen invoerkosten), maar niet de lasten (beperkt garantie, retourkosten) willen hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Paul schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:11:
[...]Als ik 50 euro betaal voor een muis, die muis gaat stuk en de leverancier geeft me 40 euro terug, wat heb ik dan? Ik heb geen muis, en 10 euro minder dan waar ik mee begon...
Je bent een stuk wijzer geworden.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
GoT schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:35:
Je bent een stuk wijzer geworden.
Is dat zo? Volgens mij doe je bij die uitspraak wel een of twee aannames :P

Zelf heb ik al een paar keer gehad dat iets wat ik via eBa of AliExpress gekocht heb kuren vertoonde of niet aan de omschrijving voldeed, dat is iedere keer door de verkoper erg netjes opgelost (waarbij het wel helpt om zelf ook een beetje realistisch te blijven, als een onderdeel van een set problemen geeft verwacht ik natuurlijk niet het complete bedrag terug bijvoorbeeld). Het enige wat ik hier wijzer van zou worden is dat de rating van de verkoper blijkbaar niet klopt :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:21
The economics of internet sales.

Spullen kopen op internet brengt een bepaald risico met zich mee. Ale je in een winkel staat, betaalt, en wegloopt, heb je in ieder geval altijd het goed dat je hebt gekocht. Ook klagen gaat makkelijk, namelijk, door terug te keren naar dezelfde winkel.

Internet is wat schimmiger. Er is natuurlijk een hele gradatie aan webwinkels, met als meest veilig de gestigde namen als Bol.com, gevolgd door een heleboel mom-and-pop operaties vanuit de woonkamer; marktplaats; buitenlandse verkoopkanalen; Chinese e-tailers en, uiteindelijk ook, black market places. Het is er allemaal.

Wat je je wel moet beseffen is dat met het afdalen van die ladder de prijs met de garanties of kwaliteit (maar vaak ook beide) afneemt. Ja, het is goedkoper - maar er is zeker een risico. Op tussentijds faillissement. Op goederen van mindere kwaliteit. Op regelrechte oplichting. Op garantie na aankoop.

En, zoals die dingen gaan, meestal gaat het goed. Meestal ontvang je de goederen, en meestal doen die het ook redelijke tijd naar behoren. Maar soms loop je tegen de lamp. Dat zijn trouwens wel de momenten je je herinnert.

Het is dus aan de comsument om te bepalen of de kortingen die bedongen worden door het afdalen van die ladder van betrouwbaarheid de korting waard is. Wanneer een muis (ik vermoed een high-end knockoff of een salvaged non-QC part) de helft goedkoper is, mag het risico op verlies maximaal 50% zijn.

En als het dan eens fout gaat, dan maakt dat niet zoveel uit. Immers, de uiteindelijk besparing is hoger dan het verlies door fraude, kwaliteitsgebrek en, zeg, onderschepping door douane. Of dat de frustratie bij tijd en wijle waard is, zul je zelf moeten weten.
rickboy333 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 00:15:
Nu is de status ''Dispute Escalated – Investigation Pending'' zonder iets van een timer. Maar uhh, wat nu? Kan ik nu 8 maanden gaan wachter tot er misschien ooit een keer bericht komt? Moet ik E-mail sturen? Of afwachten? Ik heb namelijk een hoop verhalen van AliExpress dispute systeem gehoord en ik ben hier niet echt gerust op.

1. De waarde van de muis in gedachte afschrijven. Je hebt immers bewust het risico waarmee je wordt geconfronteerd genomen toen je de muis aanschafte.
2. In alle gratie de meest rendabele optie accepteren die je geboden wordt. Iedere euro, beginnend bij de eerste, is daarin winst.

Trouwens, het feit dat de verkoper de waarde van de muis op € 5 raamt is ook wel weer veelzeggend.
Persoonlijk had ik de verkoper na zijn eerste bod € 10 gevraagd. Ik ben er van overtuigd dat hij dat bod had geaccepteerd. Jij € 10, en iedereen een hoop gezeik bespaard. Bovendien brengt je dat op een punt waarbij je nog steeds € 60 minder hebt besteedt dan de geschatte winkelwaarde van de muis.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
$50 is wel een behoorlijk bedrag voor een muis, daar mag je wat van verwachten, ook als die uit China komt (h€ll, alsof het merendeel van de muizen die je hier koopt niet ook uit China komen)

Zaklamp niet echt helder, lader meer dan ruk, batterij heeft op het blauwe label staan dat hij groen hoort te zijn

Ik escalate
AE geeft aan dat ik bewezen heb dat de lader en batterij niet voldoen en geeft als oplossing

Ik geef aan met wat links dat dezelfde zaklamp voor $6 te kopen is en dus $10 de boot in gaan niet ok is

Ik accepteer deze niet en kon ondertussen bewijzen dat er geen Cree led in zat maar een goedkoper kopie. Ik upload foto daarvan.
AE veranderde de dispute titel in "received counterfeit goods" en de enige optie die ze aanboden was no shipping back full refund.

Gewoon rustig blijven en bewijs overleggen heeft gewoon veel zin, dit is trouwens wel het dispute met de meeste veranderingen in oplossingen voor mij. AE bekijkt dus bewezen je tekst en je bewijsmateriaal en doet er bewust iets mee.

Als jij een foto plaatst van je brandplekken en dan rustig je vraag verzoekt om refund, dan is er een grote kans dat de verkoper het accepteren gaat om te voorkomen dat AE er echt goed naar gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

vosss schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 02:44:

Hier enkele voorbeelden:

Aliexpress is geen winkel maar een soort ebay of marktplaats (hoewel MP grotendeels tweedehands spul is) met allerlei onafhankelijke verkopers. Ja er wordt veel prullaria verkocht, maar ook erg veel kwaliteitsspul. ;) dat iets via aliexpress gekocht is zegt evenveel als dat iets via ebay/MP is gekocht, niks dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vaak bieden ze dezelfde spullen aan op ebay voor ongeveer dezelfde prijs, als je het daar koopt, ben je gedekt door paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohnotheydidnt
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06-2023

ohnotheydidnt

Ik hou van koekjes.

Duurt ongeveer twee weken, heb net een dergelijke claim gehad (product was na 3 maanden nog steeds niet aangekomen) en dat was de tijd die het duurde voordat ik een full refund kreeg. Ik denk alleen dat je een grote refund gaat krijgen, heb aliexpress in het verleden rare sprongen zien wagen, en omdat het product geleverd is en in eerste instantie werkte heb je vrij weinig om op terug te komen, plus het feit dat je het product niet wilde terugsturen. Verwacht geen klantenservice vanuit china, da's altijd les 1 als je uit china bestelt, alles wat extra is, is mooi meegenomen. Gaat 't kapot? Dan is 't jammer maar helaas!

Koekje d'r bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Chinese verkopers hechten veel waarde aan 5-sterren ratings
'Dear friend, please don't rate below 5 stars, we can work it out' is vaak te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
Silent7 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 13:38:

Ik escalate

Kijk hier heb ik wat aan :*)

Het probleem waarom de seller niet overstag wil is dat hij denkt dat de brandvlekken ''mam-made'' zijn (tuurlijk, muizen mollen en er verliest op draaien is mijn hobby) Hij had contact opgenomen met de fabrikant en die zij hetzelfde dus weer de claim genegeerd, toen heb ik de dispute laten escaleren. Wat ik ook vervelend vond was het lange duren totdat de seller reageerde. Hij reageerde letterlijk 4 uur voodat de teller afging wat ik ook aangaf dat ik dat vervelend vond, dus van de seller hoef ik niet al te veel te verwachten.
ohnotheydidnt schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:32:
Duurt ongeveer twee weken, heb net een dergelijke claim gehad (product was na 3 maanden nog steeds niet aangekomen) en dat was de tijd die het duurde voordat ik een full refund kreeg. Ik denk alleen dat je een grote refund gaat krijgen, heb aliexpress in het verleden rare sprongen zien wagen, en omdat het product geleverd is en in eerste instantie werkte heb je vrij weinig om op terug te komen, plus het feit dat je het product niet wilde terugsturen. Verwacht geen klantenservice vanuit china, da's altijd les 1 als je uit china bestelt, alles wat extra is, is mooi meegenomen. Gaat 't kapot? Dan is 't jammer maar helaas!
De ''expert'' van ali expres heeft aangegeven dat ik een refund van €40,- krijg. Maar de seller weigert/negeert dat en blijft bij zijn €5,-
Manke schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:42:
Chinese verkopers hechten veel waarde aan 5-sterren ratings
'Dear friend, please don't rate below 5 stars, we can work it out' is vaak te lezen
Dat was een grote fout die ik heb gemaakt om na 1 week al een rating te geven. Het product werkte immers maar helaas ging het ''opeens'' kapot :(

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Als AE zegt 40 dan moet het raar lopen als het 5 gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Silent7 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 13:38:

Ik escalate

Wat een gedoe voor een paar dolar zeg. Typeert voor mij meer de enorme kruideniersmentaliteit van bepaalde groepen consumenten.

Wel namaakrommel uit China willen kopen want het moet zo goedkoop mogelijk. En dan vervolgens wel ook nog eens kwaliteit en aftersales service verwachten? Dat gaat er bij mij niet in.

Waarom denk je dat het zoveel goedkoper is? Juist omdat er bespaard is op kwaliteit en er amper service in de kostprijs zit meegerekend. Uitzondering hierop zijn de marketingbudgetten.

Laat ik nog even buiten beschouwing of alle moeite, escalaties etc bij zon dealer wat tijd en moeite betreft in verhouding staan met die paar euro's dat het in eerste goedkoper is.

Door doelbewust dit soort spul te bestellen neem je gewoon een risico. Je hebt gegokt en verloren, neem dan gewoon je verlies.

[ Voor 5% gewijzigd door Skimovic op 24-02-2016 03:11 ]

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Skimovic schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 03:07:
Wel namaakrommel uit China willen kopen want het moet zo goedkoop mogelijk. En dan vervolgens wel ook nog eens kwaliteit en aftersales service verwachten? Dat gaat er bij mij niet in.
Ik verwacht dat het eruit ziet zoals op de foto's, en dat het werkt bij aankomst (en niet in de eerste week stuk gaat).

Een groene of een blauwe accu kan mij niet zo boeien, maar ik heb wel eens het aankoopbedrag teruggekregen omdat er op een voeding geen contra-aansluiting voor een netspanningskabel zat (zoals geadverteerd) maar dat de stekker / pinnetjes rechtstreeks op de behuizing zaten. Tja, helaas voor hem was dat nou net een van de redenen waarom ik voor hem was gegaan en niet een van de 30 anderen (die dus wel de versie met de stekkerpinnen op de voeding op foto hadden staan).

Je moet inderdaad niet teveel verwachten, maar de mogelijkheden tot dispute zijn er ook niet voor niets...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Precies, juist met kopen via internet hoort beschrijving corrt te wezen, dat is de verantwoordelijkheid van de verkoper simpel.

Met Li ion cellen is kwaliteit belangrijk, een foutieve mAh waarde, een kleur die anders is dan het label aangeeft maakt dat een dergelijke cell direct als onbetrouwbaar en dus onbruikbaar weggelegd kan worden voor de eigen veiligheid.

Bovendien gaat het vaak niet om "enkele euro's"
Voorbeeld, via AE bestelde ik een RVS 20L destilleer ketel. Met aansluitingen om het ook als gistvat te kunnen gebruiken. Kranen, themometer, koperen warmtewisselaar, hoogwaadige afwerking.
Ik was hier in Frankrijk waar ze dit soort spul gewoon verkopen meer dan dubbel de prijs kwijt voor alleen een RVS gistvat en dan ook nog minder goede kwaliteit sluitingen.
Dit was een gepecaliserde verkoper en pas gekocht na uitvoerig contact.
Als die niet kloppend was, zeker een dispute maar alles was goed.

Bij klein grut als muizen neem ik het verlies wel, ook cheap @$$muizen uit de grabbelbak hier gaan snel stuk dat weet je een beetje. $50 is alleen geen goedkope muis, ook simpel.

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
rickboy333 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 04:23:
Voegt lekker veel toe? Laat me lekker. Mij hoef je niet te vertellen wat ik in NL of de VS kan bestellen. En de reden? Ik wou wat origineels.
:F

Hij verteld je niks.. Hij vraagt zich alleen (en velen hier met hem) af waarom je dit zou doen, omdat je dan nooit zoveel gezeur zou hebben als nu..

Je komt hier je verhaal doen en haalt dan zo uit naar iemand die iets heel logisch oppert ;w

• ago
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Opgepleurd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 03:37:
[...]

Hij verteld je niks.. Hij vraagt zich alleen (en velen hier met hem) af waarom je dit zou doen, omdat je dan nooit zoveel gezeur zou hebben als nu..

Je komt hier je verhaal doen en haalt dan zo uit naar iemand die iets heel logisch oppert ;w
Hij had wel een goed punt, maar die laatste zin met zo'n emoticon erbij was wel pedant.

• rickboy333
Opgepleurd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 03:37:
[...]

Nou lees die post nog maar eens een keer over. Het maakt helemaal niks uit wat voor een product ik gekocht zou hebben. Stel het zou om een soldeerstationetje zou gaan zou ik toch in precies dezelfde situatie zitten? En dan aan komen zetten met: 'In NL ook muizen kopen' goh echt, dat wist ik nog niet. Er is een reden dat ik op EA een muis koop en niet in NL, en sure er de kans op meer gezeur is mogelijk, dat wist ik ook en dat accepteer ik toch ook gewoon? Ik vraag alleen advies wat ik nu het beste kan doen.

Daarnaast is zijn reactie echt enorm onbeschoft en ongenuanceerd. Hij zegt er bij dat hij niemand wil aanvallen maar doet het vervolgens toch. Dat is hetzelfde als bijvoorbeeld ''ik wil u niet beledigen maar u bent een klapmongool'' en zeggen dat EA alleen maar troep verkoopt.... Yeah right heb ik niks aan.
Skimovic schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 03:07:
[...]

Wat een gedoe voor een paar dolar zeg. Typeert voor mij meer de enorme kruideniersmentaliteit van bepaalde groepen consumenten.

Waarom denk je dat het zoveel goedkoper is? Juist omdat er bespaard is op kwaliteit en er amper service in de kostprijs zit meegerekend. Uitzondering hierop zijn de marketingbudgetten.

Laat ik nog even buiten beschouwing of alle moeite, escalaties etc bij zon dealer wat tijd en moeite betreft in verhouding staan met die paar euro's dat het in eerste goedkoper is.

Door doelbewust dit soort spul te bestellen neem je gewoon een risico. Je hebt gegokt en verloren, neem dan gewoon je verlies.
€50,- is niet ''zomaar'' een klein bedragje hoor, voor €50,- moet ik een hele dag werken, misschien heb jij een geldboom in de tuin staan maar ik moet er voor bikkelen. Daarbij als ik iets koop voor €50,- moet het werken en zo niet dan moet de verkoper mij schadeloos stellen. ''kruideniersmentaliteit'' is zeiken om spul van €5 wat gemaakt is om na een dag kapot te gaan.

En blijkbaar haal je ook AliExpress en DealExtreme door elkaar. AE is een soort E-bay/Marktplaats en het aftersale systeem is van AE zelf.
Paul schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:47:
[...]
Je moet inderdaad niet teveel verwachten, maar de mogelijkheden tot dispute zijn er ook niet voor niets...
Ja weet ik, ik wacht gewoon lekker af en zie vanzelf wel wat er gebeurd :*)

TIME TO UPGRADE !!!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
rickboy333 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:03:

[...]

€50,- is niet ''zomaar'' een klein bedragje hoor, voor €50,- moet ik een hele dag werken, misschien heb jij een geldboom in de tuin staan maar ik moet er voor bikkelen. Daarbij als ik iets koop voor €50,- moet het werken en zo niet dan moet de verkoper mij schadeloos stellen. ''kruideniersmentaliteit'' is zeiken om spul van €5 wat gemaakt is om na een dag kapot te gaan.

En blijkbaar haal je ook AliExpress en DealExtreme door elkaar. AE is een soort E-bay/Marktplaats en het aftersale systeem is van AE zelf.
Ik doelde eigenlijk meer op het verhaal van de zaklamp dat ik had gequote waarbij een medeforumganger ontevreden is over een zaklamp van 15 dollar en het ook niet terug wil sturen voor een refund en vervolgens zelfs niet akkoord wil gaan met 10 van de 15 dollar refund zonder terugsturen. Dat vond ik nogal veel heen en weer mailen, escaleren en gedoe voor 'een paar dollar'. Reken eens uit wat je uurloon zou zijn met je 'winst' en alle tijd die erin zit? Daarvoor zou je waarschijnlijk niet gaan werken.

Maar hetzelfde is hier op een iets andere manier ook best van toepassing.

Waar ik met die 'kruideniersmentaliteit op doel is zoiets in China bestellen omdat het daar bij wijze van spreke twee tientjes goedkoper is (heb geen verstand van muizen dus neem twee tientjes voor het gemak als voorbeeld).

Je muis werkt niet meer goed en je wil uiteraard garantie wat logisch is en je goed recht.
Maar dan wil je niet dezelfde twee tientjes verzendkosten naar China betalen en ga je touwtrekken en escaleren (je eigen woorden)

In mijn ogen is het overigens heel normaal dat ze het defecte device terug willen anders is er geen enkele controle meer voor ze. En als je na het defecte toestel terug te sturen gewoon een nieuw werkend toestel krijgt is dat toch een prima oplossing?

Die twee tientjes verzendkosten bij defect is nu eenmaal een van de risicos die je neemt door iets aan de andere kant van de wereld te bestellen omdat het daar iets goedkoper is.

Had je eenzelfde muis voor de normale prijs gewoon in Nederland gekocht had je dat hele gedoe met verzendkosten ook niet gehad.

Ik heb geen verstand van muizen en de bedragen die daar in omgaan en ken ook jou niet. DIt is dus ook niet per se tegen jou persoonlijk. Maar ik zie het steeds meer, mensen die zo goedkoop mogelijk willen kopen en inderdad bij wijze van spreke in China bestellen, maar het dan niet eens zijn met mindere kwaliteit/service of als ze verzendkosten moeten betalen om iets terug te sturen.

Overigens wens ik je succes met een goede afloop hoor, want nogmaals niks persoonlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Skimovic op 25-02-2016 23:10 ]

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 03-05 14:44
Wijze les voor de volgende keer: als 50 euro voor jou veel geld is, gok dan niet met dat geld.
Als ik iets uit Azië Importeer dan houd ik er alvast rekening mee dat ik 0.0 garantie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
En hoe is het afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
Heb het geld terug gekregen van ae zelf aangezien de seller het er niet mee eens was. + 30% extra korting op een product. Heb nu voor €20 een muis gekocht van een bekender merk.

Bedankt voor de reactie everyone :)

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
nice, zo hoort het!
Pagina: 1