Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 20:42
Netwerkproblemen met de TP-Link WR710n

Een tijdje terug dit apparaat gekocht op aanraden via het topic:

Travel router / hotspot / repeater

Hiermee versterk ik dus het signaal van Telenet (FreeWifi) door middel van WISP en versterk ik het op de 1e verdiep. Een tijdje probleemloos gewerkt tot 3 dagen terug. Plots viel er niet meer te connecteren met mijn Galaxy Nexus en Moto X, later bleek de laptop ook hetzelfde probleem te hebben, maar soms geraakt ie er toch wel door.

Wat ook eigenaardig is, is dat de verbinding in de avond (rond 21u) wel probleemloos werkt en in de ochtend weer niet correct functioneert.

Wanneer ik een verbinding maak met de Telenet hotspot dan moet ik 1 malig inloggen met de gegevens. De router daartussen versterkt het signaal en als ik verbind met de TP-LINK dan heb ik wel een signaal met TP-Link maar ik geraak niet verder (dus de inlogpagina wordt niet meer opgevraagd).

Wat ik al heb geprobeerd: factory reset zowel via de browser als via de reset knop, instellingen bgn mixed en bg mixed geprobeerd, bandbreedte 20 mhz en 40 mhz geprobeerd. Landinstellingen Belgie en ook Verenigd koningkrijk (standaard) geprobeerd.

Soms valt de verbinding ook echt helemaal weg 10 of 20 maal achter elkaar, maar dit terzijde...

Ik wil deze adapter nog 1 keer buitenshuis proberen en dan terug in garantie brengen, ondanks dat ik niet denk dat ie kapot is want dan zou die gewoon niet meer werken...

Wat denken jullie?