Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Promax GTX
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-08-2021
Hallo,

Het is tijd voor een nieuwe smartphone en aangezien ik werkelijk geen enkel verstand van deze apparaten heb weet ik niet goed waar ik naar moet kijken. Ik heb op basis van maandelijkse kosten twee modellen gevonden die mij wel aanspreken. Na enkele reviews op Youtube en natuurlijk wat ervaring topics hier op Tweakers te hebben gezien/gelezen heb ik wel een idee wat beide smartphones kunnen, maar ik heb desondanks nog geen keuze kunnen maken. Het gaat om de volgende twee modellen:

- Honor 7
- Nexus 5x

De Honor 7 is de goedkopere van de twee. In de reviews hoor ik vaak terugkomen dat de bouwkwaliteit erg goed is, net als het IPS scherm. De camera doet het ook aardig, maar ik kan hem niet goed vergelijken met die van de Nexus 5x. Er wordt ook vaak gesproken over een beter werkende software op de Nexus 5x ( Android 6 geloof ik), terwijl men over het algemeen wat vraagtekens lijkt te hebben bij de software die op de Honor 7 draait.
De videofunctie op de Nexus 5x lijkt veel beter door o.a. de mogelijkheid om 4k en slow motion te kunnen filmen. Echter denk ik dat mijn prioriteit bij foto's ligt, aangezien ik regelmatig foto's maak met m'n huidige smartphone.

Aangezien ik er verder geen verstand van heb vind ik het moeilijk om een keuze te maken. Wat ik belangrijke punten vind zijn:

- Scherm
- Snelheid overall
- Camera

Wat is volgens jullie de betere keuze?

Alvast bedankt

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Hmm qua updates en snelheid kom je beter uit bij de nexus, die is sneller door stock android en je krijgt snel nieuwste android updates binnen.

Qua scherm zijn ze beide on par vind ik.

Qua camera is de 5X sneller door de laser focus, maar qua foto kwaliteit lijkt de Honor 7 ietsje beter.

Ik zelf zou voor de 5X gaan, maar een kennis is juist van de 5X naar de Honor 7 gegaan vanwege accuduur en de prijs.

• mark213
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10 12:34
De honor 7 is €330,
de Nexus 5x is €314

Daarnaast behoort de camera van de 5x tot de absolute top (zelfde als de 6P), zowel qua fotokwaliteit als camerakwaliteit. Snelheid is daarnaast prima, met stockandroid.

Keuze lijkt me niet moeilijk.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 18:26
Als je naar de Nexus 5x kijkt bedenk dan wel dat hier geen SD kaart in kan en dat afhankelijk van wat je wilt 16GB te weinig kan zijn en dat je dan bij een prijsvergelijk beter naar de 32GB versie kunt kijken.

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:10
Ik heb een Honor 7, en kom er net achter dat de Nexus 5x dus aardig in prijs is gezakt.
Ik zou je toch aanraden om voor een 5x te gaan.
Begrijp me niet verkeerd, de Honor is een mooie telefoon, alles is prima behalve de software.
We lopen nu op een beta (of eigenlijk een versie erna) van Marshmallow en er zitten gewoon nog veel suffe dingen in. Dat is soms behoorlijk irritant. Ze doen goed hun best maar het is gewoon niet te vergelijken met de feel van stock android. Dus tenzij je meer opslaggeheugen nodig hebt (wat wel heel relaxt is) en je de prijs belangrijk vind, zou ik voor een Nexus 5x gaan.