Speakerstands voor KRK Rokit RP6 G3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royced
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-07 18:46
Beste,

Ik ben al geruime tijd op zoek naar een leuk setje stands voor op mijn bureau/aan de muur voor mijn KRK Rokit RP6 G3. De wens is om de monitoren boven mijn schermen te krijgen, zie afbeelding.
Ik had de Innox Iva mon-02 al gezien, alleen helaas uitverkocht bij Bax.
Ook had ik even gekeken naar bepaalde muur beugels, alleen lees ik heel veel dat dit niet ideaal is voor me kwaliteit van het geluid?
Misschien is het eventueel mogelijk om een 2 boekenplankjes te kopen van Ikea, en die aan de muur te hangen? Is dit een oplossing?

Ik hoor graag jullie tips/expertise!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11
Uiteraard is dat mogelijk, maar ik denk dat je daar spijt van gaat krijgen. Speakers presteren nou eenmaal het best wanneer ze op oorhoogte staan. Of in elk geval wanneer de tweeters zich op oorhoogte bevinden.

Als je ze zo hoog gaat zetten, bestaat er een grote kans dat de geluidsprestatie drastisch achteruit gaat en daar heb je deze studiomonitoren waarschijnlijk niet voor gekocht :+

Je zou ook in de bocht van de tafel kunnen gaan zitten zodat je links en rechts voldoende ruimte hebt om de speakers op oorhoogte neer te zetten. Of je koopt 1 speaker stand voor de rechter speaker en schuift de pc wat op zodat er plek ontstaat voor de linker. En als ook dat niet gaat, dan pak je kleinere stands en zet je ze achter de schermen zodat ze er net bovenuit komen. Alles is beter dan daarboven in de uithoeken van de kamer.

[ Voor 27% gewijzigd door LA-384 op 20-02-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royced
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-07 18:46
LA-384 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:56:
Uiteraard is dat mogelijk, maar ik denk dat je daar spijt van gaat krijgen. Speakers presteren nou eenmaal het best wanneer ze op oorhoogte staan. Of in elk geval wanneer de tweeters zich op oorhoogte bevinden.

Als je ze zo hoog gaat zetten, bestaat er een grote kans dat de geluidsprestatie drastisch achteruit gaat en daar heb je deze studiomonitoren waarschijnlijk niet voor gekocht :+

Je zou ook in de bocht van de tafel kunnen gaan zitten zodat je links en rechts voldoende ruimte hebt om de speakers op oorhoogte neer te zetten. Of je koopt 1 speaker stand voor de rechter speaker en schuift de pc wat op zodat er plek ontstaat voor de linker. En als ook dat niet gaat, dan pak je kleinere stands en zet je ze achter de schermen zodat ze er net bovenuit komen. Alles is beter dan daarboven in de uithoeken van de kamer.
Heb besloten om af te zien van de 3 schermen, en hallo te zeggen tegen 1 ultra wide scherm! Ook een oplossing. Bedankt voor je ingeving in ieder geval! _/-\o_