Diverse bestanden zijn veranderd in onwerkbare MP3'tjes :-(

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.088 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teejoow
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 22:12
Ik heb 4 jaar als software ontwikkelaar gewerkt maar als ik Royco123 goed begrijp moeten ik en collega's gewoon gratis zijn/haar verouderde OS up to date houden.

Sterker; er is heel veel uitstekende software die gratis wordt bijgewerkt, namelijk allerhande open-source pakketten waaronder Linux, maar dat is dan ook weer niet goed.

Het spijt me maar als (ex-)software ontwikkelaar vind ik zo'n houding echt ronduit beledigend.

Als jij XP wil blijven gebruiken, prima! Er zijn hier zelfs een paar uitstekende manieren genoemd om alsnog veilig XP te blijven gebruiken. Hourly snapshots, briljant. Maar ook dat wil je niet.

Loop je dan vervolgens iets op en verlies je files, dan is het NIET de schuld van multinationals, NIET de schuld van de hackerts, nee dan heb je het echt aan jezelf te danken.

Sowieso, we hebben via het internet toegang tot bijna een onbeperkte hoeveelheid informatie. Ons leven wordt er enorm door verrijkt. Ja dat geloof ik echt. Maar men voelt zich niet geroepen om ook maar enige inspanning te steken in een goede beveiliging van e.e.a. Tenzij je 70+ bent kan je echt niet hard maken dat je nooit bent gewaarschuwd voor de gevaren van het internet. Men KIEST ervoor om die waarschuwingen te negeren want het is teveel moeite om even je eigen beveiliging goed te regelen.

Prima. Maar aanvaard de gevolgen dan ook als een volwassene.

Ook ben ik het eens met Jester-NL hierboven. We moeten blijven roepen, blijven opvoeden. Dit topic toont maar weer eens aan dat het nodig is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 09:42

BUR

...aan het typen

Ik hoor alleen maar "Wil niet" of "kan niet"... waarom heb je in hemelsnaam een topic geopend?

Sluit dit verhaal/topic maar af. zonde van de tijd/energie.

Succes met knutselen.

Gegroet
BUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat is de reden dat je zo lang met deze oude PC's en oude software bent blijven werken? Afgezien van het feit dat het moet werken met bepaalde poorten e.d.

Is het puur een hobby? Of levert het veel geld op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• def4332221
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-11-2023
is het geen optie om je oude legacy software/apparatuur via wine op linux te draaien? en anders is freedos zoals eerder genoemd een goede veilige oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Deze topic moet gewoon gesloten worden. We hebben hier te maken met mensen die zelfs na voelen eigenwijs zijn. Daar ga je geen energie in steken. Zeker als het gaat om ondersteuning van externe hardware die alleen onder Windows 9x werkt. Mijn hemel, 9x is meer dan 20 jaar oud.... Ik zeg altijd, koop wat nieuws of ga naar de fabrikant van de hardware voor een driver.

Daarnaast dat geneuzel over COM en LPT poorten die anders werken. In deze specificaties is niks aangepast, 9600baud, even parity met 0 stop bits is in 1980 gelijk aan 2016.

Verder, waarschuwingen om Windows XP en lager niet meer te gebruiken (zelf vind ik Vista en 7 al oud) negeren en eigenwijs zijn. Nee, laat dan maar. Mensen die XP nu nog op Internet willen moeten opgenomen worden uit bescherming tegen zichzelf.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnieboon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:58
Ik kan het alleen maar eens zijn met wat hierboven wordt gezegd. Je opent een topic om hulp en advies te vragen, maar elk argument en oplossing wordt niet geaccepteerd. Sterker nog, er wordt tegenin gegaan. Waarom vraag je dan uberhaupt om hulp? Blijkbaar weten jullie hel goed waar jullie mee bezig zijn. Risico's die daaraan verbonden zijn kennen jullie ook, maar vinden jullie niet jullie probleem. Wat wil je dan bereiken met dit topic?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Er zijn vast zaken te bedenken waarvoor je een XP systeem nodig heb, maar internetten, e-mailen en bestanden delen vallen daar zeer zeker niet onder.

Verouderde software blijven gebruiken zoals je nu doet is onverantwoord. Ook met "voorzichtig browsen" kan het zomaar zijn dat je geïnfecteerd raakt door een malafide webadvertentie, besmette bijlage of drive-by download...

"Hulp nodig bij identiteitsfraude", "Opeens geen toegang meer tot mijn e-mailaccount??", "Onbekende bedragen afgeschreven"... Ik zie de topictitels al voor me 8)7

Ik raad je aan om één XP systeem actief te houden met whatever hardware/software je nodig hebt, zonder netwerktoegang uiteraard. Zelf gebruik ik XP nog om auto-electronica uit te lezen, maar dat systeem heeft sinds de installatie nog nooit een netwerk-interface gezien.

Zorg overigens dat je naast het maken van degelijke back-ups ook gebruikmaakt van snapshots op je opslagsysteem, dan was het terugzetten van de bestanden in dit geval een non-issue geweest... Als ik zo lees wat die server voor taken heeft kun je net zo goed overstappen naar een NAS-distro als FreeNAS met ZFS.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
B00st3r schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:03:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat is de reden dat je zo lang met deze oude PC's en oude software bent blijven werken? Afgezien van het feit dat het moet werken met bepaalde poorten e.d.

Is het puur een hobby? Of levert het veel geld op?
offtopic:
Volgens mij heb je helemaal niet meer verder gelezen, want de TS heeft dit topic allang verlaten, het is daarentegen overgenomen door Royco123. "Je" is dus niet specifiek genoeg, maar het stellen van wedervragen op een verhaal uit begin dit jaar heeft ook niet veel zin meer ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 16:28
offtopic:
Volgens mij heb je helemaal niet meer verder gelezen, want de TS heeft dit topic allang verlaten, het is daarentegen overgenomen door Royco123. "Je" is dus niet specifiek genoeg, maar het stellen van wedervragen op een verhaal uit begin dit jaar heeft ook niet veel zin meer ;)
Gaat het hier ook niet een beetje om ? hard boehoe roepen en niet tegen kritiek/advies kunnen en je verstand gebruiken ? los van het feit dat cryptoware behoorlijk ruk is.. dit kun je toch aan zien komen me dunkt.
( en ik ben geeneens systeembeheerder... )

Ik vond het een uitermate smakelijk thread om door te nemen..
Wat ik me dan wel af vraag is in wat voor een karige werkomgeving de topicstarter werkt(e ) gezien ze nog een pentium 2 gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Patientzero schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:02:
[...]

Gaat het hier ook niet een beetje om ? hard boehoe roepen en niet tegen kritiek/advies kunnen en je verstand gebruiken ? los van het feit dat cryptoware behoorlijk ruk is.. dit kun je toch aan zien komen me dunkt.
( en ik ben geeneens systeembeheerder... )

Ik vond het een uitermate smakelijk thread om door te nemen..
Wat ik me dan wel af vraag is in wat voor een karige werkomgeving de topicstarter werkt(e ) gezien ze nog een pentium 2 gebruikt...
Ja, het bord voor de kop van TS is zeer bijzonder. Ze geeft ook aan dat de Debian 6-server die ze draait niet geupgrade zal worden (omdat ze niet meer weet hoe de installatie werkt 8)7), echter is die ook al end-of-life en zal ook die dus vragen om problemen zijn, op zijn tijd. Maar goed, we kunnen ons alleen maar verwonderen en met een lichte traan het topic dichtklikken, want echt te overtuigen lijkt ze niet. En ze zal vast een goede reden hebben, maar daar hoort dan ook een goede aanpak bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 18-05-2016 00:20 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De topicstarter zelf heeft hier idd sinds februari niet meer gereageerd ;)

Laten weer hier maar stoppen. Inhoudelijk redelijk eens (ik zie geen reden om XP nog online te gebruiken), maar het wordt wat bashing.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aanvulling:
Josefien schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 21:10:hoe kan ik dit herstellen zodat mijn bestanden weer bruikbaar worden? :/
Henk007 vroeg me om
http://www.nu.nl/internet...onschadelijk-gemaakt.html hier toe te voegen. Misschien kan je er wat mee om de data alsnog te redden :)

Edit: of nieuws: Criminelen geven universele sleutel voor TeslaCrypt-ransomware vrij ;)

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 19-05-2016 08:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.