Welke Budget Gaming headset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jozuaurk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik zoek een budget gaming headset van rond de 50 tot 100 euro
aangezien ik de laatste tijd stream op Twitch wil ik graag een nieuwe headset aangezien mijn oude headset kapot is gegaan

Ik heb geen voorkeuren bij merk of iets dergelijks maar ik wil wel dat de headset een beetje stevig is en goed geluid uit komt

Surround geluid zou ook wel fijn zijn

Ik gebruik zelf gewoon Windows dus qua divers en dingen heb ik ook niks speciaals nodig

Verder heb ik de review van tweakers bekeken en daar kwam de steel series v2 als beste uit de test en triton als slechste maar dit is een review uit 2014 dus wil graag weten als er nieuwere modellen zijn

Ik hoop dat jullie ook opties hebben

Alvast bedankt

JozuaR

Beste antwoord (via Jozuaurk op 19-02-2016 22:44)

Verwijderd

Als ik nu een headset aan het zoeken was, dan zou ik Roccat Kave XTD 5.1 Analog Gaming Headset nemen. Het is geen 7.1 headset, maar wel 5.1. Dus ik weet neit wat jij fijn vindt, als je cs:go speeld dan heb je daar wel een optie 5.1 (er is niet eens een 7.1 optie aanwezig).
Daarnaast heeft het ook geen drivers nodig, dus super handig mocht je ooit naar linux gaming overgaan.
Ik zou niet twijfelen nu hij gewoon lekker in de aanbieding is bij bol.com:
https://www.bol.com/nl/p/...dset-pc/9200000041231131/

Als je geen intresse hebt in roccat, dan zou ik voor Kingston HyperX Cloud of Kingston HyperX Cloud II kiezen, omdat deze aan de topt staat in de pricewatch van tweakers. Steelseries Siberia nemen is op eigen risico, er zijn namelijk mensen die zeggen dat de headset toch wel een stukje tegenvalt. V3 zou bijvoorbeeld slechter zijn dan V2. Hetzelfde met logitech G430, geluid is amazing, maar de comfortable van de headset kan tegenvallen.

Alle reacties

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
pricewatch: Steelseries Siberia V3 Zwart

Uiterst comfortabel. Ook getest hier op tweakers, alleen getest hier met een usb soundcard.. welke naar mijn mening echt slecht klinkt. Dit is de 3.5mm versie, dus daarbij gebruik je je eigen geluidskaart/onboard. Zelfs onboard klinkt beter naar mijn mening dan de versie met usb geluidskaart.

Je voelt de headset totaal niet op je hoofd, en de earpads zijn van betere kwaliteit dan de v2.

[ Voor 10% gewijzigd door legendareN op 19-02-2016 15:53 ]

• Jozuaurk
legendareN schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:51:
pricewatch: Steelseries Siberia V3 Zwart

Uiterst comfortabel. Ook getest hier op tweakers, alleen getest hier met een usb soundcard.. welke naar mijn mening echt slecht klinkt. Dit is de 3.5mm versie, dus daarbij gebruik je je eigen geluidskaart/onboard. Zelfs onboard klinkt beter naar mijn mening dan de versie met usb geluidskaart.

Je voelt de headset totaal niet op je hoofd, en de earpads zijn van betere kwaliteit dan de v2.
Ik zat ook al te twijfelen over de Steelseries maar dan dan is de razer kraken volgens mij iets beter

JozuaR

• legendareN
Jozuaurk schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:57:
[...]

Ik zat ook al te twijfelen over de Steelseries maar dan dan is de razer kraken volgens mij iets beter
Hoezo beter, op welk vlak? Dat 7.1 is een leuke gimmick, maar kwa puur geluid, comfort, kies ik toch altijd liever voor de siberia.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
De kingston Hyper Cloud wordt ook vaak aangeraden aangezien deze van uitstekende prijs/kwaliteit is. Zelf vind ik hem niet heel erg goed zitten, maar andere mensen zijn er vaak erg tevreden over. Ook ervaar ik zelf dat die van uitstekende kwaliteit is, maar zit die bij mijzelf niet heel erg comfortabel.

• Aiyvae
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik kan zelf de Kingston HyperX Cloud 2 aanbevelen, zelf hebben wij nu 3 Siberia's v2 gehad (Heat en Frost) en die zijn allemaal stuk voor stuk kapot gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Aiyvae op 19-02-2016 16:42 ]

• Jozuaurk
Het is dus kiezen tussen de Steelseries Siberia V3 of de Kingston Cloud 2 dat ik hier lees

JozuaR

• Jozuaurk
pricewatch: Plantronics GameCom 788 7.1

Deze is wat goedkoper maar is de kwaliteit vergeleken met de Steelseries en de Cloud 2 goed?

JozuaR

• legendareN
Geen enkel idee, het ligt er ook maar aan wat je met kwaliteit bedoeld. Ik vind draag comfort het aller belangrijkst en geluidskwaliteit op 2. Je wilt niet een headset op hebben en binnen een uur al pijn aan je oren hebben bv.

Maar je wilt graag 7.1 zo te merken, probeer het zou ik zeggen :p

Als je de 85 van de v3 wat te duur vind kan je voor de v2 gaan. Maar ik zou niet die 2 tientjes besparen, een headset heb je toch (Ik althans) dagelijks op. Als je geen budget er voor hebt dan is dat natuurlijk eenmaal zo, maar als je het kan besteden, dan zou ik dat wel doen.

Nu is niet direct een headset van 100 euro beter dan eentje van 60, maar in het geval van de v2/v3 is het verschil wel de 20 euro waard.

[ Voor 43% gewijzigd door legendareN op 19-02-2016 17:55 ]

• Jozuaurk
legendareN schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:53:
Geen enkel idee, het ligt er ook maar aan wat je met kwaliteit bedoeld. Ik vind draag comfort het aller belangrijkst en geluidskwaliteit op 2. Je wilt niet een headset op hebben en binnen een uur al pijn aan je oren hebben bv.

Maar je wilt graag 7.1 zo te merken, probeer het zou ik zeggen :p

Als je de 85 van de v3 wat te duur vind kan je voor de v2 gaan. Maar ik zou niet die 2 tientjes besparen, een headset heb je toch (Ik althans) dagelijks op. Als je geen budget er voor hebt dan is dat natuurlijk eenmaal zo, maar als je het kan besteden, dan zou ik dat wel doen.

Nu is niet direct een headset van 100 euro beter dan eentje van 60, maar in het geval van de v2/v3 is het verschil wel de 20 euro waard.
Maar Aiyvae stuurde dat ze 3 Steelseries hadden en allemaal stuk zijn gegaan en dit doet met zomaar twijfelen het kan ook zijn dat ze te ruig er mee om gaan dus denk dat de v3 me keuze wel gaat worden of de logitech G930 (wel wat duurder) en misschien als er iemand mog een optie heeft

JozuaR

• legendareN
Het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de omgang. Ik heb 1 keer mijn oude v3 kapot opgestuurd naar steelseries, en kreeg een vervangende prism elite van 250/300 euro terug. Maar verder in de jaren nog geen enkele kapot gegaan behalve van ouderdom. Mijn v1 was +- 4 jaar oud, de band sleet.

Je kan er pech mee hebben. Zorgen dat je de bon 2 jaar bij je houd. Via steelseries site kan je zelf RMA aanmelden.

De hyper cloud is ook een goede keuze overigens. Maar door mijn persoonlijke RMA ervaring kies ik toch voor steelseries.

[ Voor 29% gewijzigd door legendareN op 19-02-2016 19:46 ]

• Aiyvae
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-05-2025
Jozuaurk schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 19:17:
[...]

Maar Aiyvae stuurde dat ze 3 Steelseries hadden en allemaal stuk zijn gegaan en dit doet met zomaar twijfelen het kan ook zijn dat ze te ruig er mee om gaan dus denk dat de v3 me keuze wel gaat worden of de logitech G930 (wel wat duurder) en misschien als er iemand mog een optie heeft
Ik kan je verzekeren dat we er niet ruig mee omgegaan zijn :) headset wordt na gebruik altijd netjes teruggehangen achterop de monitor, ik denk dat zowel ik als mijn vriendin gewoon unlucky zijn geweest met siberia's want vrienden van mij hebben weinig tot geen problemen gehad.

Ik vind zelf de kwaliteit van een Cloud iets beter dan een Siberia, maar dat kan iets persoonlijk zijn.

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Als ik nu een headset aan het zoeken was, dan zou ik Roccat Kave XTD 5.1 Analog Gaming Headset nemen. Het is geen 7.1 headset, maar wel 5.1. Dus ik weet neit wat jij fijn vindt, als je cs:go speeld dan heb je daar wel een optie 5.1 (er is niet eens een 7.1 optie aanwezig).
Daarnaast heeft het ook geen drivers nodig, dus super handig mocht je ooit naar linux gaming overgaan.

Als je geen intresse hebt in roccat, dan zou ik voor Kingston HyperX Cloud of Kingston HyperX Cloud II kiezen, omdat deze aan de topt staat in de pricewatch van tweakers. Steelseries Siberia nemen is op eigen risico, er zijn namelijk mensen die zeggen dat de headset toch wel een stukje tegenvalt. V3 zou bijvoorbeeld slechter zijn dan V2. Hetzelfde met logitech G430, geluid is amazing, maar de comfortable van de headset kan tegenvallen.

• Jozuaurk
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:41:

Echt Surround mega mooi en 10 euro goedkoper dan de steel maar ik heb een standaard geluidskaart en in een review stond

5.1 uitgang vereist. Als je die niet hebt kom je bij de USB uitvoering uit (50 euro meerprijs) kan dit op een normale pc?

JozuaR

Verwijderd

Jozuaurk schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:54:
[...]

Echt Surround mega mooi en 10 euro goedkoper dan de steel maar ik heb een standaard geluidskaart en in een review stond

5.1 uitgang vereist. Als je die niet hebt kom je bij de USB uitvoering uit (50 euro meerprijs) kan dit op een normale pc?
Argh dat valt dan wel tegen. :'( Dat usb ding zou uiteraard werken op een normale pc ja, maar daarvoor heb je dus wel weer drivers voor nodig die alleen voor windows beschikbaar is. Dikke shit weer, want het komt op die manier wel allemaal duurder uit. :F

Toch nog een andere headset gevonden binnen jouw budget en heeft surround 7.1: Corsair Gaming VOID USB Carbon. Wel drivers nodig, maar voor corsair heb ik het voorover.
http://tweakers.net/productreview/122932/corsair-gaming-void-usb-carbon.html Jammer genoeg is deze headset wel kut in linux omdat in een review staat dat equalizer noodzakelijk is voor muziek.
Jozuaurk schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:27:
pricewatch: Plantronics GameCom 788 7.1

Deze is wat goedkoper maar is de kwaliteit vergeleken met de Steelseries en de Cloud 2 goed?
Ik heb de vorige versie ervan. Vond die in het begin echt super als je geen andere headset gewend bent, maar in vergelijking met de logitech 430... Dan hoor je echt een groot verschil van geluidskwaliteit in muziek! Dus kopen op eigen risico, want het kan tegenvallen als je gaat vergelijken met je vorige headset! Ik hoor liever het geluid van de logitech 430. Gamecom is iets apart vanwege zijn bass denk ik.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2016 21:49 ]

• Jozuaurk
Ik weet niet wat het betekent kan ik hem niet aansluiten op mijn onboard?

En je sprak over de G430 maar ik zei de G930

[ Voor 24% gewijzigd door Jozuaurk op 19-02-2016 21:51 ]

JozuaR

Verwijderd

Jozuaurk schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 21:49:
Ik weet niet wat het betekent kan ik hem niet aansluiten op mijn onboard?
Het is gewoon een externe geluidskaart net zoals een externe harde schijf. Ik heb niet gezien dat je al keuzes had gemaakt, maar uiteraard zeker een goede keuze! Logitech G930 zou ik nemen als die zelfde geluid heeft als de g430. :9

Ik zou kiezen tussen Corsair Gaming VOID en logitech g930.
Maar dat is mijn persoonlijke keuze.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2016 22:02 ]

• Jozuaurk
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 21:52:
[...]

Het is gewoon een externe geluidskaart net zoals een externe harde schijf.
nee ik denk dat ik de Roccat Kave XTD 5.1 Analog Gaming Headset ga nemen maar het is verwarrend dat in de reviews stond dat je alleen via 5.1 aan kan sluiten en ikweet niet als dat wel mogelijk is op een normale onboard geluidsaansluiting (newbie qua sound hier) 8)7

JozuaR

• Jozuaurk
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:41:
Hij is besteld + 5.1 geluidskaart (jammer dat de geluidskaart morgen niet binnenkomt maar dit is geen probleem)

aangezien de headset ook werkt op linux vond ik ook een + punt (denk dat wel meerdere headsets dit hebben) omdat ik ook thuis een linux pc heb staan.

Dus bedankt _/-\o_ en ik hoop dat ik hier geen verkeerde beslissing heb aan gedaan

JozuaR

Verwijderd

Jozuaurk schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:52:
[...]

Hij is besteld + 5.1 geluidskaart (jammer dat de geluidskaart morgen niet binnenkomt maar dit is geen probleem)

aangezien de headset ook werkt op linux vond ik ook een + punt (denk dat wel meerdere headsets dit hebben) omdat ik ook thuis een linux pc heb staan.

Dus bedankt _/-\o_ en ik hoop dat ik hier geen verkeerde beslissing heb aan gedaan
Ik hoop het ook, ziet er in elk geval erg goed uit! Ik ben jaloers. :P

• Jozuaurk
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:35:
[...]

Ik hoop het ook, ziet er in elk geval erg goed uit! Ik ben jaloers. :P
De bestelling begint al slecht :( ik had de headset besteld ( voor 23:00 besteld morgen thuis) samen met een pci 16X geluidskaart (3-7 werkdagen) dus nu hebben ze de headset ook op 3-7 werk dagen gezet... Daarna kwam ik erachter dat er alleen pci e x1 in mijn computer over is dus moest de geluidskaart ook nog eens annuleren. En de meeste geluidskaarten met pcie zijn duurder dan 15-20 euro dus dit moet nu via dx.com en deze levertijd duurt ongeveer 10 dagen :+

Dus het word nog een weekje met een headset gamen met 1 oorklep

JozuaR

Verwijderd

Jozuaurk schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 13:13:
[...]

De bestelling begint al slecht :( ik had de headset besteld ( voor 23:00 besteld morgen thuis) samen met een pci 16X geluidskaart (3-7 werkdagen) dus nu hebben ze de headset ook op 3-7 werk dagen gezet... Daarna kwam ik erachter dat er alleen pci e x1 in mijn computer over is dus moest de geluidskaart ook nog eens annuleren. En de meeste geluidskaarten met pcie zijn duurder dan 15-20 euro dus dit moet nu via dx.com en deze levertijd duurt ongeveer 10 dagen :+

Dus het word nog een weekje met een headset gamen met 1 oorklep
Je kan toch ook de headset bestellen en later pas de geluidskaart? Of je kan samen met de externe roccat geluidskaart aanschaffen:
https://www.bol.com/nl/p/...headset/9200000022053836/

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 15:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Jozuaurk schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:15:
[...]

nee ik denk dat ik de Roccat Kave XTD 5.1 Analog Gaming Headset ga nemen maar het is verwarrend dat in de reviews stond dat je alleen via 5.1 aan kan sluiten en ikweet niet als dat wel mogelijk is op een normale onboard geluidsaansluiting (newbie qua sound hier) 8)7
Doen! Ik heb em ook vorige week gekocht voor 69,99. Maar ik had em al, of ja, de voorloper ervan. Ik moest ook een nieuwe hebben.
Dit is écht 5.1 geluid en werkt erg goed in battlefield4 ;)
Wat ook fijn is, is dat de kabel erg lang is, dus ik kan em gewoon om de 27"monitor heen leggen zonder dat ik in de knoei kom met de lengte van de kabel.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1