Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-07 10:50
Ik gebruik al jaren een Dune Prime 3.0 as mediaplayer voor al mijn films en series. Ik ben een paar maanden geleden verhuisd en ondervind nu problemen tijdens het afspelen van films. De onderdelen in de hele 'afspeelketen' zijn hetzelfde. Zelfde mediaspeler, zelfde films, zelfde NAS (Synology 214+), zelfde router. Het enige dat anders is, is het huis en de netwerk kabel tussen Router en Mediaspeler (en router en NAS).

Het probleem dat ik heb is dat films op volledig willekeurige momenten vastlopen. Hiermee bedoel ik dat het beeld op de TV bevriest, en dat ik de mediaspeler niet meer kan bedienen. Zelfs de film stoppen, of de speler op standby zetten lukt niet. Ik moet echt de aan/uit knop gebuiken voor een harde reset.

Ik kan maar geen goede manier vinden om te testen waar het probleem precies zit. Ik heb de NAS en mediaspeler uiteraard al vele keren uit>aan gehad. Ik heb beide netwerkkabels naar de router vervangen, en dat veranderde niets aan de zaak. Ik zit dus de hele tijd te denken of ik ergens iets kan checken in een log ofzo, maar heb op de NAS nog niets kunnen vinden daarover.

Ik zou graag wat tips en tricks willen hebben om systematisch uit te zoeken wie hier nu de boosdoener is. Word langzaam aan redelijk gestoord van dit probleem! 8)7