Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ransomware Locky maakt slachtoffers in Duitsland en Nederlan

Pagina: 1
Acties:

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Geachte redactie,

Begin van de week heb ik een melding bij jullie gedaan dat de emailadressen van klanten bji De Giro mogelijk zijn gelekt. Ik kreeg namelijk deze ransomware binnen op mijn specifieke emailadres tbv De Giro. Ik heb hiervan melding gemaakt bij security.nl. Ik blijk niet de enige te zijn, wat mijn vermoeden mogelijk doet bevestigen. Is dit iets voor jullie om na te gaan (en daarna het artikel mogelijk aan te passen?)?

mvg,
Alexander

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
We kunnen volgende week wel even nagaan hoe het staat met hun onderzoek. Het leek nog vrij kleinschalig en er zijn veel manieren waarop spammers aan adressen kunnen komen, of heb je het idee dat er meer aan de hand is?

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ik gebruik unieke emailadressen bij iedere registratie (ook tweakers). Ik zou geen idee hebben hoe spammers op andere manieren dit unieke emailadres in handen hebben gekregen (muv toegang verkrijgen tot mijn mailserver).
Om niet met hagel te gaan schieten, heb ik bij security.nl een topic aangemaakt. Er reageren daar mensen die met eenzelfde systeem werken qua registratie. Ik acht die kans daardoor groter dat er iets bij De Giro is gebeurd dan dat we allemaal slachtoffer geworden zijn van toegang verkrijgen tot onze emails. Het zou in ieder geval fijn zijn als hierover gecorrespondeerd kan worden met De Giro.