Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:46
Ik wil stoppen met mijn creditcard. Ik gebruik hem nu nauwelijks meer en betaal er wel voor. In het verleden echter wel op vakantie veel gebruikt.

Hoe lossen jullie dit op? Kan ik makkelijk zonder creditcard reizen of is het toch erg onhandig?

Ik zat te kijken naar een debetcard die veel goedkoper is als je hem weinig gebruikt. Maar volgens mij is het bij autohuur al lastig dus dat lost niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kijk waarvoor je hem de afgelopen 2 jaar hebt gebruikt, en of je verwacht die dingen de komende tijd nodig te hebben. Zo ja, bekijk of er voor die situaties andere mogelijkheden dan de creditcard zijn. Zijn die er, dan kan je creditcard weg, zijn die mogelijkheden er niet, dan zou ik hem aanhouden.

[ Voor 3% gewijzigd door spone op 19-02-2016 18:28 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:02

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Huur je wel eens een auto (op vakantie)? Dan kun je zowat niet anders dan een CC

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Kijk of je naast je PIN card een debitcard kunt krijgen. Daarmee vang je de grootste problemen in het buitenland af, aangezien PIN in het buitenland zeer slecht werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Zo duur hoeft een credit card niet te zijn. Bijvoorbeeld bijenkorf card is maar 12 16.50 euro per jaar

[ Voor 6% gewijzigd door TimDJ op 19-02-2016 18:37 ]

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Zo duur hoeft een CC inderdaad niet te zijn, maar als je bijvoorbeeld wel eens op amazon koopt, of op steam of bij blizzard is het wel handig.
Ook op vakantie is dat ding toch best wel handig om te hebben.
Zeker als je vaker op vakantie gaat naar buiten de EU of als je vaak online aankopen doet is dat ding zowat onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
ABN Amro heeft een gratis CreditCard als je daar een rekening hebt?

https://www.abnamro.nl/nl...creditcards.1.kaarthouder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 08:55

FeaR

In GoT we trust

tweakerdennis schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 19:48:
ABN Amro heeft een gratis CreditCard als je daar een rekening hebt?
De kosten van een betaalrekening van ABN-Amro zijn per maand/kwartaal ook fiks hoger dan van andere banken. "Gratis" is niet helemaal het goede woord.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-07 16:55

InFamous

excommunicado

FeaR schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:44:
[...]

De kosten van een betaalrekening van ABN-Amro zijn per maand/kwartaal ook fiks hoger dan van andere banken. "Gratis" is niet helemaal het goede woord.
Maar die kosten heb je ook zonder creditcard ;)
Dus de creditcard is zeker wel gratis, alleen ABN is een stuk duurder. Ik heb zelf ook een creditcard bij ABN en deze is inderdaad gratis, je betaalt alleen wel flink geld als je een contant opname doet in een pinautomaat.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Trommelrem schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 18:32:
Kijk of je naast je PIN card een debitcard kunt krijgen. Daarmee vang je de grootste problemen in het buitenland af, aangezien PIN in het buitenland zeer slecht werkt.
Wat? :P Een debitcard is een Nederlandse bankpas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik ga al jaren op reis zonder CC, nooit problemen mee gehad eigenlijk. In de echt obscure landen zoals Oezbekistan kom je ook met een CC nergens, het enige wat de illegale geldwisselaars daar accepteren is contant geld in de vorm van euro's of dollars.

[ Voor 56% gewijzigd door Ramon op 19-02-2016 21:11 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

Zijn ook genoeg acties met een gratis creditcard voor het eerste jaar op dit moment. Zou je ook kunnen overwegen zo net voor de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
In het buitenland was ik afgelopen jaar erg blij met mijn Credit Card. Per ongeluk was ik mijn normale PIN pasje kwijtgeraakt bij een geld automaat, maar mijn Credit Card was een handige back-up. Het lijkt me zeer handig om "er naast" te hebben als je binnenkort nog eens besluit een langere (1+ maand) tijd in het buitenland te zitten.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Megamind schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 21:04:
[...]

In het buitenland heb je debitcards die lijken op een creditcard (incl zestiencijferige code), maar die ontberen alle verzekeringen die een creditcard wel biedt. Ook ben je bij misbruik minder goed beschermd. TS noemde al dat hij naar dit soort kaarten had gekeken.

Buitenlandse banken bieden soms wel een gratis CC aan. Heb je al eens naar Duitse banken gekeken?

Dit is ook wel een mooi topic: Ervaringen met creditcards

[ Voor 7% gewijzigd door GlowMouse op 19-02-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 08:55

FeaR

In GoT we trust

InFamous schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 21:00:
[...]
Maar die kosten heb je ook zonder creditcard ;)
Dus de creditcard is zeker wel gratis, alleen ABN is een stuk duurder. Ik heb zelf ook een creditcard bij ABN en deze is inderdaad gratis, je betaalt alleen wel flink geld als je een contant opname doet in een pinautomaat.
Het is maar hoe je het ziet. Als je bij de ABN geen CC neemt ben je een dief van je eigen portemonnee, dat staat vast. Het is dat ik een CC wilde hebben en daarmee bij ABN AMRO goed zit, maar anders was ik toch wel overgestapt naar een betaalrekening zonder CC. Scheelt toch snel een 20 euro per jaar ten opzichte van een ING of Rabo zonder CC.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sowieso is logische beginpunt gewoon CC afschriften te bekijken wat je ermee hebt gedaan. Dan is de vraag waar je naar op vakantie gaat en hoe. Ben je van plan in de zomer naar de VS te gaan en daar een auto te huren om een rondreis te maken, dan zou ik je niet bepaald aanraden je CC weg te doen.

Ga je naar een camping in Zuid frankrijk met de auto, tja dan ga je geen CC nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Op de Franse tolwegen is een CC toch erg handig om er vrij vlot door te komen.

Dat ABN verhaal is eigenlijk de marketingtruc die het Privé pakket heet, dat werd als een voordeel gebracht met gratis CC terwijl de gewone kosten toen eigenlijk flink omhoog gingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Je kan ook gewoon een prepaid visa kopen, die kosten niets extra en kan je toch af en toe je CC gebruiken.

Of zoiets:
http://www.creditcard-ver...d/neteller-mastercard.htm
Kost wel 30$ per 14 maanden als je geen transacties doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Megamind op 19-02-2016 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Megamind schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 21:04:
[...]

Nee, twee compleet verschillende dingen. Debitcard is de internationale standaard. PIN is een slap Nederlands aftreksel dat niet compatible is in het buitenland. Daarom word je als Nederlander door je bank verplicht om een creditcard te hebben, omdat ze Nederlandse banken nog steeds PIN gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Trommelrem op 19-02-2016 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Trommelrem schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:50:
[...]

Nee, twee compleet verschillende dingen. Debitcard is de internationale standaard. PIN is een slap Nederlands aftreksel dat niet compatible is in het buitenland. Daarom word je als Nederlander door je bank verplicht om een creditcard te hebben, omdat ze Nederlandse banken nog steeds PIN gebruiken.
Als je een wereldpas van ING of ABN hebt dan kan je daar toch gewoon mee betalen in het buitenland? In Canada kan ik prima met mijn ING pas pinnen.

Maar met mijn Canadese pinpas (Plus en Interac, dus geen Maestro of Cirrus) kan ik lang niet overal pinnen in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Klopt, omdat het Nederlandse systeem afwijkt en dus geen foreign objects accepteert. Ik kan met mijn PIN pas in het buitenland alleen in de ATM's terecht, maar helaas alleen de ATM's.

[ Voor 5% gewijzigd door Trommelrem op 19-02-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Oh zo, maar dat is toch allemaal Maestro dat wordt gebruikt in Europa? Ik dacht vroeger ook Cirrus maar zie dat die niet meer op de kaart staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
[...]

Huh? Dus de pinpas die ik heb is geen pinpas? :? Volgens mij verplicht mijn bank mij niet om een creditcard te hebben hoor. Sterker nog, ze bieden het niet eens aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Ramon op 19-02-2016 23:16 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:50
Al eens gekeken naar 3VCard, is gewoon een pas maar je kan hem zelf opwaarderen. Auto huren kan je er ook mee doen!

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:49

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

sambalbaj schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:09:
Daar zijn tegenwoordig veel gemakkelijkere oplossingen voor. Gewoon een klein apparaatje achter je voorruit, kun je zo doorrijden zonder je portemonnee te hoeven pakken:

http://www.area-enligne.c...AREA&lang=NL&page=ACCUEIL

En de kosten worden gewoon verrekend via automatische incasso incl. een overzicht.
Trommelrem schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 23:03:
Klopt, omdat het Nederlandse systeem afwijkt en dus geen foreign objects accepteert. Ik kan met mijn PIN pas in het buitenland alleen in de ATM's terecht, maar helaas alleen de ATM's.
Ik weet niet wat jij voor aparte bankpas hebt, maar normaal gesproken kun je in heel Europa gewoon ook pinnen. Dus afrekenen in de winkel of restaurant. Tenzij je het over buiten Europa hebt, maar ook dan moet het gewoon kunnen als er Maestro gebruikt wordt.

Edit: Nog ff wat info opgezocht, PIN bestaat al niets eens meer...:

Einde PIN
Het betalingsverkeer is Europees geworden. Currence zorgde ervoor dat PIN voldeed aan de eisen die vanuit Europa zijn vastgelegd voor debet kaartproducten. Binnen het SEPA project is dit het SEPA Cards Framework (SCF). Dit maakte het mogelijk dat de licentiehouders PIN konden blijven aanbieden in de toekomst. Alle debet kaartproducten die er nu in Europa zijn konden hetzelfde doen.
Andere betaalmethoden, zoals Mastercard met Maestro, en VISA met V PAY, konden de concurrentie aangaan met de voormalige en huidige lokale debet betaalproducten zoals PIN in Nederland en Bankcontact in België. Mits zij dus allen voldoen aan het SCF. Er is hier dus geen sprake van Europese aanbesteding.
Maestro wordt al jaren breed binnen Europa geaccepteerd. Dit is hun voordeel ten opzichte van de lokale (nationale) debet producten. Indien u met uw betaalpas in het buitenland geld opneemt of een betaling doet bij een betaalautomaat gebruikt u al jaren Maestro. Deze co-branding van Maestro naast PIN is ook in de toekomst (SEPA tijdperk) mogelijk.
Banken gebruiken vanaf 1 januari 2012 de internationale merken Maestro en V PAY in plaats van het Nederlandse PIN. Daarmee hield PIN op met bestaan. Pinnen blijft echter in Nederland hét werkwoord voor het betalen met de betaalpas. De persoonlijke pincode en het betaalgemak blijven ongewijzigd.

http://www.pin.nl/consument/historie-pinnen/

[ Voor 40% gewijzigd door bvk op 20-02-2016 00:17 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]

Volgens mij is de internationale standaard Maestro, en de pinpas die je in Nederland krijgt voldoet daar gewoon aan. Vandaar dat je je pas ook prima in het buitenland (binnen Europa tenminste, ze gebruiken niet overal ter wereld Maestro dacht ik) kun gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 20-02-2016 00:20 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 15:41
Trommelrem schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 23:03:
Het Nederlandse systeem accepteert gewoon Maestro, Visa Electron en iig alle creditcards van Mastercard en Visa.

Kijk eens in Belgie, daar is het pas feest... Daar hebben ze Bancontact, sta je dan met 2 Maestro passen en een Visa creditcard bij de ticketautomaat voor het OV. Geldautomaat niet te vinden, denk je in de supermarkt 2 flesjes water af te rekenen en wat geld bij te pinnen, werkt daar de automaat ook alleen met Bancontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bvk schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 00:06:
[...]

Daar zijn tegenwoordig veel gemakkelijkere oplossingen voor. Gewoon een klein apparaatje achter je voorruit, kun je zo doorrijden zonder je portemonnee te hoeven pakken:

http://www.area-enligne.c...AREA&lang=NL&page=ACCUEIL

En de kosten worden gewoon verrekend via automatische incasso incl. een overzicht.
Nou nou, veel gemakkelijker een kastje voor die 2 of 3 keer per jaar dat je in Frankrijk een paar tolwegen aandoet. Het vervelende is dat elk land ook zijn eigen kastjes heeft (daar heeft met name het vrachtverkeer veel last van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Trommelrem schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 18:32:
Wat versta je onder buitenland en wat versta je onder zeer slecht?

In Europa is het over het algemeen zeer goed te doen met je PIN-pas. Zelfs Mexico en Curaçao waren jaren terug (+ 10jr) over het algemeen ook goed te doen via PIN. Een PIN-pas van de Rabobank werkt immers via Maestro en de CC in sporadische gevallen nodig geweest. CC is wel vaak wat meer gemak.

Dus persoonlijk neem ik je post niet helemaal serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:16

Qwerty-273

Meukposter

Inderdaad de PIN pas bestaat technisch al lang niet meer, en voorheen was de PIN pas bij de postbank / ING ook tevens een Maestro kaart die vervolgens op het hele Cirrus netwerk werd geaccepteerd (zie de logos er op). Die kan je ook gewoon gebruiken voor autoverhuur (mits je voldoende saldo op je rekening hebt voor de reservering) in de meeste gevallen. Daar stond ik ook van te kijken, ik gaf mijn verkeerde kaart bij de autohuur shop in Ierland in 2002/3 ergens, en die werd gewoon geaccepteerd (PIN pas dus ipv de CC).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-07 10:05

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Neem een prepaid creditcard (nee, is geen debetcard) van Neteller. Kost niets, werkt prima.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-07 17:45
Kijk wellicht eens op:
https://www.neteller.com/
Is gratis, je kunt een fysieke kaart aanvragen en het is pre-paid. Je moet er dus van tevoren geld op zetten met bijvoorbeeld Ideal.

Ze verdienen hun geld met "rente" van mensen die er (veel) geld op laten staan en wisselkoersen.

Edit:
Wat SannrHerr zei:
SannrHerr schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:36:
Neem een prepaid creditcard (nee, is geen debitcard) van Neteller. Kost niets, werkt prima.

[ Voor 29% gewijzigd door kid1988 op 22-02-2016 14:14 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 602905

Je moet begrijpen dat VISA en Mastercard gewoon twee type cards zijn (van de gelijknamige bedrijven). Maestro is een sub-brand van Mastercard voor debit cards, zoals Visa Electron dat is van Visa.

Het stomme alleen is dat Meastro _niet_ compatible is met CC, terwijl Visa Electron dat wel is. Hier in Roemenie geven bijna alle banken Visa Electron uit. Wat verekte handig is aangezien het gewoon een debit card is (direct gelinked aan je bank account), maar compatible met een CC. Het heeft dus een 16-cijferig kaart nummer en een CVV2 code. En je kan dus gewoon dingen van bijvoorbeeld Amazon bestellen terwijl die een credit card vereisen.

Inderdaad als je slim bent neem je gewoon een pre-paid debit card van Neteller ofzo voor in het buitenland.

Vergis je trouwens niet; Visa Electron wordt ronduit slecht geaccepteerd in Nederland. Was een paar weken geleden in Nederland en probeerde met mijn Roemeense kaart (Visa Electron van Banca Transilvania) te betalen en bijna overal werdt deze geweigerd. Gelukkig had ik mijn Nederlandse ING pas nog :-)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 602905 op 22-02-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-07 10:05

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Dat doet Neteller dus eigenlijk ook. Kun je via (oa.) bankoverschrijving, maar ook met iDeal geld op zetten en het werkt als creditcard, niet als debetcard.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 11:01
Compizfox schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 00:19:
[...]

Volgens mij is de internationale standaard Maestro, en de pinpas die je in Nederland krijgt voldoet daar gewoon aan. Vandaar dat je je pas ook prima in het buitenland (binnen Europa tenminste, ze gebruiken niet overal ter wereld Maestro dacht ik) kun gebruiken.
Mijn ervaring is dat dat toch redelijk tegenvalt. Ook binnen Europa is mijn rabo wereldpas met Maestro regelmatig geweigerd. In Schotland al een keer bij een tankstation gestaan waar ze geen Maestro accepteerden en ook elders in GB en in Scandinavië is dat een paar keer voorgekomen. Daarom gaat nu altijd een CC mee als backup, geen zin in gezeur tijdens de vakantie.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik gebruik mijn CC daar waar mogelijk ipv ideal omdat je spullen dan verzekerd zijn (ik zit bij ICS).
Heb het nog niet nodig gehad, maar bij ideal weet je zeker dat als het mis gaat je centen weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• europatriot
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-07 09:27
Als niet credit card gebruiker merk ik voornamelijk de volgende beperkingen:
Opties om vliegtickets te kopen zonder CC zijn beperkt, dus moet je vaak iets meer betalen voor je tickets.
Hetzelfde geldt voor het boeken van een hotel. Ook zijn er hotels die altijd een credit card willen hebben, zelfs al gebruik je deze niet om te betalen. Een pre-paid creditcard daarvoor gebruiken is ook niet mogelijk voor zover ik weet.
Nooit een auto gehuurd in het buitenland, maar ik vermoed dat daar hetzelfde voor geldt.

Verder neem ik in het buitenland altijd wat geld op, want de automaten werken eigenlijk altijd, maar ik ga er niet van uit dat iedere winkel mijn betaalmiddel ondersteund. Als grenswerker is het normaal voor mij dat de ene winkel alleen mijn Bancontact kaart neemt, maar de ander ook mijn Maestro kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hier ook de CC al een tijdje de deur uit gedaan. Soms koop ik nog wel eens iets op Amazon en betaal ik voor Google Drive opslag. Daarvoor heb ik een virtuele prepaid CC van Neteller, gratis en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:40
sambalbaj schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:09:

Dat ABN verhaal is eigenlijk de marketingtruc die het Privé pakket heet, dat werd als een voordeel gebracht met gratis CC terwijl de gewone kosten toen eigenlijk flink omhoog gingen
Voor iets van 1.50 per maand (dat je het gebruikt) kun je het beeper kastje bestellen. Dan kom je nog een stuk sneller door de tolwegen heen :).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 12:36
@TS: voor het geval je de creditcard vanwege de kosten wegdoet kun je eventueel ook de Gamma Visa Card overwegen.

Normaal €15 per jaar maar hij is gratis als je minimaal €500 per jaar uitgeeft met de kaart. Je geeft zelf aan dat je weinig gebruik maakt van je huidige creditcard, dus dat zou een probleem vormen. Echter kun je dat ondervangen als je een auto hebt: je kunt je brandstof overal in NL tanken en betalen met de Gamma Visa Card zonder dat er extra transactiekosten bijkomen. Met andere woorden, je betaalt alleen het bedrag van het aantal getankte liters. Als je gemiddeld meer dan €500 per jaar aan brandstof tankt, heb je de kaart er al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:14

Beyond

Dussssss.......

Weet je dat je 'm ook kan gebruiken voor het in en uitrijden van een parkeergarage? Ideaal! Geen kaartjes meer en niet meer wachten bij de betaalautomaat.

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-07 17:41
Anoniem: 602905 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:24:
Vergis je trouwens niet; Visa Electron wordt ronduit slecht geaccepteerd in Nederland.
Niet alleen in Nederland. Franse tol kun je er ook niet mee voldoen. Zo'n Electron-automaat moet internet hebben om te checken of je saldo hebt (bij een normale CC niet nodig), en dat is dus lang niet overal zo.

Goed idee, maar ik heb hem toch weer voor een gewone CC omgewisseld omdat die altijd en overal werken.
Sky Lynx schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:48:
@TS: voor het geval je de creditcard vanwege de kosten wegdoet kun je eventueel ook de Gamma Visa Card overwegen.
Kan niets vinden over de kosten (betalen buitenland, etc).

[ Voor 25% gewijzigd door Brent op 22-02-2016 21:16 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 18:49
Ik heb al in redelijk wat landen gestaan zonder creditcard, met de nodige problemen...

Laatste jaren op reis altijd creditcard voor de zekerheid bij me. Creditcard echte aanrader als je veel reist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

europatriot schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:21:
Als niet credit card gebruiker merk ik voornamelijk de volgende beperkingen:
Opties om vliegtickets te kopen zonder CC zijn beperkt, dus moet je vaak iets meer betalen voor je tickets.
Hetzelfde geldt voor het boeken van een hotel. Ook zijn er hotels die altijd een credit card willen hebben, zelfs al gebruik je deze niet om te betalen. Een pre-paid creditcard daarvoor gebruiken is ook niet mogelijk voor zover ik weet.
Nooit een auto gehuurd in het buitenland, maar ik vermoed dat daar hetzelfde voor geldt.
Hotels en autoverhuurders willen inderdaad CC zien, zelfs als je cash betaalt of vooraf al betaald hebt, want ze doen een reservering op die kaart van een bepaald bedrag, bijvoorbeeld voor het geval dat je schade maakt. Zo komen ze dan toch aan hun geld zonder dat ze een incassobureau achter je aan hoeven te sturen.
Pagina: 1