TFT schermpies, 15" of 17" welke? ervaring?

Pagina: 1
Acties:

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik zag vanmiddag opeen weer de sony SDM-N50 15" TFT schermpie
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/productinformatie/computerapparatuur/img/producten/sdm-n50.jpg

nu ben ik daar meteen smoor verliefd op geworden. vervolgens ben ik vanavond weer ff naar dynabyte gegaan en heb ik 30 min lang geprobeerd om de TFT op een pc te krijgen aan te sluiten waar een GF kaart inzit en waar ik kan zien hoe hij reageert met spellen. tis btw niet gelukt |:(

nu is mijn vraag welke TFT monitor raden jullie aan dat betaalbaar is, mooi is en ook een beetje spellen op kan spelen.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:20
zover ik het heb begrepen zijn die dingen niet echt super voor spellen (correct me if i`m wrong)

maar ik zal dan wel een 17 nemen

size does matter :P

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op me werk hebben we een systeem staan met TFT (TB1333, 256mb, GeForce2 GTS) en 3d mark draaid prima hoor. vind het beeld niet minder ofzo door de TFT (nagloeien van pixels zie je niet).

Dit is trouwens een 15inch iiyama, maar de 2d vind ik niet echt scherp.. wel heel rustig voor je ogen, maar niet helemaal scherp

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 22:37 schreef InterCC het volgende:
Op me werk hebben we een systeem staan met TFT (TB1333, 256mb, GeForce2 GTS) en 3d mark draaid prima hoor. vind het beeld niet minder ofzo door de TFT (nagloeien van pixels zie je niet).

Dit is trouwens een 15inch iiyama, maar de 2d vind ik niet echt scherp.. wel heel rustig voor je ogen, maar niet helemaal scherp
maar speelt het ook een beetje met dat schermpie? btw welke type 15" TFT is het van iiyama? want ze hebben er zoveel.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vorige week heb ik op een dual G4 733 met GF3 en een 22" LCD shermpje UT gespeeld

Dat roeleert

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 22:48 schreef thedolf het volgende:
Vorige week heb ik op een dual G4 733 met GF3 en een 22" LCD shermpje UT gespeeld

Dat roeleert
ik neem dan aan dat je de mac LCD bedoeld?

gaarne wanneer je een monitor opnoemt of zegt ff type nr erbij zetten zodat ik de prijs kan zien en de specs ervan kan opzoeken ik dank jullie

• marsian
  • Laatst online: 10:27
heb een keer op een 20" tft UT gespeeld. was eg vet!!! maar was een apple

Bij dixons hebben ze een 15" van phillips staan voor 1100 piekjens. 3 jaar garantie, is nie slecht.

<edit> volgens mij moet ik ff beter lezen wat de rest schrijft</edit>

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 22:54 schreef marsian het volgende:
heb een keer op een 20" tft UT gespeeld. was eg vet!!! maar was een apple

Bij dixons hebben ze een 15" van phillips staan voor 1100 piekjens. 3 jaar garantie, is nie slecht.
ik zit alleen maar tussen sony en iiyama te denken. philips ziet er niet uit vind ik.

• marsian
  • Laatst online: 10:27
da kan, heb de kwaliteit van dat ding niet gezien

bij de weg, heb die van samsung wel gezien en was ook wel lekker!!!

Verwijderd

momenteel denk ik erover om mijn iiyama 19" A901HT in te wissllen voor zo'n 15" TFT van iiyama.
Ook wegens een ruimteprobleem op mijn buro.

Ik vraag me nu af, hoe groot het verschil zou zijn. Of is het gewoon een stap terug?

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik heb gehoord dat je 15"TFT kunt vergelijken met een 17"CTR. de grootte is ong. gelijk.

in jouw geval ga je dus achteruit.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik ben ook aan het kijken voor een TFT(15").

Ik vind een NEC 5125S echt heel mooi. Heeft iemand wel eens gegamed op een 15" tft? En hoe waren de ervaringen?

Verwijderd

ik zou deze nemen 17,4" van ELSA met het supersnelle MVA systeem (25ms) perfect om te gamen en DVD,s te kijken. ELSA ECOMO 460. met USB

Afbeeldingslocatie: http://presslounge.elsa.com/nl/pictures/06/ecomo_460_move_fr.jpg

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Wie heeft het matrix van dit scherm gemaakt?
Sharp?
Nec/Mitusbishi?
Philips?

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 14:07 schreef Kirpeknots het volgende:
Wie heeft het matrix van dit scherm gemaakt?
Sharp?
Nec/Mitusbishi?
Philips?
Je bedoelt de Elsa? er zit een panel van Fujitsu in.

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Ik kan nu een NEC 1530V voor 1.445,- ex kopen

Of een CRT Philips 107P20 (1024X768@115hz) (XSD met diamandtron AF real flat) voor f800,-

Of een Philips 105B (overjarig) TFT voor B voor f1.499,-

Wat zouden julie doen?
Ik game (Unreal Tournament), internet en heb erg weinig ruimte. Het scherm gaat een 2 jaar oude Philips 107Sx (1024X768@85hz) vervangen.

Wat voor invloed heeft een DVI aansluiting op een LCD monitor? Mijn videokaart heeft zo'n uitgang. Is dat veel mooier?

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 15:00 schreef Kirpeknots het volgende:
Wat voor invloed heeft een DVI aansluiting op een LCD monitor? Mijn videokaart heeft zo'n uitgang. Is dat veel mooier?
als je DVI op je vid kaart hebt dan moet je toch echt ff gaan kijken naar een DVI TFT schermpie ivm dat die schermpies beter zijn qua framerate enzow en dan speelt je UT ook beter en ziet er beterz uit.

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 14:22

JF_

DVI heeft geen ruk te maken met de snelheid van 't scherm. Signaal wordt alleen iets netter doorgegeven van vidcard naar scherm (volledig digitaal, ipv dig->analoog->dig).
Dat je DVI toevallig vaker tegenkomt op de duurdere schermen doet daar niets aan af, en duur betekent niet altijd snel.

Verwijderd

Ik heb zelf een Sony 15" en daarop draai ik 1024x768, dat is veel beter dan 800x600. Terwijl op een normale monitor 1024x768 te klein voor mij is. Denk dus dat 15" wel goed genoeg is, tenzij je echt een hele grote wilt, dan moet je idd voor een 17" gaan.
De Sony die ik heb was nogal duur (f1800,-) maar hij is erg mooi. Scherp beeld en ook in spelletjes super. Ik had ff wat problemen met het instellen van het ding (eerst deed mijn MPEG Decoder kaart allemaal strepen door het beeld, heb nu dus de monitor rechtstreeks aangesloten) en toen bleek dat het verlengkabeltje wat ik had niet goed te zijn (zorgde voor een soort ghost effect). Nu is ie trouwens wel goed :)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 20:59 schreef 208 het volgende:
Ik heb zelf een Sony 15" en daarop draai ik 1024x768, dat is veel beter dan 800x600. Terwijl op een normale monitor 1024x768 te klein voor mij is. Denk dus dat 15" wel goed genoeg is, tenzij je echt een hele grote wilt, dan moet je idd voor een 17" gaan.
De Sony die ik heb was nogal duur (f1800,-) maar hij is erg mooi. Scherp beeld en ook in spelletjes super. Ik had ff wat problemen met het instellen van het ding (eerst deed mijn MPEG Decoder kaart allemaal strepen door het beeld, heb nu dus de monitor rechtstreeks aangesloten) en toen bleek dat het verlengkabeltje wat ik had niet goed te zijn (zorgde voor een soort ghost effect). Nu is ie trouwens wel goed :)
plaats please ff een type nr. want nu weet ik alleen dat er een sony tft goed is maar welke weet ik niet :? :? :?

ik vind de N50 wel erg mooi (zie plaatje boven in topic) wat vind jij ervan...

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 13:06
Nogal duur 1800?
Ik zie alleen sony's te koop staan van:
-Sony MultiScan SDM-N50PS, 15" TFT LCD 2595.00
-Sony MultiScan SDM-N50ST, 15" TFT LCD 2999.00

Ik ben zelf ook nog steeds aan't kijken welke tft mooi/goed is, mensen, post jullie tft ervaring ff :D

offtopic:
Laatst kwam ik in een winkel en zag ik echt precies midden in dat beeldscherm een volledig rode pixel zitten! In de hoek zat er ook nog 1, je zal zo'n monitor toch maar thuisgestuurd krijgen, dan zal je toch niet echt prettig naar je nieuwe schermpje kijken...

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:01

Canon23

>>MY<< world

http://www.tweakers.net/nieuws/17341

in deze roundup wordt de sgi (nogwat) besproken, weet iemand hoe duur die is??

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• weeraanmelden
  • Laatst online: 20-08 16:53

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

TFT's , een heel moeilijk punt van discussie..
OF. je vindt het supermooi, (like moi)
OF je vindt het niets.

mijn ervaring met TFT schermen is het volgende.
1. Ruimte, totaal geen ruimte nodig.
2. Status, niet iedereen heeft er een, omdat ze nog steeds fokking duur zijn.
vandaar dat TFT's vaak bij banken, accountants staan, ze stralen exclusieviteit uit , en dat het economisch goed gaat,
kijk maar eens goed bij elke nieuwe film, en staat ALTIJD een TFT scherm bij een computer, soms 4 schermen naast elkaar,
( met het zelfde beeld, ;))
3. er is niets beter en rustgevender voor je ogen dan een TFT scherm
komt omdat elk puntje opzich ververst wordt.
en niet lijn voor lijn zoals bij een CRT monitor.
( vraag me niet de exacte specs, weet ik niet, boeit me ook niet.. *D )
4. formaat. 15"= 15" en geen 13.3 zoals bij CRT

nadelen. :(
1. Prijs! ze zijn gewoon duur,
omdat, uit 1 plaat, kun je maar 4 15" TFT schermen maken, en uit 1 plaat , maar 1 18", vandaar het enorme prijsverschil tussen 18"en 15"
2. bewegende beelden blijft een probleem
beelden ijlen na, alleen bij de hele dure schermen valt het mee, maar alleen de Philips Flat TV van fl 30.000 ijlt niet na,
3. dode pixels,
als je 2000,- uitgeeft voor een 15"schermpje, en er vallen 2 pixels uit.
jammer, er mogen er 3 uitvallen.
( opzich redelijk ,want als je 1024x768 pixels hebt= 786432 . als je 3/786432=0.00003 % afwijking, wat een schitterende score is..)
maarja, als ze nu in het midden zitten.... :?

ieder zijn eigen smaak...
dat maakt ons zo interesant he?

• weeraanmelden
  • Laatst online: 20-08 16:53

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

trouwens,
de sony schermen zijn prachtig!
slecht 1 cm diep..
( de voeding is extern gemaakt.)
en er zitten 2 aansluitingen op.,
luidsprekers in de voet.
en damn! wat mooi!

gotta have,

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 13:06
Heb je al een schermpie gekocht?

Verwijderd

Die Sony SDM-N50 heb ik. Beeld is prima, scherper dan menig ander TFT beeld dat ik Office Centre o.i.d. tegenkom.

Dat geluid uit die voet is leuk, maar zet hem iets harder en het klinkt voor geen meter.

Verwijderd

Wat is de refreshrate van zo'n tft scherm ongeveer?

Verwijderd

Ik zou toch eens bij Dixons kijken naar die Philips 150S (ja S en geen V),leuk TFT schermpje voor 1099,- en je krijgt nog 100,- terug van je energie bedrijf maar dat geldt voor alle TFT schermen.

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd ook onderzoek gedaan naar 17 TFT schermen. Erg vaak komt Samsung goed uit de verf (en dat terwijl ik altijd een iiyama addict was). Beiden hebben 1280/1024 resolutie.

-samsung syncmaster 770
-samsung syncmaster 170mp

De samsung 170mp heeft zelfs een ingebouwde tv tuner, wat ze al niet bedenken :9
Pagina: 1