Coax splitter voor of achterin huis?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 11:58
Voor in mijn huis zit in de meterkast de coax kabel die vanaf de straat binnenkomt. Achterin mijn huis heb ik mijn tv en wil ik mijn WiFi router zetten.

Wat is wijsheid?
1. De coax splitter voorin huis incl modem, en een lange coax voor tv + lange utp voor router door mijn huis trekken?
2. Goede lange coax kabel halen, die door mijn huis trekken en achterin de splitter.

Het voordeel van optie 2: slechts 1 lange kabel die ik moet kopen en door mijn huis moet trekken.

Zien jullie ook nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Optie 1.
Minder kans op storingen en als e er 1 hebt kun je de provider bellen om er iets aan te doen.
Doe je dit bij optie 2 gaat die zeggen verplaats eerst je modem en bel dan maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat niet alleen, maar zowel een splitter als een kabel hebben demping. Dus twee kabels en een splitter levert meer demping van het signaal dan een kabel en een splitter :)

Trouwens, vziw moet het modem zo dicht mogelijk bij het AOP (daar waar de coax binnenkomt) staan. Ook dit ivm demping, en met name vanwege die van het retoursignaal.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Optie 1. modem zo dicht mogelijk op het AOP, ook bij je AOP splitsen en met goede coax naar je TV / mediabox / etc
en een CAT6 kabel er naast voor je internet verkeer. :-)

mocht er eens iets niet werken hoef je niet eerst de boel om te bouwen etc. :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 11:58
Thnx allemaal, dan ga ik voor optie 1 :-)