Proxmox en meerdere IP's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:40

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Heb tig servers draaien waarop OpenVZ draait, dus dacht dit keer bij een nieuwe server...laat ik er eens Proxmox op gooien. Waarom? Omdat OpenVZ toch wel problemen gaf uiteindelijk met CentOS7, firewalld en dat je vast zat aan de kernel van de hardware node.

Dus hoppa, proxmox erop en opgehangen in DC. Dus kom ik eenmaal thuis, wil ik de boel afconfigureren, kom ik een redelijk probleem tegen. Zoals dat ik in OpenVZ een IP pool op kon geven die ik heb gekregen van de DC, maar in Proxmox kan ik dat nergens ingeven en dus mijn VM's geen IP kan geven. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Iemand enig idee hoe ik mijn gekregen IP's kan verdelen over mijn VM's? Ik wil absoluut niet met NAT werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Een groot verschil tussen OpenVZ en proxmox waar je aannemelijkerwijs KVM gebruikt is dat bij OpenVZ de netwerksettings voor je geconfigureerd kunnen worden. Dat is met KVM niet mogelijk, dan moet je met DHCP werken.

Wat je kunt doen is gewoon je interfaces bridgen naar je VM's en dan statische netwerkinfo invullen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Dank je voor je antwoord :) ik zit toch met wat vraagjes.

- Waarom zou dat met KVM niet kunnen dat je netwerk setting auto geconfigureerd wordt?
- Hoe edit ik de netwerk settings als ik al niet eens bij de node kan komen met ssh?
- Op deze pagina, de tweede reactie, wordt er beweerd dat ik ergens bij het aanmaken van de KVM de mogelijkheid heb om een IP toe te voegen, maar dat heb ik helemaal niet. Alleen wanneer ik een CT aanmaak kan ik dat, wat dus OpenVZ is. Is zijn antwoord oud?

Nogmaals dank voor je antwoord! Maar toch raar dat dat bij KVM niet kan, maar goed, dat zal aan mij liggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Yzord schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 19:48:
Dank je voor je antwoord :) ik zit toch met wat vraagjes.

- Waarom zou dat met KVM niet kunnen dat je netwerk setting auto geconfigureerd wordt?
Omdat je met KVM een aparte pc binnen je pc hebt. Net zoals je niet van buiten de netwerkinstellingen van een normale pc kunt beinvloeden. Behalve dus met zoiets als DHCP.

Qemu heeft geloof ik wel een manier om dhcp af te vangen maar ik weet niet of proxmox dat ondersteunt.
- Hoe edit ik de netwerk settings als ik al niet eens bij de node kan komen met ssh?
Via de console.
- Op deze pagina, de tweede reactie, wordt er beweerd dat ik ergens bij het aanmaken van de KVM de mogelijkheid heb om een IP toe te voegen, maar dat heb ik helemaal niet. Alleen wanneer ik een CT aanmaak kan ik dat, wat dus OpenVZ is. Is zijn antwoord oud?
Volgens mij gaat dat topic over openvz?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Oeps mijn excuses, het gaat idd over OpenVZ. En vraag twee had ik ook wel kunnen bedenken pff haha. Toch bedankt, ik ga even kijken naar Qemu :)