Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
Ik heb gister een computer gekocht met en daarna een beelscherm, maar ik probeer dat beeldscherm aan de praat te krijgen, maar dat lukt me niet. Als ik hem aanzet komt links boven in te staan: Analog, Digital, Analog, Digital. Dat gaat zo´n 5 a 6 keer door en dan wordt het beeld zwart. De power knop geeft dan eerst wel een lichtje, dan niet, dan wel, dan niet. Ik probeer hem met een Blauwe dvi kabel te verbinden met mijn computer, maar dat doet hij niet. Als ik hem op Digital krijg, dan zegt hij: Check cable. :'(

Als jullie me zouden kunnen helpen zou ik heel blij zijn!
Mvg,
Nils

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:16
Blauwe kabels zijn over het algemeen vga en witte dvi, hoe ziet je kabel er uit?
VGA:
Afbeeldingslocatie: http://macgateway.com/wp-content/uploads/2012/03/VGA-Cable-Port.jpg

DVI:
Afbeeldingslocatie: http://www.tvjoost.nl/wp-content/uploads/2010/11/image19.png

Kan zijn dat je de kabel op de onboard video aansluit terwijl er een losse videokaart inzit? Dan krijg je namelijk ook geen beeld!

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de blauwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Dat is een VGA kabel geen DVI :)
Zie onderstaand plaatje, je moet de onderste blauwe aansluiting hebben, het kan zijn dat je daar alleen maar dvi aansluitingen hebt en geen vga, in dat geval moet je OF een DVI kabel kopen of een dvi>vga verloop gebruiken. (ik raad een DVI kabel aan)
diegene die horizontaal op de andere aansluitingen staat.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/81RCzftwgGL._SL1500_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Axewi schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:27:
[...]
...een dvi>vga verloop gebruiken
Waarvan 99% niet werkt en we dus het topic nog langer open zullen houden.

Topicstarter mag inderdaad ook wel eens wat meer info geven over de technische zaken die nu op het bureau staan; helaas kunnen we nog niet door onze browser meekijken op zijn/haar webcam om te raden welke kabel waarin zit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
MAX3400 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:30:
[...]

Waarvan 99% niet werkt en we dus het topic nog langer open zullen houden.
Met een DVI-I aansluiting heb ik nog nooit een probleem gehad als je deze omzet naar vga. Een DVI-D aansluiting durf ik geen uitspraak over te doen :)
Maar zoals ik al aangaf, liever gebruik je een dvi kabel, beeld reageert sneller en ziet er beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Axewi schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:41:
[...]

Met een DVI-I aansluiting heb ik nog nooit een probleem gehad als je deze omzet naar vga. Een DVI-D aansluiting durf ik geen uitspraak over te doen :)
Maar zoals ik al aangaf, liever gebruik je een dvi kabel, beeld reageert sneller en ziet er beter uit!
DVI-D = DVI Digital, dus zonder analoog signaal. Die kan je niet adapten. De adapters passen ook niet op een D poort.

@TS:

Heb je hem niet per ongeluk aan je onboard VGA gehangen i.p.v. de videokaart?

[ Voor 8% gewijzigd door nelizmastr op 19-02-2016 22:18 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt! Heel erg bedankt! :)
Pagina: 1