Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gestopt door politie... maar was dat wel politie?

Pagina: 1
Acties:

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Net een rare situatie meegemaakt waar ik een heel dubbel gevoel aan over gehouden heb, daarom even dit topic.

Net reed ik van de A2 naar de A12 bij Utrecht op de linkerbaan toen opeens een donkerblauwe BMW burgerauto met groot licht mij gevaarlijk snel rechts inhaalde, voor mij ging rijden en weer terug naar rechts waar het heel druk was. Dit vond ik al wat vreemd. Toen hij zich weer rechts van mij bevond ging hij met een kaartje zwaaien. Vervolgens ging hij om mij heen cirkelen wat mij een onveilig gevoel gaf zelfs. En wat had ik gedaan? niets zover ik mij kan nagaan.

Het begon dus al vreemd maar ik vond de gehele situatie raar en had een enorm onderbuikgevoel dat iets niet in de haak was. Het was een zeer sportieve BMW met van die luchthap gaten bij de voorste wielkas, en als ik het goed gezien heb een 3 deurs? Nu heb ik al aardig wat Volvo's en Volkswagens burgerauto's van de politie gezien en dit leek er totaal niet op. Ook had hij mij eerder een stopbord kunnen geven toen hij voor of achter mij reed wat deze persoon, want er zat er maar 1 in wat ik ook nog nooit meegemaakt heb, een stopteken kunnen geven. De auto had geen pit op het dak of blauwe leds bij de bumper dus de gehele auto was niet als politieauto te herkennen. De betreffende persoon, niet dat ik iets tegen dergelijke personen heb, maar kwam niet op mij direct over als zijnde als iemand van de politie. Belangrijker wat de doorslag gaf om niet te stoppen; dat kaartje. Dat kaartje was een soort van portrait georienteerd geplastificeerd kaartje zoals je ook wel eens op beurzen krijgt met een foto, boven politie logo, onder slechts een naam en handtekening. Dusdanig simpel dat ik zo iets had van dit kan niet een echte zijn.

Vanwege de gehele situatie heb ik na een 10km 112 gebeld en het geval doorgegeven met ook de vraag; moet ik voor deze persoon stoppen? na het doorgeven van het kenteken gingen ze hier niet op in en ze gingen kijken wie deze persoon was. Het niet zeggen dat ik moest stoppen is het enige beetje goede gevoel wat ik er aan over houd.

Nu de vragen;
1. Ben ik terecht niet op de vluchtstrook gaan staan? Ik ben normaal niet zo van het niet opvolgen van de politie alleen het onderbuik gevoel was dusdanig dat ik het niet gedaan heb. Houd er toch een naar gevoel aan over dat er iets van een dikke prent op brief op de mat valt.

2. Wat is dit dan? een bekende scam? in wat voor soort situatie had ik me kunnen begeven? Heb na wat vluchtig googlen (ben net terug op kantoor) niet 1-2-3 iets gevonden van een soortgelijke situatie.

3. Hoe moet die politiepas er dan wel uitzien? Heb wel wat voorbeeldjes op internet gevonden maar echt niks lijkt er op.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vervelend om te horen maar je had direct 112 moeten bellen!

Voor wat betreft je vragen: ik denk dat het een stuke intimatie/stoerdoenerij was; de laatste tijd kan je in het nieuws lezen dat er allerlei mafkezen "stoer" in een politie-uniform rondlopen en denken dat ze helemaal "streetcred bij hun matties" krijgen.

Simpelste wat ik in deze situatie zou hebben gedaan: direct 112 bellen alsmede zichtbaar filmen met je smartphone en pas stoppen met rijden tot daadwerkelijk de STOP-bordjes aan gaan of anderszins (zoals een tweede/ondersteunende auto met alle toeters en bellen).

Je hoeft geen antwoord te geven maar rij je in een hele exclusieve/dure auto? Mogelijk, maar vergezocht, was het een pgoging tot carjacking...

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 19-02-2016 16:14 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Maar is hij er uiteindelijk vandoor gegaan dan ?

Default blanke hetero

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Klinkt heel vreemd inderdaad, een coupe behoort niet tot het standaard wagenpark van de politie. Het kan natuurlijk altijd een agent zijn die in zijn priveauto onderweg was en iets opgemerkt had aan jou/jouw auto. Als er iets ernstig aan de hand was geweest had hij wel collega's gebeld in een opvallende wagen en je tot die tijd rustig gevolgd.

Wat ik niet snap:
na het doorgeven van het kenteken gingen ze hier niet op in en ze gingen kijken wie deze persoon was.
Ze gingen er niet op in maar gingen wel uitzoeken wie het was :?
MAX3400 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:14:
Je hoeft geen antwoord te geven maar rij je in een hele exclusieve/dure auto? Mogelijk, maar vergezocht, was het een pgoging tot carjacking...
Is zeker een optie, ik ken iemand met een X6 die al drie pogingen tot carjacking heeft moeten meemaken. Maar het lijkt me in dit geval een beetje vreemd dat er maar 1 persoon in de 'verdachte wagen' zat. Beetje onhandig om een auto te jatten en je eigen te laten staan :p

[ Voor 32% gewijzigd door fsfikke op 19-02-2016 16:17 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-11 11:17
1. Heel terecht. Zoals je zelf al aangeeft. Zo zal een echte politie agent je nooit aanhouden. Daarnaast zal een onbekende politie wagen je altijd stoppen met STOP POLITIE. En natuurlijk niet met een legitimatie zwaaien terwijl hij rijdt.

2. Geen idee. Ik denk dat je blij mag zijn dat je hier niet achter bent gekomen!

3. Dit is wat ik terug kon vinden over de legitimatie
Het politielegitimatiebewijs wordt als volgt geprepareerd:

Het politielegitimatiebewijs wordt voorzien van een zwart/wit pasfoto van de ambtenaar. Het formaat van de pasfoto is 25 bij 32 millimeter. De foto wordt van het vooraanzicht van het gelaat genomen.

De op het model van het politielegitimatiebewijs aangegeven gegevens worden ingevuld.

Het politielegitimatiebewijs van de korpschef wordt ondertekend door de korpschef en de korpsbeheerder. Het politielegitimatiebewijs van de overige ambtenaren van politie, bedoeld in artikel 1, wordt ondertekend door de ambtenaar en de korpschef of een door deze aangewezen ambtenaar.

Het politielegitimatiebewijs wordt gelamineerd met een door het Korps landelijke politiediensten te verstrekken pouche waarin een kinegram met het politielogo is verwerkt. Het kinegram wordt geplaatst op de pasfoto. Het politielegitimatiebewijs wordt gelamineerd op 115 °C.

bron: http://wetten.overheid.nl/BWBR0006559/2015-07-01
Zelf nog nooit met de politie te maken gehad dus hoe het er echt uit zou moeten zien. Geen idee..

[ Voor 5% gewijzigd door Aksnes op 19-02-2016 16:19 ]

• MAX3400

MAX3400

fsfikke schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:14:
Klinkt heel vreemd inderdaad, een coupe behoort niet tot het standaard wagenpark van de politie.
Tja, wat is standaard? De arrestatie-teams en andere "bijzondere eenheden" die onder de Nationale Politie vallen, scheuren regelmatig in speelgoed als BMW 7, Audi A8, Toyota Landcruisers etc. over de snelwegen. Verder flitst de politie in/vanuit allerlei andere wagens van VW Caddy's tot enorm uitgebouwde bussen.

Jij en ik weten (gelukkig??) niet welk kenteken van welke politie-wagen is; neemt niet weg dat het wel een gevaarlijke situatie kan opleveren :)
fsfikke schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:14:

Is zeker een optie, ik ken iemand met een X6 die al drie pogingen tot carjacking heeft moeten meemaken. Maar het lijkt me in dit geval een beetje vreemd dat er maar 1 persoon in de 'verdachte wagen' zat. Beetje onhandig om een auto te jatten en je eigen te laten staan :p
Als je een betere deal kan krijgen dan een BMW 3, waarom niet inwisselen voor een X6 ;)

Er zijn trouwens zat opties (af fabriek en aftermarket) om een auto carjack-proof te maken; heb het in al mijn auto's ingebouwd.

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 19-02-2016 16:19 ]

• GioStyle
  • Laatst online: 23:53
Als echt politie was geweest, dan was hij je gewoon gevolgd tot je bent uitgestapt. Ik denk dat je instinct je in dit geval toch echt prima heeft geholpen.

• Donderstraaltje
  • Niet online
Vervelend om te horen maar je had direct 112 moeten bellen!

Heb ook vrij snel 112 gebeld, maar 10km ben je zo voorbij met 130.

En nee ik rij in een Toyota uit 96, ding doet het prima en nooit ongemakken aan. Zodra dat wel is kijk ik wel eens naar wat nieuwers. Meer een gevalletje ik geef echt niks om auto's.
Ebayzo schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:14:
Maar is hij er uiteindelijk vandoor gegaan dan ?
Toen de echte politie naast mij stond met blauw licht op de bumper wel ja en zijn ze achter hem aan gegaan. Heb hem niet meer op de vluchtstrook zien staan.

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
: direct 112 bellen alsmede zichtbaar filmen met je smartphone en pas stoppen met rijden tot daadwerkelijk de STOP-bordjes aan gaan of anderszins (zoals een tweede/ondersteunende auto met alle toeters en bellen).
En dan is het toch een agent, krijg je mooi een printje voor het vasthouden van je mobiel erbij :+ _/-\o_

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als er op deze wijze gelegitimeerd wordt, zal dit niet met het id, maar met de koperen badge gebeuren. Dat kan overigens prima tijdens het rijden, en zelfs als de agent in zijn eigen auto en buiten diensttijd rondrijdt.

Het id bewijs is overigens inderdaad een lullig pasje.

De genoemde combinatie klinkt niet zo best natuurlijk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 19-02-2016 16:27 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Donderstraaltje schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:20:
[...]

Toen de echte politie naast mij stond met blauw licht op de bumper wel ja en zijn ze achter hem aan gegaan. Heb hem niet meer op de vluchtstrook zien staan.
Misschien is het handig om dat deel van het verhaal ook te vermelden 8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-10 12:13
Als ik staande gehouden wordt door een politie bel ik altijd meteen 112 om te verifiëren of het wel echte agenten zijn. Ik neem ook niets van ze aan, ookal rijden ze in een politie auto, ook deze kan gestolen zijn.

• Donderstraaltje
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:22:
[...]

Hij ging er niet als een speer vandoor ofzo, hij reed gewoon door en vreemd genoeg ineens waren ze beiden spoorloos. Als hij echt er als een speer vandoor was gegaan was het natuurlijk erg obvious. Gewoon in het verkeer opgegaan.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

fsfikke schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:22:
[...]

Tja |:( dit neemt een heel stuk discussie weg natuurlijk.

Als je "geluk"hebt bellen ze je nog terug om te getuigen. Zo niet dan heb je het evengoed dus goed gedaan en waarschijnlijk een runner of ander gespuis de politie achter zijn broek aangestuurd.
brbr4thepc schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:22:
Als ik staande gehouden wordt door een politie bel ik altijd meteen 112 om te verifiëren of het wel echte agenten zijn. Ik neem ook niets van ze aan, ookal rijden ze in een politie auto, ook deze kan gestolen zijn.
Right.... :/ :O

[ Voor 28% gewijzigd door Barrycade op 19-02-2016 16:27 ]

• MAX3400

MAX3400

Gelukkig is de A2/A12 volledig voorzien van camera's en flits-registratie. Een duidelijk voorbeeld (in dit specifieke geval) waarmee de KLPD & Rijkswaterstaat nu eens wel de opgeslagen beelden kunnen raadplegen, indien de BMW verderop niet achterhaald is :)
brbr4thepc schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:22:
Kan niet wachten op een topic van je waarin je je onheus bejegend voelt omdat de politie, na 3x vorderen van je papieren en jij 3x weigeren, je bij kop & kont uit de auto hebben gesleept en afgevoerd naar het bureau. ;(

[ Voor 51% gewijzigd door MAX3400 op 19-02-2016 16:28 ]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:09:
Deze (wat late) toevoeging geeft toch al meteen antwoord op je eerste vraag en je nare gevoel?

Als het werkelijk een collega agent was, dan was hij niet weggereden en waren ze er niet achteraan gegaan.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:51
Lekkere stopictitel... Je bent dus niet gestopt :P En dat die meneer je met rust liet toen er een gemarkeerde politieauto achter hem kwam staan is ook redelijk cruciale informatie :P

Je hebt (zo maak ik uit je verhaal op) geen officieel stopteken gekregen, dus niks aan de hand. Zelfs al was het wel een officieel stopteken van een officiële agent, door middel van je telefoontje naar 112 kun je bewijzen dat het niet je intentie was een stopteken te negeren maar dat je van mening was dat iemand zich op gevaarlijke manier aan het uitgeven was voor iets officieels... Uit het feit dat ook de gemarkeerde auto (of een van diens collega's) je geen stopteken heeft gegeven maar juist de BMW is gaan volgen spreekt in je voordeel.

Zelfs al valt er iets op de mat, ik ben van mening (maar wie ben ik :P ) dat je voldoende aan kunt voeren dat je het "stopteken" niet als dusdanig hebt kunnen herkennen en dat je het gedrag van die BMW dusdanig onverantwoord en vreemd vond dat je er 112 voor hebt gebeld.

Hoe eindigde dat gesprek overigens? Hebben ze niks meer gezegd over terugkoppeling, of je bedankt voor je melding of zo?

Ik weet niet of je bij 112 je gegevens hebt achtergelaten en wanneer 'net' was, maar volgens mij is het niet ongebruikelijk dat je hier terugkoppeling over krijgt, en mogelijk wil de politie zelfs een getuigenverklaring afnemen. Niets houdt je tegen om te informeren bij het politiebureau :)

[ Voor 4% gewijzigd door Paul op 19-02-2016 17:02 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Donderstraaltje
  • Niet online
Ff via phone dus houd het kort.

Mja gestopt of getracht te stoppen, hoe je het ook noemen wilt. Niet als sensatie topic bedoelt iig.

Het gesprek eindigde met dat ik niet hoefde te stoppen en dat collega's eerst zouden kijken wat er aan de hand was. Vervolgens heb ik niks meer gehoord van ze maar kan maandag eens informeren. Aangezien ze gewoon mijn 06 kunnen zien neem ik aan dat ze mij terug zouden bellen, ze zeiden ook iets in die strekking. Niks achtergelaten maar ze hebben mijn kenteken wel want ter plekke opgeschreven. En anders achterhalen ze dat wel via de camera's.

Zou het wel fijn vinden als ik terugkoppeling kreeg ja.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:18
Was het een M4 of een gewone 4-serie?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
Het Fantoom schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 19:51:
Was het een M4 of een gewone 4-serie?
Waar maak jij uit op dat het hier om een 4-serie gaat?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik was denk ik in zo`n geval bij het eerste de beste tankstation aan de kant gegaan en dan NIET naar de parkeerplaatsen.. nee gewoon bij de POMP zelf stoppen, daar is immers genoeg camera toezicht.

als het iemand is met rare bedoelingen zou die je dan wel laten gaan, is het wel echt politie, dan kan je altijd nog verklaren dat je het helaas niet vertrouwde.. iedereen kan immers met 1 of ander pasje staan zwaaien.

404 Signature not found

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:18
FastFred schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:26:
[...]

Waar maak jij uit op dat het hier om een 4-serie gaat?
Vanwege 3-deurs BMW met 'luchthapgaten' bij de wielen.

• FastFred
  • Laatst online: 20:49
Heeft een M3 ook...

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Donderstraaltje schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:09:
Net een rare situatie meegemaakt waar ik een heel dubbel gevoel aan over gehouden heb, daarom even dit topic.
De tip die ik je kan meegeven is koop om deze redenen een dergelijke dashcam want er gebeuren steeds meer vreemde dingen op de weg

• Donderstraaltje
  • Niet online
Mja wat voor BMW het was, een M3 of M4 geen idee, ben niet in auto's thuis en heb er 0,0 mee op. Wat ik weet is dat het een 2011 model betreft gezien dat ik het nummerbord nog voor 3/4 heb onthouden en met enig terugzoeken kan ik het wel vinden. Als ik het ook goed gezien heb waren er ook nog wat chromen accenten. Eerlijk gezegd was ik drukker met mijn auto op de weg houden en bellen (heb geen handsfree set want bel namelijk nooit in de auto, vind dat sowieso afleiden). Dus wellicht toch maar zo'n ding in de volgende auto laten bouwen.

Zo'n dashcam had ik inderdaad al vaker aan zitten denken maar die had in dit geval niet het zwaaien met de pas opgenomen. Dat is wel jammer maar de rest wel. Moet eens bedenken hoeveel ik voor zo'n ding over heb. Tot nu toe niet veel meegemaakt maar wel de moeite.

En nee ik zet hier dat kenteken niet neer want weet niet wat mensen daarmee kunnen, niet voor niets schermen ze dat vaak op tv af of fotoshoppen ze dat weg. Daarbij kunnen wij niet politie mensen toch niet controleren of hij van de politie was of welke dienst dan ook.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
donderdraak schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 08:31:
[...]

De tip die ik je kan meegeven is koop om deze redenen een dergelijke dashcam want er gebeuren steeds meer vreemde dingen op de weg
En wat had die geholpen? Als er wel wat was gebeurd, zoals carjacking, was die dashcam ook weggeweest.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik werd afgelopen Donderdag ook tijdens zo'n soort gevalletje gesommeerd om aan de kant van de weg te stoppen (Flightforum in Eindhoven, dus niet op een "A" weg).

Was een medewerker van de Koninklijke Marechaussee (KMAR) in een oude aftandse Golf 3 welke me, na wat gezwaai met een pasje én handgebaren, duidelijk wilde maken dat 'ie niet gecharmeerd was van mijn manier van "Ritsen" (Ik ritste naar mijn idee netjes door één auto voor te laten, hij zat met z'n Golfje zó kort op die auto dat er eigenlijk géén ruimte was..... Maar die ruimte kon wel gecreëerd worden. Voor diegene welke de weg daar kennen.... Dagelijkse sport :) ).

Even een net gesprek gehad op normale/rustige toonhoogte .... En hij liet er deze keer maar bij zitten. Hij wilde een verbaal gaan schrijven maar op het moment dat ik zei dat dit wel eens een leuke WOB procedure kon gaan worden waarbij hij zichzelf dus ook meerdere malen bij de rechtbank zou moeten gaan vervoegen ging het verbaal niet meer door (ik wil uiteraard wél waar voor m'n geld wat in zo'n geval een verbaal gaat kosten). Als ik niet gestopt was dan had er een verbaal op kenteken gevolgd volgens die Koninklijke Marechaussee medewerker, en zou het een nóg leuker en langduriger spel/traject geworden zijn...

Maar...... Een politie ambtenaar of een ander opsporings bevoegd persoon welke je op een vluchtstrook naast een 'A" weg wil laten stoppen??? Zélfs de KLPD moet een héél gegronde rede hebben willen ze dit überhaupt mógen en gaan doen. In de regel moet je ze in zo'n geval volgen tot aan een veilige plek onderaan een afrit of tot bij een tankstation.

Op het moment dat RijksWaterStaat, middels camera's óf weginspecteurs, ziet dat er één of meerdere auto's op de vluchtstrook stil staan wordt er een rijbaan "af gekruist" .... Je wil niet weten wat dáár de economische / financiële gevolgen van zijn :+

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 20-02-2016 17:19 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:50
Hoezo zou je stoppen? Als het echt politie was dan hadden ze vast wel stop politie bord in hun auto. En anders hebben ze pech.

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Sissors schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 13:41:
[...]

En wat had die geholpen? Als er wel wat was gebeurd, zoals carjacking, was die dashcam ook weggeweest.
Maar hij gaf aan dat zijn auto niet was gestolen, dan had de video leuk geweest voor op dumpert

In jouw geval had hij wellicht bij een diefstal de dashcam nog kunnen pakken of niet jammer dan, maar zoals ik stel als iedereen een dashcam had, dan zou de persoon die achter hem reed het ook op film hebben

• ralph075
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 13:45:
Was een medewerker van de Koninklijke Marechaussee (KMAR) in een oude aftandse Golf 3 welke me, na wat gezwaai met een pasje én handgebaren, duidelijk wilde maken dat 'ie niet gecharmeerd was van mijn manier van "Ritsen" (Ik ritste naar mijn idee netjes door één auto voor te laten, hij zat met z'n Golfje zó kort op die auto dat er eigenlijk géén ruimte was..... Maar die ruimte kon wel gecreëerd worden. Voor diegene welke de weg daar kennen.... Dagelijkse sport :) ).
Vreselijk, zulke nare mannetjes die hun macht willen laten gelden, terwijl ze zelf op z'n best "ook niet zo netjes waren".... :N

Het zegt al genoeg dat ie toch maar geen verbaal opmaakte.

Verwijderd

Het is mij ook een keer overkomen, staande gehouden worden door de politie in een alfa romeo. Die lui waren rechercheurs in gewoon een burgerauto, burgerkleding maar wel met de juiste papieren, portofoons en pistolen opzak. mijn rijstijl was iets te sportief.

Als iemand met een geplastificeerd pasje aan komt zetten dan zou ik 'm vriendelijk vragen een stukje beter bewijs te tonen over zijn identiteit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2016 15:11 ]

Verwijderd

De politie mag alleen met toestemming van de meldkamer voertuigen op de vluchtstrook staande houden. En dat gebeurt alleen bij achter volgingen of zeer gevaarlijke personen. Maar dan had 112 jou ook direct op de hoogte kunnen stellen daarvan toen je ze belde met de betreffende informatie.

Maar politie zal altijd de eerst volgende afslag of tankstation nemen. Vluchtstrook is veelste gevaarlijk en doen ze al meer dan 10 jaar niet meer. Zelf overigens 1x meegemaakt vluchtstrook met een herkenbare politie auto maar dat was omdat mijn auto er zelf spontaan mee stopte met als gevolg bijna een vw politie auto in mijn kofferbak. Toen stonden we wel op de vluchstrook met een agent met blauw licht achter me. En zelfs toen was de sommering om zo snel mogelijk daar weg te komen indien mogelijk.

Daarnaast mag je hij twijfel altijd 112 bellen als iemand je een stop teken geeft. En als hun aangeven niet stoppen houdt dat ook in niet stoppen maar hang ook niet direct op om vervolgens gta stijl rijgedrag te doen natuurlijk. Mocht een "nep" agent jpu willen gaan snijden etc.

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat voor auto rijd jij, en heb je er reclame op? Daaruit kan blijken dat je geld hebt en dat ze je wilden overvallen.

Dw politie is altijd duidelijk als ze je tot stoppen willen dwingen, dan had je wel 'stop politie' gezien.

[ Voor 33% gewijzigd door Manke op 20-02-2016 17:02 ]

Verwijderd

Toyota 96. Dus denk niet dat het dat is. Eerder beetje stoer doenerij van iemand die denkt dat die andere bang kan maken. En ook het stop bord van de politie zegt niet alles. Bij twijfel altijs politie bellen. Geldwagens zijn bijvoorbeeld zelfs verplicht de meldkamer te bellen.

• Donderstraaltje
  • Niet online
Tja een rode Toyota 96, goed onderhouden staat altijd binnen... Niet iets waar uit blijkt dat ik over geld beschik. Had er een stop bord geweest was ik echt wel gestopt waarschijnlijk maar gewoon het hele plaatje klopte niet.

Ga maandag wel proberen hier bij de politie wat los te peuteren al is het maar hoe zo'n pasje eruit moet zien.

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Een onopvallende politie auto kan ook een opvallende auto zijn. Maar dit was overduidelijk geen politie. Dat blijkt uit de hele manier van optreden. Ik hou het er op dat het een drugs-runner was.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Obelink schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 20:17:
Een onopvallende politie auto kan ook een opvallende auto zijn. Maar dit was overduidelijk geen politie. Dat blijkt uit de hele manier van optreden. Ik hou het er op dat het een drugs-runner was.
Een Drugs-Runner in de buurt van Utrecht (A12/A2) ..... Beste persoon waagt zich daarbij wel erg véél aan onnodige risico's ...

Drugs Runners zie je (helaas) maar al te vaak op de A2 in het zuiden (mét diverse escapes) óf op de A58/59 en/of op de A16./A67... vanwege die zelfde redenen. Spullen vanuit A'dam over de A2 naar het zuiden verplaatsten..... IS onnodig risico voor die lui.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 20-02-2016 21:04 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Ik heb t ook al 2x gehad. In NL op de a67 bij venlo. Ook een bmw , maar geen nieuw model waar politie mee zou kunnen rijden met blauw licht wat niet eens typisch politielicht was. Toen afrit genomen op t laatste moment eigenlijk normaal hoe je geen afrit hoort te nemen.

En keer in duitsland, wat helemaal niet klopte. Mijn oom werkt bij de duitse autobahn polizei. En die werken nog steeds met dat oldskool bordje uit het raam. Dit keer begonnen ze voor mijn neus trager te rijden door flink onveilig hard te remmen en ook mee van baan wisselen voor mijn neus.Mij maak je dan niet echt benauwd ofzo. Ook weer een blauw licht wat mij te pauperig over kwam. Ben toen voor mijn eigen veiligheid voorbij 2 inhalende vrachtwagens gegaan via de vluchtstrook en even kortstondig de 220 aangetikt en even de eerste afslag genomen en daar paar minuten gepauzeerd en mn weg vervolgt.

Je wordt niet zonder reden door burgerauto's tot stoppen gebracht en al helemaal niet op onveilige manieren.

Maar ik heb al veel gekke dingen meegemaakt en ben verder een rustige rijder.

Paar jaar terug een jeep in een dorp die al zijn offroad lampen aan had, ook op het dak. Gaf een kort grootlicht seintje. Kan zijn dat die het niet doorhad dat nog alles aan had. Ik ben m voorbij en hij smeet zijn jeep om achter me en begint achter me aan te scheuren. Dan ga ik echt niet stoppen. Had m snel afgeschud eenmaal buiten bebouwde kom.

Of op een parkeerplaats langs de snelweg, uit niets wordt mijn deur opengetrokken. Gelukkig liep mijn motor en is het een automaat. In p en vol gas.

Ook weleens zogenaamde pech gevallen en dat iemand je tot stoppen probeert te krijgen door de weg op te lopen. Daar ga ik dus echt niet op in. Ook voormalig oostblok voertuigen wantrouw ik en franse kentekens wil ik ook zo snel mogelijk voorbij zijn.

Als je het niet vertrouwd dan rij jij voorop en stop jij waar je denkt dat het veilig is. Ze gaan je dan echt niet meteen van de weg beuken als het echte politienis. Bij hun gaat veiligheid voorop een eventueel 112 of beter dat andere politienummer bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2016 20:50 ]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 20:44:
Ik heb t ook al 2x gehad. In NL op de a67 bij venlo. Ook een bmw , maar geen nieuw model waar politie mee zou kunnen rijden met blauw licht wat niet eens typisch politielicht was. Toen afrit genomen op t laatste moment eigenlijk normaal hoe je geen afrit hoort te nemen.

En keer in duitsland, wat helemaal niet klopte. Mijn oom werkt bij de duitse autobahn polizei. En die werken nog steeds met dat oldskool bordje uit het raam. Dit keer begonnen ze voor mijn neus trager te rijden door flink onveilig hard te remmen en ook mee van baan wisselen voor mijn neus.Mij maak je dan niet echt benauwd ofzo. Ook weer een blauw licht wat mij te pauperig over kwam. Ben toen voor mijn eigen veiligheid voorbij 2 inhalende vrachtwagens gegaan via de vluchtstrook en even kortstondig de 220 aangetikt en even de eerste afslag genomen en daar paar minuten gepauzeerd en mn weg vervolgt.

Je wordt niet zonder reden door burgerauto's tot stoppen gebracht en al helemaal niet op onveilige manieren.

Maar ik heb al veel gekke dingen meegemaakt en ben verder een rustige rijder.

Paar jaar terug een jeep in een dorp die al zijn offroad lampen aan had, ook op het dak. Gaf een kort grootlicht seintje. Kan zijn dat die het niet doorhad dat nog alles aan had. Ik ben m voorbij en hij smeet zijn jeep om achter me en begint achter me aan te scheuren. Dan ga ik echt niet stoppen. Had m snel afgeschud eenmaal buiten bebouwde kom.

Of op een parkeerplaats langs de snelweg, uit niets wordt mijn deur opengetrokken. Gelukkig liep mijn motor en is het een automaat. In p en vol gas.

Ook weleens zogenaamde pech gevallen en dat iemand je tot stoppen probeert te krijgen door de weg op te lopen. Daar ga ik dus echt niet op in. Ook voormalig oostblok voertuigen wantrouw ik en franse kentekens wil ik ook zo snel mogelijk voorbij zijn.

Als je het niet vertrouwd dan rij jij voorop en stop jij waar je denkt dat het veilig is. Ze gaan je dan echt niet meteen van de weg beuken als het echte politienis. Bij hun gaat veiligheid voorop een eventueel 112 of beter dat andere politienummer bellen.
Ik vraag me af waarom jij dan zo de aandacht trek, wat rij je voor auto. Er moet dan wel iets zijn aan je auto of rijstijl wat deze mensen uitlokt. Heb jarenlang 80k per jaar gereden en nog nooit zoiets meegemaakt :P

Overigens heeft de KLPD wel één of meerdere 3 series maar bij mijn weten geen coupe model.
Ze hebben me een aantal jaren terug op de a12 aan de kant gezet met een 3serie touring. Zeker een potent modelletje want hij trok goed met mjin 330d mee }:O Maar hier zat ook netjes het politie volgen bordje in.

Verwijderd

thefox154 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 08:44:
[...]

Ik vraag me af waarom jij dan zo de aandacht trek, wat rij je voor auto. Er moet dan wel iets zijn aan je auto of rijstijl wat deze mensen uitlokt. Heb jarenlang 80k per jaar gereden en nog nooit zoiets meegemaakt :P

Overigens heeft de KLPD wel één of meerdere 3 series maar bij mijn weten geen coupe model.
Ze hebben me een aantal jaren terug op de a12 aan de kant gezet met een 3serie touring. Zeker een potent modelletje want hij trok goed met mjin 330d mee }:O Maar hier zat ook netjes het politie volgen bordje in.
Helemaal niks aparts, een v70ii van 2001 en een e39 van 1998. En rij gemiddeld 60k per jaar waaronder veel in Duitsland. Ik ken iemand die in Duitsland staande werd gehouden en ze stapte met 4 man uit en namen zijn landrover in 'beslag'. Doe je niet veel hoor als ze met 4 man sterk zijn.

Verwijderd

In P en vol gas? Really..... dan kom je 0.01 meter vooruit ;)

Verwijderd

Als het een politieauto was dan was het doorgeven van het kenteken voldoende geweest. Aan de hand daarvan kunnen ze in ieder geval zeggen of het om een dienstauto gaat. Ik heb dit zelf ook eens meegemaakt met een dame in een Volkswagen Golf die door met groot licht te knipperen de gehele linkerbaan voor zichzelf wilde hebben.
Ik heb toen 09008844 gebeld en het bleek inderdaad om een auto van justitie te gaan.
Pagina: 1