Eind april wil ik 2 game pc's gaan bouwen voor mijn kinderen.
De laatste pc die ik gebouwd heb had nog een turbo knop, ik loop dus iets achter en kan wel wat hulp gebruiken.
De pc's gaan gebruikt worden voor spellen zoals Ark, GTA5, Sims, Minecraft, het opnemen en bewerken van filmpjes en hopelijk wat huiswerk :-) Het zal waarschijnlijk een windows machine moeten worden, daarover later meer.
Het budget ligt tussen de 800 en 100 EURO.
Alle randapparatuur is er al, voor 1 pc moet misschien een nieuw scherm komen, ander heeft een DVI en HDMI scherm. Ik heb nog 2 1,5 TB schijven in een NAS zitten, die kan ik eventueel gaan gebruiken, maar in de NAS laten en via netwerk gebruiken zou ook een optie kunnen zijn.
Ik heb geen voorkeuren voor een merk. Wel ben ik benieuwd naar ervaringen met het laten samenstellen door de leverancier. Ik begrijp dat dat duurder zal zijn, maar ik denk dan aan het voordeel van garantie op het hele systeem. Zelf bouwen is zeker mogelijk maar als er iets mis is, dan is het handig als dat door 1 leverancier opgelost kan worden.
Het systeem moet een jaar of drie mee, onderweg misschien wel wat upgrades, maar 3 jaar stabiel kunnen draaien is belangrijk. Overklokken en dergelijke is zeker in het begin niet aan de orde.
Ik kom zelf uit op het volgende:
Ik zou graag jullie input/ervaringen horen. Specifiek op:
De laatste pc die ik gebouwd heb had nog een turbo knop, ik loop dus iets achter en kan wel wat hulp gebruiken.
De pc's gaan gebruikt worden voor spellen zoals Ark, GTA5, Sims, Minecraft, het opnemen en bewerken van filmpjes en hopelijk wat huiswerk :-) Het zal waarschijnlijk een windows machine moeten worden, daarover later meer.
Het budget ligt tussen de 800 en 100 EURO.
Alle randapparatuur is er al, voor 1 pc moet misschien een nieuw scherm komen, ander heeft een DVI en HDMI scherm. Ik heb nog 2 1,5 TB schijven in een NAS zitten, die kan ik eventueel gaan gebruiken, maar in de NAS laten en via netwerk gebruiken zou ook een optie kunnen zijn.
Ik heb geen voorkeuren voor een merk. Wel ben ik benieuwd naar ervaringen met het laten samenstellen door de leverancier. Ik begrijp dat dat duurder zal zijn, maar ik denk dan aan het voordeel van garantie op het hele systeem. Zelf bouwen is zeker mogelijk maar als er iets mis is, dan is het handig als dat door 1 leverancier opgelost kan worden.
Het systeem moet een jaar of drie mee, onderweg misschien wel wat upgrades, maar 3 jaar stabiel kunnen draaien is belangrijk. Overklokken en dergelijke is zeker in het begin niet aan de orde.
Ik kom zelf uit op het volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 187,95 | € 187,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 86,- | € 86,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Corsair Carbide SPEC-03 Blue Led | € 60,- | € 60,- |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8 | € 34,86 | € 34,86 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,90 | € 84,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 774,61 | |
Ik zou graag jullie input/ervaringen horen. Specifiek op:
- maakt 200 euro meer heel veel uit in performance
- samen laten stellen door de leverancier, wat zijn daar de ervaringen
- wat voor OS, en waar te kopen
- wel of niet dvd speler
- nog valkuilen bij zelfbouw, turbo knop en master slave instellingen bestaan niet meer, maar misschien andere valkuilen?