Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor een opleiding ICT-Niveau 4

Pagina: 1
Acties:

• jmhjesse129
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-11 09:17
Beste medetweakers

Voor mijn opleiding heb ik een laptop nodig met nogal behoorlijke eisen, deze eisen zijn:
Processor: Intel Core i5/i7 Quad-Core (géén dual-core met 4 threads)
Videokaart: gtx 960m (ik ben ook van plan ermee te gaan gamen)
RAM: 8gb>.
HDD: 500gb>
SSD mag, maar is niet noodzakelijk.
De processor moet tevens ook virtualisatie ondersteunen.
Advies over de schermgrootte is welkom.

Iemand een leuk advies voor een laptop onder de €1200

[ Voor 6% gewijzigd door jmhjesse129 op 19-02-2016 16:04 ]

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Ik zou die eisen niet te serieus nemen.... Zelf de opleiding net afgerond... Heb gewoon met een simpel Dell latitude E6410 gewerkt..

SSDtje
4GB ram ( kon upgraden naar 8GB )

Verder met een VPN richting huis naar mijn VSPHERE server.. Daar lekker alles draaien wat we voor de lessen virtueel moesten draaien.

Draait 10x beter dan al die VM's op de laptop lokaal.. Maargoed, ik zocht het niet om geld te gaan uitgeven aan een laptop die ik alleen voor school zou gebruiken ! ;)

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:16

Zenix

BOE!

Inderdaad die eisen zijn overdreven. Full HD en SSD is aan te raden. Heb zelf ook deze opleiding gedaan met laptop met dual core i5 van 500 euro op de HBO-ICT voldoet die nog steeds.

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 19-02-2016 16:11 ]

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:57
Zelf ook die opleiding gedaan, destijds grotendeels met een dualcore amd en 3G ram, ging voor geen meter kan ik je zeggen :P. Je hebt 2 opties in dit verhaal, zoals Marsjee aangeeft, simpele laptop met een RDP oid naar huis, met de voorwaarde dat je thuis een PC hebt staan die goed VM's kan draaien. Optie 2 is dus een laptop kopen welke aan de specs zoals gegeven voldoet. 8G ram is dan zeker aan te raden, net als een Full HD scherm en een SSD. De SSD vooral als je meer dan 2 VM's wil gaan draaien, anders staat alles continu op elkaar te wachten. 15" of 17" scherm heeft niet echt veel plussen en minnen, het is maar net waar je voorkeur zit.

Omdat je ICT gaat doen kan je ook kijken naar een laptop met een HDD en bijvoorbeeld 4G ram, om dan zelf er een SSD met extra geheugen in te plaatsen, dit is vaak (veel) goedkoper dan het zo kant en klaar kopen namelijk!

Er staan in de Pricewatch aardig wat laptops die aan de specs voldoen, het is maar net wat je zelf mooi vindt. Kijk anders eens naar Clevo/BTO notebook, die kun je zelf samenstellen en bijvoorbeeld ook zonder Windows kopen (Omdat je deze waarschijnlijk van je opleiding kan krijgen), wat dan toch weer een paar tientjes scheelt.