Wifi Adapter kapot? bevriest?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t_cold
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-07-2020
Hallo Tweakers,

(Als het goed is kan mijn topic hier plaatsen)

Momenteel heb ik een probleem met (waarschijnlijk) mijn wifi adapter.

Het begint simpel met het opstarten van mijn laptop. De laptop maakt dan automatisch verbinding met mijn wifi-netwerk en heb verder geen problemen.

Na ongeveer 30 min. (Ik weet niet precies hoe lang maar in ieder geval minder dan een uur) valt mijn internetverbinding weg. Dan zie ik rechtsonderin danwel limited acces, of helemaal geen verbinding meer. Het probleem is echter dat ik dan niet meer opnieuw verbinding kan maken. Zodra ik het icoontje klik gebeurt er niks. Ook als ik naar network and sharing centre ga (Mijn windows staat in het engels helaas) Kan ik daar ook niks veranderen. De enige manier om dan weer verbinding te maken is als ik mijn laptop opnieuw opstart.

Ik heb een usb wifi adapter kunnen regelen en deze geïnstalleerd maar tervegeefs. Zodra mijn normale adapter ermee ophoudt, houd ook deze usb adapter er mee op.

Een clean boot lost ook niks op. Ik weet ook niet of dit een hardware of softwarefout is.

Momenteel gebruik ik windows 7 home edition. Ik kan updaten naar windows 10. Ik weet niet of dat iets zou oplossen (En ik blijf ook liever bij windows 7).

Hopelijk weet iemand een oplossing. Mocht er meer info nodig zijn laat het me weten!

Met vriendelijke groeten,

J.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-07 12:32
Je andere apparaten behouden wel gewoon hun WiFi-verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t_cold
Ja die behouden verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Boot eens een ander besturingssysteem. Bv een linux distro vanaf een usb-stick.
Dan kan je uitsluiten of het soft- of hardware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t_cold
Het probleem lijkt zich niet voor te doen in ubuntu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425754

je zou nieuwe drivers kunnen proberen voor je netwerkadapter in je laptop, wel eerst even de oude
de-installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
w00t_cold schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:12:
Het probleem lijkt zich niet voor te doen in ubuntu
Okay, het kan natuurlijk nog steeds van alles zijn. Bijvoorbeeld malware. Ik zou eens flink gaan 'virusscannen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vertel even wat voor WiFi adapters je hebt en welke versies van de drivers je hebt geïnstalleerd

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1