Voeding CM V700 maakt een irriterend geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Hallo,

De voeding maakt altijd een irriterend geluid, dat geluid springt boven de fans uit. Daarvan heb ik een video gemaakt, zie hieronder. In de video hoor je naast dat geluid (een soort geratel). Het klinkt vanaf de positie waar ik zit net zo hard als op de video, al zul je het volume misschien nog omhoog moeten zetten.

Is dit normaal voor een Coolermaster of kan ik er iets aan doen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Luxicon schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:32:
Is dit normaal voor een Coolermaster
Vreemde geluiden zijn nooit normaal
of kan ik er iets aan doen?
Voor garantie opsturen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
-The_Mask- schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 00:05:
[...]
Vreemde geluiden zijn nooit normaal
[...]

Voor garantie opsturen.
Oke, bedankt! Het is wel een bekend geluid (dat hoorde ik vooral vroeger wel vaak uit een PC komen. Tegenwoordig minder denk ik, ik let er niet speciaal op. Toen dacht ik altijd dat het de CPU of HDD was.
Zal het misschien handig zijn om eerst contact per mail te zoeken, met het filmpje bijgevoegd?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Oke top! Ik probeerde eerst te mailen, maar lukte niet via het mailadres dat ik via Google vond. Dus ik heb nu een ticket aangemaakt, nog beter, want van te voren wordt de voeding geregistreerd (en herkend) bij Coolermaster, waardoor het duidelijk is om welk product het precies gaat.

De kabels zijn overigens netjes weggewerkt en ik kan alles aansluiten op een moederbord, maar ik weet niet precies waar al die kleine stekkertjes aangesloten moeten worden, denk aan die voor fans.

Ik zie termen als AUD1, JUSB1, JFP1... en als dat al duidelijk is, dan zou ik normaal niet weten connector, op welke aansluiting past. :P

Plus het zal wel even duren voordat er een nieuwe voeding ontvangen wordt, maar dit geluid is erg irriterend en binnenkort komt er waterkoeling binnen (wat waarschijnlijk stiller is dan de fans van m'n luchtkoeler) en dan wordt die echte stilte teniet gedaan door dat stomme geluid. :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
*double post*

Gister heb ik een ticket aangemaakt via de support van Cooler Master en heb inmiddels reactie ontvangen:
Dear Mr./Ms, Thank you for your inquiry. We are sorry for this problem. After checking the video this sound is most likely coming from the fan. This is covered by warranty. When the PSU is not older then 2 years you can use our V serie pickup service: http://eu.coolermaster.com/nl/replacement.php When the PSU is older then 2 years then please let me know. Kind regards, Michiel Bos Cooler Master
Nu kan ik de voeding dus opsturen via de pickup service lees ik. Ben benieuwd.. Al wil / kan ik de PC helemaal niet missen op het moment en kan ik de PC misschien verkopen en met € 100,- meer een Skylake samenstellen. :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 20:30
Luxicon schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:36:
*double post*

Gister heb ik een ticket aangemaakt via de support van Cooler Master en heb inmiddels reactie ontvangen:

[...]

Nu kan ik de voeding dus opsturen via de pickup service lees ik. Ben benieuwd.. Al wil / kan ik de PC helemaal niet missen op het moment en kan ik de PC misschien verkopen en met € 100,- meer een Skylake samenstellen. :P
Dus je wil iemand een voeding in de maag splitsen die niet in orde is? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Ossi schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:31:
[...]

Dus je wil iemand een voeding in de maag splitsen die niet in orde is? :X
De bedoeling is om aan te geven dat de voeding qua prestaties in orde is, maar de voeding RMA mag, als die persoon het geratel ook irritant vind. Zo heb ik de PC overigens ook gekocht, mensen zijn er volgens mij niet zo bewust van, maar ik vind het irritant dat de PC een onnodig geluid maakt, die beter hoorbaar is dan de fans. Het is wel een bekend geluid, waar ik altijd gedacht heb dat dat betekend, dat de PC druk is... :+

[ Voor 7% gewijzigd door Luxicon op 23-02-2016 14:49 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Inmiddels is het zo ongeveer geregeld, echt heel netjes:
Dear [...],

thanks for your mail.

We will send a new PSU and at the same time you can swap the broken one with our courier.(UPS)
The return label is packed at the outside of the new replacement box.

Please make sure the defect PSU is packed in a box.

As we don’t have any stock left of the RS700-AFBAG1-EU , we will upgrade the replacement to RS750-AFBAG1-EU.
Please let me know if this is ok for you.

Within now and 2 working days you will receive a mail from UPS with the tracking# including the pick-up date.

Should you have any questions left , just let me know.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Prima service idd, maar je hoeft er niet mee akkoord te gaan trouwens, want het is een kleine downgrade, de V700 is namelijk de net wat betere voeding. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
-The_Mask- schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:38:
Prima service idd, maar je hoeft er niet mee akkoord te gaan trouwens, want het is een kleine downgrade, de V700 is namelijk de net wat betere voeding. ;)
Oh goh, dat wist ik niet. Dus dat is niet diegene waar jij een review over geschreven hebt?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jawel, maar de oude V700 is net wat beter al verschilt het maar erg weinig en merk jij er waarschijnlijk niks van.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
-The_Mask- schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:51:
Jawel, maar de oude V700 is net wat beter al verschilt het maar erg weinig en merk jij er waarschijnlijk niks van.
Ah, ik dacht die V750 juist wat beter was, maar als het verschil zo klein is dat ik er niets van merk, vind ik het prima zo. Ik zou niet precies weten hoeveel ik precies verbruik in dit systeem, misschien is dat best hoog met de CPU en GPU overclocked.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07 16:27

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Ik heb vandaag mijn v700 vervangen voor een RM650x. Prima voeding de v700 maar erg lawaaierig. Als je de reviews hier op tweakers leest zie je dat er meer mensen zijn die zich aan het geluid irriteren. Ondanks dat de voeding niet abnormaal luid is, is de semi-passieve voeding van Corsair echt zwaar relaxed, mijn pc maakt nu amper geluid.

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Pagina: 1