Upgrade voor stream (€550)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:17
Dag Tweakers,

Een vriend van mij wil meer gaan streamen met zijn computer maar krijgt slechte fps tijdens het spelen van games. Daarom wil hij zijn systeem upgraden. Gezien hij er niet veel van weet help ik hem ermee.
Ik heb hem even een dxdiag laten doen zodat ik makkelijk de meest belangrijke componenten makkelijk even kon zien. Dit is wat zijn onderdelen zijn die belangrijk zijn hiervoor:

Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.8GHz
Memory: 8192MB RAM
Card name: AMD Radeon HD 7800 Series (geen idee welke)
530 watt be quiet pure power I7

Voeding weet ik ook niet, maar geziene de gpu zou hij genoeg voor een nvidia moeten leveren, mocht hij dat upgraden.

Ik zat zelf te denken aan het upgraden naar een pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0 , en dat hij dan zou moeten sparen als hij de mobo+cpu+ram wil uppen.

Maar misschien is een cpu upgrade beter. Daarom wou ik vragen wat jullie mening is over deze upgrade, en wat het beste zou zijn.

Mvg
Dany

[ Voor 4% gewijzigd door peize9 op 19-02-2016 23:49 ]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:42
Ik zou even kijken naar de PSU voordat je een nieuwe GPU erin stopt. Die CPU komt uit het tijdperk waar veel slechte voedingen zoals MS Toch, intertech en die meut op de markt was.. Aak eens een foto van de voeding en het label met voltages en het vermogen. Staat er ergens iets van een certificering zoals 80% of bronze/gold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Puddi Puddin schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 23:45:
Ik zou even kijken naar de PSU voordat je een nieuwe GPU erin stopt. Die CPU komt uit het tijdperk waar veel slechte voedingen zoals MS Toch, intertech en die meut op de markt was.. Aak eens een foto van de voeding en het label met voltages en het vermogen. Staat er ergens iets van een certificering zoals 80% of bronze/gold?
heb uitgevonden wat het ding is, 530 watt be quiet pure power I7

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:42
peize9 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 23:49:
[...]

heb uitgevonden wat het ding is, 530 watt be quiet pure power I7
Mooi GTX970 erin en je zit weer prima de komende jaartjes.
. Edit: drivers wel goed verwijderen dit kan nogal problemen opleveren ik raad je DDU aan km te gebruiken

[ Voor 17% gewijzigd door Puddi Puddin op 19-02-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Puddi Puddin schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 23:51:
. Edit: drivers wel goed verwijderen dit kan nogal problemen opleveren ik raad je DDU aan km te gebruiken
Ik weet het, ik heb aaedig wat computers gerapareerd.
Maar hij installeerd windows opnieuw, dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:30
Puddi Puddin schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 23:51:
[...]

Mooi GTX970 erin en je zit weer prima de komende jaartjes.
Ik vind dit wel snel door de bocht. Tijdens het streamen gaat een gpu upgrade weinig doen. Daar zal hij toch echt richting een i7 moeten. Hij kan eventueel de i5 verkopen en een i7 3670k in stoppen en een flinke OC op gooien(is de i5 al OC)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:56
Misschien is het een optie te streamen via een applicatie die de hardware-encoder van de GPU gebruikt? De 7800-serie ondersteunt namelijk wel gewoon AMD VCE... en buiten meer rekenkernen op de CPU zal er niet veel veranderen bij games die alle vier cores gebruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door NTAuthority op 20-02-2016 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Laatst online: 28-09 17:22
Je kan ook streamen met quicksync. Ik heb dezelfde processor (wel 30% overclocked) en door quicksync te gebruiken wordt de processor volledig ontlast van decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
loki504 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:53:
[...]

Ik vind dit wel snel door de bocht. Tijdens het streamen gaat een gpu upgrade weinig doen. Daar zal hij toch echt richting een i7 moeten. Hij kan eventueel de i5 verkopen en een i7 3670k in stoppen en een flinke OC op gooien(is de i5 al OC)?
Nope, geen OC. En zou het niet een beetje zonde zijn om een oude CPU te kopen?
NTAuthority schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:58:
Misschien is het een optie te streamen via een applicatie die de hardware-encoder van de GPU gebruikt? De 7800-serie ondersteunt namelijk wel gewoon AMD VCE... en buiten meer rekenkernen op de CPU zal er niet veel veranderen bij games die alle vier cores gebruiken.
OBS heeft geen support voor AMD VCE. Wel voor de nvidia equivelant. Daarom leek mij dat ook wel een leuk idee.
Sokkeh schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:06:
Je kan ook streamen met quicksync. Ik heb dezelfde processor (wel 30% overclocked) en door quicksync te gebruiken wordt de processor volledig ontlast van decoderen.
We gaan het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 06:30
Het hoeft niet zonden te zijn. Als je een beetje leuke deal kan maken. Met een beetje geluk kan het je bv 50 euro kosten. Maar ik zou beginnen met een leuke OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:56
peize9 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:08:
OBS heeft geen support voor AMD VCE. Wel voor de nvidia equivelant. Daarom leek mij dat ook wel een leuk idee.
https://github.com/jp9000/obs-studio/releases

De originele versie wordt nu al enige tijd niet onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
We zijn nu aan het proberen om hem quick sync te laten gebruiken. Maar hij krijgt het niet voor elkaar om de grijze boxjes te zien bij http://www.helping-squad.com/fake-connect-a-monitor/ (stap 3). IK had dit zelf ook maar hoefde enkel de bios even in te gaan en de driver te instaleren van mijn igpu. Bij hem lukt het niet om de driver te instaleren. De installer zegt dat zijn pc niet voldoet aan de vereisten terwijl hij dat toch echt wel zou moeten doen.

mobo
pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topster21
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-08 11:12
peize9 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:08:

[...]

Ik gebruik zelf al een tijdje OBS met VCE, werkt prima. Ik stream er niet mee, maar het opnemen van mp4 bestanden werkt prima.

Ze hebben op de OBS forums een build met VCE, ik heb hem hier vandaan:
https://obsproject.com/fo...th-amd-vce-support.13996/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

peize9 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:36:
We zijn nu aan het proberen om hem quick sync te laten gebruiken. Maar hij krijgt het niet voor elkaar om de grijze boxjes te zien bij http://www.helping-squad.com/fake-connect-a-monitor/ (stap 3). IK had dit zelf ook maar hoefde enkel de bios even in te gaan en de driver te instaleren van mijn igpu. Bij hem lukt het niet om de driver te instaleren. De installer zegt dat zijn pc niet voldoet aan de vereisten terwijl hij dat toch echt wel zou moeten doen.

mobo
pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H
Is die ingeschakeld in Bios? Niet op auto ofso want dan schakelt die zichzelf soms uit.

Schakel even een scherm aan de onboard IGPU en dan weet je zeker dat die werkt.
PS fake monitor is niet nodig, ik heb gewoon een 2de kabel naar zelfde scherm getrokken en werkt ook :D 8)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Pagina: 1