Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik zoek een?
Videokaart waarmee ik 30-bit kleurweergave kan gebruiken, die geschikt is om ook af en toe een spelletje mee te spelen en die geschikt is om wat te experimenteren met GPGPU (m.n. via R, Matlab, Julia (OpenCL of CUDA), dat gaat dan vooral om het experimenteren, niet om zo hoog mogelijke GPGPU-performance... dat heeft binnnen mijn budget sowieso geen zin en daarvoor kan ik eventueel naar elders uitwijken) (≥2xDP-aansluiting)

Wat is je budget?
<500€

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Vanwege de huidige stand van zaken wat betreft Linux-drivers (en ook lichtelijk ivm Matlab) heb ik de voorkeur voor Nvidia, maar als het, gezien de huidige ontwikkelingen/het ontwikkelpad op het gebied van AMD-drivers (en de wellicht betere OpenCL-support) ook interessant kan zijn AMD te gebruiken, kijk ik daar vanwege de IMHO interessantere hardware ook naar.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
FX-8350 met 32GB ECC-RAM, voeding 500W, huidige kaart Nvidia 750Ti voldoet eigenlijk prima, behalve de 30-bit kleur.... Het is ook maar zeer de vraag of ik deze videokaartgeneratie al zou overwegen mijn huidigete vervangen, aangezien ik realistisch gezien niet zo heel veel aan 30-bit kleur heb, behalve eventueel voor wat DICOM-bestanden waarbij een subtielere/fijnere overloop van tinten van belang kan zijn en misschien marginaal voor fotobewerking. Ik hoop uiteraard dat men 30-bit kleur ook in de standaard-drivers zal enabelen binnenkort...[of dat ik mijn 750TI eenvoudig zou kunnen modden tot Quadro K2200 :)

Eigen ideeen:
een nieuwe of tweedehande PNY/Fujitsu/Dell/HP... Quadro K2200 eventueel M4000, een FirePro W5100 of W4300, eventueel W7100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zich heb je jezelf al redelijk beantwoord zo niet? ;) Heul veel keuze heb je niet als je perse 30 bits wilt.

Een K2200 is intern ongeveer hetzelfde als een 750 ti en zal ongeveer zo presteren. Beide 640 CUDA cores dus niet onwijs veel power. Je noemt een M4000 maar die zijn net nieuw die zie ik nog niet ergens voor 500 verschijnen oid..

Maar voor 500 kun je ook een goedkope 2dehands quadro halen puur om even met 30 bit te testen en dan er weer uit gooit, en een nieuwe veel sterke gamekaart die veel meer compute power heeft per euro dan een quadro.

snel 30 bits op gamekaarten zie ik niet zo rap gebeuren..Op dit fora heb je wel wat recente info over het ombouwen van recente gtx'en naar quadro's. Als je van prutsen houdt. :)

Let er ook even op of de applicatie in kwestie nog limitaties heeft mbt oudere CUDA compute versies, als je voor een oudere kaart gaat...

[ Voor 26% gewijzigd door maratropa op 20-02-2016 13:03 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik denk dat ik gewoon nog maar ff een generatie afwacht. Qua performance heb ik niet heel veel eisen, veel sneller dan mijn huidige kaart hoeft niet(maar het mag evt wel een onsje meer zijn als het effect qua prijs en energieverbruik beperkt is). Experimenteren kan ik momenteel ook wel, en tot zal ook duidelijker zijn of Nvidia OpenCL beter gaat ondersteunen en wat AMD zal doen wat betreft linux-drivers en eventuele bruggen naar CUDA of nieuwe gpgpu-methoden.

Dan mis ik alleen 30-bits kleur, dat zal helaas inderdaad wel niet worden vrijgeschakeld in de standaard drivers. Maar om daar honderden € aan uit te geven Is me toch wat te zot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
begintmeta schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:47:
Ik denk dat ik gewoon nog maar ff een generatie afwacht. ...
Het wachten valt me zwaar... ben nu toch weer wat kaarten aan het overwegen, met name de FirePro W7100 (maar nog geen duidelijkheid over de linux-driver-koers (en vaart) van AMD wat die kaart betreft), en een Quadro M2000 (een nieuw alternatief). Had de M2000 voor dezelfde prijs alle cores van de GM206 ingeschakeld gehad, had ik hem denk ik wel genomen.... aangezien het eigenlijk nogal een luxe-wens is in mijn geval, blijf ik maar gewoon wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 23-06-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik de nieuwe AMD-reeeks (nieuws: AMD maakt Radeon Pro WX-kaarten voor workstations beschikbaar wel interessant vind ogen, ware het niet dat ik toch nog, zoals ook eerder al genoemd) steeds wat onzeker ben over de linux-drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
begintmeta schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:24:
Ik moet zeggen dat ik de nieuwe AMD-reeeks (nieuws: AMD maakt Radeon Pro WX-kaarten voor workstations beschikbaar wel interessant vind ogen, ware het niet dat ik toch nog, zoals ook eerder al genoemd) steeds wat onzeker ben over de linux-drivers...
Deze review is behoorlijk positief over de WX 7100, maar goed hij maakt mij ook wel weer duidelijk dat het voor mij, nuchter bekeken, natuurlijk gewoon onzinnig is om zo'n kaart te kopen. Wat ik vooral als positief punt uit de review haal is dat AMD schijnbaar ook heeft gezien dat het softwarestuk zeker beter moet.

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 28-11-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:34
Begrijp ik je eis niet helemaal goed? Er worden toch al jaren geen videokaarten uitgebracht die niet 30bit kleuren ondersteunen? Of bedoel je in een bepaalde applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Flamesz schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:02:
Begrijp ik je eis niet helemaal goed? Er worden toch al jaren geen videokaarten uitgebracht die niet 30bit kleuren ondersteunen? Of bedoel je in een bepaalde applicatie?
30 bits op OpenGL zit alleen op de pro gpu's, 30 bits directx kunnen ze idd allemaal.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Flamesz schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:02:
Ik bedoel inderdaad algemene ondersteuning, zoals Maratropa aangeeft is dat nog niet het geval. IMHO is het tegenwoordig toch steeds vreemder dat men de boel meestal tot 24bit beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb uiteindelijk een AMD Radeon Pro WX 7100 gekocht, aangezien ik die bij een gelegenheid met flinke korting kon kopen. Heb de kaart gekocht in de hoop dat uiteindelijk ook de (open source) Linux-drivers met volledige features goed zullen werken (helaas geen CUDA natuurlijk, wat voor bepaalde probeersels minder handig is), ook is het natuurlijk gewoon een snellere kaart dan de GTX750Ti die ik had.
Pagina: 1