Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2023
Goedeavond,

Al weken ben ik opzoek naar een nieuwe telefoon, na anderhalf jaar ben ik mijn S3 NEO met kapotte Micro-usb poort behoorlijk zat.

Hier zit dan ook mijn grootste probleem, ik ben opzoek naar een telefoon die ik draadloos kan opladen, zeker omdat ik met mijn vorige 2 telefoons (S2, en dan de S3 Neo) beide keren deze poort heb gesloopt.
Ik weet van de M5 niet of deze draadloos oplaadbaar is. van de Z3 weet ik het zeker, van de Z3+ krijg ik verschillende reactie's. Heeft een van jullie enig idee of de M5 en de Z3+ draadlos oplaadbaar zijn?

Alle 3 de telefoons zijn waterdicht, dus hier zit verder geen verschil, de processor is dan wel verschillend. De Z3 heeft een Quadcore Qualcomm 801 versie, de Z3+ een Octacore Qualcomm 810 versie, die enorm heet kan worden en zelfs apps kan afsluiten wegens oververhitting, de M5 heeft een MediaTek Octacore processor, een processor die niet heel veel gebruikt wordt in telefoonland volgens mij. Zit er echt een enorm verschil tussen deze 3 processors, en is hier echt een duidelijke winnaar?

De Z3 en de Z3+ hebben allebei een 20,7MP camera, de M5 een 21,5 MP, hier zit dus niet echt een enorm verschil tussen. Tussen de frontcamera's wel, de Z3 heeft een 2,2. De Z3+ een 5,0 en de M5 een 13MP camera. Hieruit kunnen we stellen dat de M5 dus enorm gericht is op de camera, maar is er hierdoor op andere punten ingehouden door Sony?

Zoals jullie merken zit er niet een enorm verschil tussen deze 3 telefoons, dat is ook de reden waarom ik het zo moeilijk vindt om een keuze te maken tussen deze 3. Welke zouden jullie kiezen en waarom?

Alvast heel veel dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Specs naast elkaar:
http://www.phonearena.com...-M5/phones/9425,8764,9558
Prijzen naast elkaar:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/413665;457229;447502/

Ik zou de Z3+ nemen, die 810 processor problemen met oververhitting zijn volgens mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
De Z3+ had ook lange tijd mijn voorkeur, totdat de vraag kwam of de Z3+ net als de Z3 oplaadbaar was, toen ik dit aan het uitzoeken was kwam ik erachter dat de M5 uitkwam.

Weet een van jullie of die draadloos oplaadbaar is? En de M5?

En wat is precies het verschil tussen de M5 en de Z3+, is de Z3+ beter kwa prestaties, en is het zo dat ze even duur zijn omdat de M5 net nieuw is? Maar hij eigenlijk het onderspit delft bij de Z3+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
De z3+ is niet draadloos oplaadbaar.
Bij de Z3 kun je een speciaal dock gebruiken welke contact maakt met contactpunten aan de zijkant (zoals bij eerdere Z toestellen).
Maar bij de z3+ ontbreken deze contactpunten en word gebruik gemaakt van een dock met een USB aansluiting.

Ik vind dit zelf ook vrij jammer omdat ik Sony's manier van opladen met contactpunten wel prettig vond.

De m5 zal ook gewoon via USB opgeladen worden. Of deze via QI opgeladen kan worden betwijfel ik maar kan ik niet met zekerheid zeggen.

Het verschil tussen de 3 is dat de Z3 en Z3+ voormalige topmodellen zijn welke al een opvolger hebben (z5).
En de M5 is het nieuwe model in het middensegment.
De Z3 en z3+ zullen over een tijdje op veel plekken niet meer te krijgen zijn en de M5 wel.

Ik denk dat de Z3 en z3+ langer updates zullen krijgen dat de M5 maar kan dit niet met zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
Maar er is dus helemaal geen manier om de Z3+ op te laden zonder de Micro-USB ingang te gebruiken?
Op alle 3 de telefoons zit PS4Remoteplay toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Jesper Los op 20-02-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
Nog een vraagje, is het op de een of andere manier mogelijk om de gegevens (whatsapp geschiedenis, foto's, etc) over te zetten van je oude naar je nieuwe telefoon zonder micro usb poort te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-08 23:17
Bluetooth? Of is dat heel wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Jesper Los schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 16:57:
Maar er is dus helemaal geen manier om de Z3+ op te laden zonder de Micro-USB ingang te gebruiken?
Op alle 3 de telefoons zit PS4Remoteplay toch?
Alleen via de USB kabel.

Foto's etc kun je ook via de cloud, bluetooth of SD kaart overzetten. Als je de USB kabel niet wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om bestanden draadloos op mijn smartphone te kopiëren gebruik ik "Wifi File Transfer Pro"; Werkt heel goed.
Google Play: WiFi File Transfer Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
En hoe kan ik dan het beste alle bestanden van mijn interne opslag naar mijn SD Kaart verplaatsen?

En jullie zouden dus de M5 sowieso laten liggen?
Dan is de keuze voor mij heel moeilijk, ga ik voor de Z3+ met het grote geheugen en de octacore processor, of ga ik voor de Z3 die ik draadloos kan opladen?

Ik ben echt een klungel met de USB poort :(

Wat zouden jullie doen?

[ Voor 59% gewijzigd door Jesper Los op 21-02-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draadloos opladen heeft slechts een voordeel, je hebt geen kabel nodig. Maar het opladen duurt langer, vraagt meer energie en je batterij heeft meer kans op warm worden.
Bestanden verplaatsen van intern geheugen naar SD kaart, kan met een file manager worden gegaan.
Zoals "Bestandsbeheer" of "Total Commander". Er zijn er veel te vinden op Google Play.
De Z3+ is de beste keuze. Maar waarom Sony. Voor de prijs van de Z3+ heb je ook een LG G4. UItstekend toestel.
MicroSD slot, vervangbare batterij en heeft als optie, draadloos opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
Dank voor het antwoodt!

Voorkeur voor Sony gaat uit omdat ik hier veel goede verhalen over hoor, en dat hij waterdicht is. Heeft iemand ervaring met de G4? Deze is niet waterdicht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De LG G4 is niet waterdicht. De Z3+ blijft dus de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:25:
Draadloos opladen heeft slechts een voordeel, je hebt geen kabel nodig. Maar het opladen duurt langer, vraagt meer energie en je batterij heeft meer kans op warm worden.
Het draadloze opladen van Sony gaat sneller dan het echte draadloze opladen.
Aan de zijkant van de Sony Xperias zitten contact punten, met een speciaal dock kun je hem dan via deze contact punten opladen. Sinds de z3+ zit dit er niet meer in.

Dit gaat zover ik weet sneller dat het echte draadloze opladen met zo een QI oplader.

Ik zelf heb ook een voorkeur voor Sony. De Sony Zs liggen bij mij iets lekkerder in de hand (grip) dan de topmodellen van LG of Samsung (vind vooral de LGs nogal glad).

En dan nog die interface van LG :r .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
Ik ben vandaag even bij de KoudeBauw binnengestapt. Zij raden mij de Z3 aan, vanwege mijn probleem met de micro usb poort. Zij zeggen ook dat er verder niet veel verschil zit in de Processors tussen de Z3 en de Z3+. Het enige verschil volgens hun is dus het poortje van de micro USB poort bij de Z3, en de frontcamera

Ik lees hierboven wat over een QI oplader? Ik begrijp dat dit ook een vorm van draadloos opladen is, en lukt dit wel met de Z3+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:09

Wuursj

want worst is al bezet

Deadsy schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:47:
[...]
Het draadloze opladen van Sony gaat sneller dan het echte draadloze opladen.
Aan de zijkant van de Sony Xperias zitten contact punten, met een speciaal dock kun je hem dan via deze contact punten opladen.
yep, het is dan ook niet draadloos. Via de bekende kanalen zijn ook goedkope kabels te vinden voor deze contactpunten. Laden gaat hier even snel als met de USB bij mijn Z1. Ik laad hem dan ook altijd zo op.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Jesper Los schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:10:
Ik ben vandaag even bij de KoudeBauw binnengestapt. Zij raden mij de Z3 aan, vanwege mijn probleem met de micro usb poort. Zij zeggen ook dat er verder niet veel verschil zit in de Processors tussen de Z3 en de Z3+. Het enige verschil volgens hun is dus het poortje van de micro USB poort bij de Z3, en de frontcamera

Ik lees hierboven wat over een QI oplader? Ik begrijp dat dit ook een vorm van draadloos opladen is, en lukt dit wel met de Z3+?
Nop. Er zijn bizar weinig toestellen welke het ondersteunen.
Er zijn wel Sony toestellen die het ondersteunen geloof ik maar die zijn hier niet te krijgen.

@Wuursj
Klopt het is niet draadloos, maar word door gebruikers wel vaak zo genoemd.
Vind het echt jammer dat ze ermee gestopt zijn, geen zooi met stekkertjes, simpelweg in het dock zetten en klaar.
Ik geloof dat in 3 jaar tijd mijn Xperia slechts 20x ofzo aan de USB heeft gezeten.
De eerste week en erna een paar keer om te updaten of om flink wat data erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
Voor de mensen die een Samsung en een Sony hebben gehad, is de USB poort van de Sony sterker of iets dan die van de Samsung. Ik ben namelijk bang dat ik m anders weer sloop.

EDIT: Ik zag deze net voorbij komen, is dit dus zo'n QI Charger? En deze werkt dus ook voor de Z3, maar niet voor de Z3+?
http://www.sonymobile.com...ess-charging-plate-wch10/

[ Voor 38% gewijzigd door Jesper Los op 23-02-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
Ik zag net iets langskomen op het internet over een QI sticker, zou dit eventueel werken met een Z3+, en hoe zou dit dan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesper Los schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:56:
Ik zag net iets langskomen op het internet over een QI sticker, zou dit eventueel werken met een Z3+, en hoe zou dit dan werken?
Dit zal niet werken met de Z3+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-08 14:53
Mag ik dan even wat stoms vragen? hoe sloop je nou eigenlijk een micro usb poort, meerdere keren? verder ondersteunen bij mijn weten zowel de LG G3 als de G4 draadloos opladen, zo ook de nexus 5x, alle drie interessante telefoons, de G3 staat gelijk aan de Z3 qua processor, de G4 en 5X staan gelijk aan de Z3+.
Dus als je kan leven met dat de telefoons niet waterdicht zijn zijn dat ook prima opties imo, opties waar ik zelf ook tussen moet kiezen haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
Natuurlijk mag dat! ;)
Ik heb altijd zwarte telefoons gehad, en ik heb een zwarte bank. Je begrijpt hem denk ik al ;)

LG wordt door verschillende vrienden afgeraden. Verder is de Z3+ waterdicht, heeft Sony natuurlijk Xperia Transfer. En de mogelijkheid voor het koppelen aan de PS4.

Om toch nog even terug te komen op het QI verhaal, ik zie verschillende video's op YouTube waarin wordt gepraat over een Universele QI 'Receiver' die wordt aangesloten op de Usb poort. Zou dit ook niet werken en waarom niet? :)

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:58
Die universele QI receivers worden vaak aangesloten op contactpunten op de achterkant onder 't klepje'' .
Zo had ik een S4 met QI backcover om draadloos te laden, werkte uitstekend.
Nu een Nexus 6 waar het standaard inzit en werkt met vrijwel alle QI laders.
Zelf een goedkoop Qi oplaadplaatje gehaald voor nog geen 4 euro uit china, functioneert prima.

Weet niet of dit mogelijk is met de Sony's?

Verwijderd

Misschien kan je zoiets gebruiken:
http://www.amazon.de/kwmo...Sony+Z3%2B#productDetails
Ben niet zeker of dit de Z3+ kan werken.
Of misschien kan dit helpen voor je USB probleem:
https://www.indiegogo.com...st-reversible-micro-usb#/

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2016 16:15 ]

• Jesper Los
Purehz schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:08:
Die universele QI receivers worden vaak aangesloten op contactpunten op de achterkant onder 't klepje'' .
Precies hiernaar ben ik opzoek!
Zoiets bedoelde ik, maar werkt dit? en hoelang duurt het opladen dan? en waar kan ik deze kopen in Nederland? (en dan heb ik het over eentje met hoge output zodat het opladen snel gaat ;))

Verwijderd

Draadloos snelladen is (nog) niet mogelijk. Als je wil snel laden moet je toestel daaraan zijn aangepast en heb je ook een speciale lader nodig(die wordt meestal bijgeleverd). Zoals de Galaxy S5, S6, Note 4 enz. Ook de Moto X Play en X Style kunnen dat.
Mijn Galaxy Note 4 kan zo een lege batterij volledig opladen in 1u35. Maar ik gebruikt het sporadisch, als ik overdag snel wat wil bijladen.'s Nachts gebruik ik een gewone lader. Want door continu de snellader te gebruiken, verslijt de batterij rapper.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2016 17:38 ]

• Jesper Los
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:36:
Draadloos snelladen is (nog) niet mogelijk. Als je wil snel laden moet je toestel daaraan zijn aangepast.
En iets zoals dit? https://www.bol.com/nl/p/...uiting/9200000040430057/#

Dit zou toch moeten werken met bijvoorbeeld deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20299443/

Verwijderd

Jesper Los schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:59:
[...]

En iets zoals dit? https://www.bol.com/nl/p/...uiting/9200000040430057/#
Zou kunnen werken, maar de Sony Z3+ staat niet bij de compatibele toestellen. Dus zeker is het niet.

Dit zou toch moeten werken met bijvoorbeeld deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20299443/
Vreemd systeem, die blijkbaar eerst moet worden gemonteerd. Aan de kopen op eigen risico. :-)

http://www.ikea.com/nl/nl...der__AA-1283793-2_pub.pdf
Edit: Je moet ook nog een Vitahult Ontvanger op je toestel plaatsen. Maar geen enkel Sony smartphone is bij de compatibele modellen.
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=VITAHULT
Als je een waterdicht toestel wilt, dat gemakkelijk om te bouwen is om draadloos op te laden, kijk dan naar de Galaxy S5.
Je kan nog een vinden bij Belsimpel:
https://www.belsimpel.nl/...xy-s5-white/specificaties
Dan plaats je zoiets in je toestel en koopt een laadstation en klaar is Kees.
http://www.amazon.de/LingsFire®-Ultra-thin-Wireless-Charging-Receiver/dp/B00W6ZBEYS/ref=sr_1_4?s=ce-de&ie=UTF8&qid=1456427846&sr=1-4&keywords=galaxy+s5+wireless+charger

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2016 20:25 ]

• Jesper Los
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:09:
[...]

Vreemd systeem, die blijkbaar eerst moet worden gemonteerd. Aan de kopen op eigen risico. :-)

http://www.ikea.com/nl/nl...der__AA-1283793-2_pub.pdf
Edit: Je moet ook nog een Vitahult Ontvanger op je toestel plaatsen. Maar geen enkel Sony smartphone is bij de compatibele modellen.
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=VITAHULT
Het enige wat je kan doen is de oplader plaatsen in een daarvoor bestemd gat in een tafel etc, dat is het enige wat je hoeft te monteren :)

In de beschrijving staat dat hij met elke QI gecertificeerd product compatibel is, dus dit zou gewoon moeten werken toch?

Verwijderd

Jesper Los schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:23:
[...]

Het enige wat je kan doen is de oplader plaatsen in een daarvoor bestemd gat in een tafel etc, dat is het enige wat je hoeft te monteren :)

In de beschrijving staat dat hij met elke QI gecertificeerd product compatibel is, dus dit zou gewoon moeten werken toch?
In de beschrijving staat wel dat het niet met alle smartphones werkt.

• Jesper Los
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:27:
[...]

In de beschrijving staat wel dat het niet met alle smartphones werkt.
"Qi-gecertificeerd en compatible met alle Qi-gecertificeerde smartphones en andere apparatuur."

Dus dan zou het moeten werken toch?

Verwijderd

De Sony Z3+ is well Quick charger, compatibel. 10 minuten laadtijd is weer goed voor een 5 tal uren gebruik..
Je moet wel een lader zoals deze gebruiken:
http://www.pdashop.nl/pro...st-charger-micro-usb.html

• Jesper Los
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:39:
De Sony Z3+ is well Quick charger, compatibel. 10 minuten laadtijd is weer goed voor een 5 tal uren gebruik..
Je moet wel een lader zoals deze gebruiken:
http://www.pdashop.nl/pro...st-charger-micro-usb.html
Die ben ik ook tegengekomen :)

Ik ga de Z3+ bestellen en bij Bol zo'n receiver, en ik rij maandag even langs de Ikea voor die plaat.
Jullie horen nog van me of dit werkt :)

Allen alvast dank voor het antwoord!

Verwijderd

Veel plezier met de nieuwe smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
Goedeavond :)

Inmiddels heb ik de Z3+ een aantal dagen in huis. Ik ben zeer tevreden over de Z3+

Het enige wat mij niet lukt is het draadloos opladen via QI. Ik heb meerdere zenders geprobeerd. Steeds geeft de zender aan dat hij werkt. Alleen laat mijn telefoon niet op via de ontvanger. Zou ik hiervoor iets in de software uit moeten schakelen? En wat dan? Of is hier iets anders mis?

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesper Los schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:24:
Goedeavond :)

Inmiddels heb ik de Z3+ een aantal dagen in huis. Ik ben zeer tevreden over de Z3+

Het enige wat mij niet lukt is het draadloos opladen via QI. Ik heb meerdere zenders geprobeerd. Steeds geeft de zender aan dat hij werkt. Alleen laat mijn telefoon niet op via de ontvanger. Zou ik hiervoor iets in de software uit moeten schakelen? En wat dan? Of is hier iets anders mis?

Thanx
Dat werkt niet. De Z3+ heeft niet de voorzieningen ingebouwd op draadloos te laden.
Met een speciale case kan dat misschien lukken, zoals deze:
http://www.benl.ebay.be/i...m:mm7_cB7jB_uDVWa9ul-sR3w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
Ik heb zo'n zelfde ding.
Alleen dan geen hoesje, maar wel een ontvanger die zich via MicroUSB aansluit oo mijn tel, de zender geeft aan dat ie m ziet en stroom verzend. Maar de Z3+ laadt niet op.

Deze heb ik:
https://m.bol.com/nl/p/qi...luiting/9200000040430057/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:58
Jesper Los schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:14:
Ik heb zo'n zelfde ding.
Alleen dan geen hoesje, maar wel een ontvanger die zich via MicroUSB aansluit oo mijn tel, de zender geeft aan dat ie m ziet en stroom verzend. Maar de Z3+ laadt niet op.

Deze heb ik:
https://m.bol.com/nl/p/qi...luiting/9200000040430057/
Je zou hem terug kunnen sturen en een nieuwe bestellen. Misschien een klein defect.

Verder eens goed googlen of het werkt bij andere gebruikers met een vergelijkbaar toestel.
Zijn er verder geen officiele sony producten die hetzelfde kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
Geen officiele producten van Sony, alles wat ik google op Z3+ of Z4, krijg ik links voor de Z3, waar dit heel anders werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
Je gaat nu dus een hakkiewakkie ding kopen om een telefoon draadloos op te laden die daarvoor niet zelf de voorziening heeft, omdat je niet zuinig op je telefoon kunt zijn waardoor een USB aansluiting het telkens begeeft?

Bol.com is tegenwoordig (vooral op gebied van telefoonaccessoires) een verzameling van aanbieders die makkelijk wil verdienen door vage China import accessoires te verkopen met 350% winst.
Je zult (denk ik) een beetje geluk moeten hebben om zo'n oplossing werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesper Los schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:45:
Geen officiele producten van Sony, alles wat ik google op Z3+ of Z4, krijg ik links voor de Z3, waar dit heel anders werkt.
De Z3+ wordt soms ook "Z3 plus" genoemd. Misschien daarop eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
Goedenavond,

Inmiddels zijn we een ruime 1,5 jaar verder en ben ik rustig afscheid aan het nemen van de Z3+ (die trouwens altijd wat overhittingsproblemen heeft weten te houden!)

Ik ben opzoek naar een telefoon met minimaal 32gb opslaggeheugen en moet deze beschikken over een MIcroSD Slot. Verdere pluspunten zouden zijn:

64GB opslag,
OLED scherm,
Goede accu,
Goede camera
Vingerafdrukscanner,
Hoofdtelefooningang,
Waterbestendig,
Snelladen.

Zelf ben ik de Galaxy S8, de Honor 8Pro, de Honor 9 en de Xperia XZ Premium tegengekomen.

S8:
OLED (hoge resolutie) 64GB, mooi scherm (kwetsbaar??) waterdicht

Honor 8 pro:
Hoge resolutie, groot ram geheugen, 64GB

Honor 9:
64GB

XZ Premium:
UHD Display, 64GB, waterdicht.

De telefoon zal veel gebruikt worden voor FB, Whatsapp, Insta, Snapchat, etc. Ook worden en veel (en hopelijk mooie) vakantiefoto's en filmpjes mee geschoten.

Heeft er iemand ervaring met deze toestellen en/of een voorkeur? Ik hoor graag wat voor jullie een goede uitkomst zou zijn en waarom?
Pagina: 1