Mijn vraag
Ik ben benieuwd of wat ik wil überhaupt mogelijk is, en zoja eventueel hoe.
Ik heb een logo in illustrator opgemaakt maar gewoon in Zwart/Wit
Nu wil ik hier een groenachtig Chrome 3D Effect in toevoegen.
In Photoshop lukt het redelijk, maar aangezien het ook erg groot afgedrukt moet worden zou illustrator idealer zijn aangezien je dan "oneindig" kunt schalen zonder dat je pixelvorming krijgt.
Voorbeeldje zoals het nu in photoshop eruit kan zien :
Let op dit is nog niet ideaal de letters komen het dichtstbij in de buurt wat ik wil bereiken.
De swoosh en motorcycles zouden allemaal apart onder handen genomen moeten worden, maar zoals gezegd wil mijn tijd niet verdoen in photoshop als het in illustrator direct goed kan. Sowieso kan het effect in photoshop maar met een max van 250pixels toegepast worden wat te weinig is voor de swoosh op groter formaat.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe Illustrator 17
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
via google diverse chrome effect tutorials bekeken. Maar die komen allemaal met dit soort effecten :
Maar al deze tutorials werken met een "plat" chrome effect van boven naar beneden en niet met de vormen zelf mee.
Het effect wat we willen bereiken lijkt meer op :
Alleen dan met een groene tint erin.
Linkjes naar (goede duidelijke) tutorials zijn welkom.
Ben namelijk pas begonnen met illustrator dus ken er mijn weg nog niet zeg maar. Ben allang blij dat het logo er zo goed als in staat.
Ik ben benieuwd of wat ik wil überhaupt mogelijk is, en zoja eventueel hoe.
Ik heb een logo in illustrator opgemaakt maar gewoon in Zwart/Wit
Nu wil ik hier een groenachtig Chrome 3D Effect in toevoegen.
In Photoshop lukt het redelijk, maar aangezien het ook erg groot afgedrukt moet worden zou illustrator idealer zijn aangezien je dan "oneindig" kunt schalen zonder dat je pixelvorming krijgt.
Voorbeeldje zoals het nu in photoshop eruit kan zien :
Let op dit is nog niet ideaal de letters komen het dichtstbij in de buurt wat ik wil bereiken.
De swoosh en motorcycles zouden allemaal apart onder handen genomen moeten worden, maar zoals gezegd wil mijn tijd niet verdoen in photoshop als het in illustrator direct goed kan. Sowieso kan het effect in photoshop maar met een max van 250pixels toegepast worden wat te weinig is voor de swoosh op groter formaat.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe Illustrator 17
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
via google diverse chrome effect tutorials bekeken. Maar die komen allemaal met dit soort effecten :
Maar al deze tutorials werken met een "plat" chrome effect van boven naar beneden en niet met de vormen zelf mee.
Het effect wat we willen bereiken lijkt meer op :
Alleen dan met een groene tint erin.
Linkjes naar (goede duidelijke) tutorials zijn welkom.
Ben namelijk pas begonnen met illustrator dus ken er mijn weg nog niet zeg maar. Ben allang blij dat het logo er zo goed als in staat.
[ Voor 11% gewijzigd door harley op 21-01-2020 15:24 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD