Hercules Prophet 4000LX & Linux ?

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Vanaf dat ik een paar keer een blunder had gemaakt met de aanschaf van Hardware die niet helemaal 100% "liep" in Linux let ik de laatste tijd wel goed op.

Ik wil misschien een Hercules Prophet 4000LX kopen. Gaat dat een beetje werken in Linux of zeggen jullie: "Nee, ga voor de Geforce 2MX?

Chipset is een KyroI

20*350ZO45°

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik heb een Geforce2 MX chipset (Hercules Prophet II MX+tvout) en die werkt heerlijk onder linux. OpenGL gaat bijzonder rap (ik draai DirectX spellen door wine heen) en zelfs de tv-out heb ik nu aan de praat (zij het zonder kleur).

Met die KyroI heb ik geen ervaring, maar met een nvidia chipset kan je geen miskoop doen als je linux ondersteuning wilt.

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik zou voor de gf2 mx gaan, die is veel sneller dan de kyro I en wordt zeer goed ondersteund in linux...

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Richard
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Dus misschien dan toch voor de Geforce 2MX Ik heb niet zoveel zin om veel geld uit te geven voor een kaartje omdat ik helemaal geen waarde hecht aan een Videokaart (Het moet niet de slechte zijn, maar zeker ook niet de beste!)

Een Prophet leek me een zeer goede oplossing voor 229,- met TV-Out ondersteuning!

20*350ZO45°

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Als 3D je geen zak boeit moet je ongetwijfeld voor een Matrox kaart gaan. Die heb je tegenwoordig ook voor zo'n 270 gulden ofzo en zijn zuperieur in 2D en hebben DuelHead

[deze advertentieruimte is te koop]