Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428875

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en ik wil graag een phablet. Na veel zoeken ben ik uitgekomen op de nexus 6p 32gb of de mate 8. Ik twijfel tussen beide aangezien ze ongeveer hetzelfde kosten. Gezien de meeste specs denk ik dat de 6p wint, maar ik twijfel of 32 gb werkbaar is.

Zaken waarvoor ik voornamelijk mijn opslag gebruik zijn foto's en muziek. Ik heb momenteel een iPhone 5s 16gb en dat vind ik totaal niet werkbaar ik moet veel te vaak al mijn foto's er af halen om uberhaupt apps te kunnen downloaden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:35
Er is ook een 64 en 128gb variant van de 6P trouwens.

Op een 32gb 6P hou je ongeveer 25gb effectief over.

Zijn er redenen voor jouw om voor de Mate 8 te gaan? Vergelijk dat met de redenen om voor de 6P te gaan, misschien kom je zo makkelijk uit welke beter is, beide zijn qua hardware goed, qua software is het zwaar aangepaste Android op de Mate 8 VS stock Android op de 6P, maar qua snelheid zou het verschil niet al te groot moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428875

Topicstarter
6p
+ stock Android
+ camera
+ scherm
+ front facing speakers
+ snelheid

- 32 gb niet uitbreidbaar
- prijs voor 64 gb

mate 8
+ uitbreidbaar geheugen
+ batterij
+ snelheid
+ design

- scherm
- camera

Ze zijn voor mij redelijk gelijk. De grootste vraag voor mij is misschien wel welke het beste future proof is zeg maar. Ik neem deze telefoon voor minimaal 2 jaar.

Daarnaast weet ik niet helemaal in hoeverre het scherm en de camera minder zijn bij de mate 8. De een zeg dat dit wel meevalt en de ander geeft dit zwaar onvoldoende

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 428875 op 20-02-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 15:01
Geen idee of je al een keuze hebt gemaakt? Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de Mate8. Vooral voor zijn mogelijkheid een geheugenkaart te gebruiken en de toch wel snellere processor. Daarnaast vind ik hem er persoonlijk ook mooier uit zien.

Als pluspunt voor de Mate kun je nog de fingerprint sensor noemen, deze heeft wat extra functies.

Ben je echt een Android purist dan kun je niet om de Nexus heen.

Als je een device zoekt met echt goede camera, dan kun je wellicht beter andere merken bekijken?