Laptop voor programmeren rond de €800

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baartd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-03-2021
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop voor rond de 800 euro.

De laptop moet krachtig genoeg zijn om meerdere processen tegelijk te kunnen draaien (denk aan 10+ command vensters open die http requests afhandelen, data verwerken, genereren van bestanden en afbeeldingen) Verder is er een voorkeur naar een 13 of 15.6 inch scherm (tussen in mag ook) met een full hd (1920x1080) resolutie. Hoger mag, lager niet. Voorkeur naar dat de laptop ook een aantal games kan draaien. Denk dan aan de Left 4 Dead series. Naast dat moet er genoeg ruimte in zitten voor een dual boot (windows + linux).

De laptop zal worden gebruikt voor voornamelijk programmeren en af en toe een game er op te kunnen spelen. Liefst redelijk licht omdat de laptop voor me studie zal worden gebruikt.

Ik weet al redelijk wat ik wil maar vind het toch lastig om een keuze te maken misschien weten jullie nog een aantal opties ;)

Alvast bedankt! _/-\o_

Groet, Bart

[ Voor 5% gewijzigd door baartd op 22-02-2016 09:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

nWn

In Geocentric Orbit

Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Eigen inzet is verplicht hier!
10+ cmd vensters met processen zegt ook niet veel:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baartd
Dutchdeveloper schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:05:
Eigen inzet is verplicht hier!
10+ cmd vensters met processen zegt ook niet veel:(
Ah excuus was ik vergeten erbij te melden. Ik had zelf wel al een beetje gekeken en ik kwam uit op het volgende:
pricewatch: HP Pavilion 15-ab121nd
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 01418NL
pricewatch: Asus K555LA-DM2613T

Wat verduidelijking voor de 10+ cmd vensters:
Werk op moment veel met Javascript, om preciezer te zijn met NodeJS / express. Verder met gulp. Kort om er draaien veel processen die requests en data afhandelen. Bestanden compileren. Afbeeldingen genereren (voor kaarten). Op me huidige laptop vragen deze processen vrij veel van me laptop. Ik zal mijn voorgaande post aanpassen voor wat meer duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Die lenove is een heel stuk beter dan de hp, maar de lenovo is niet meer leverbaar
Hp zou ik niet voor gaan, vanwege de amd processor.
De asus zit er een beetje tussenin, wel een stuk beter dan die HP. Zelf doe ik een studie applicatieontwikkelen met een macbook (met bootcamp)
Die i5 in de macbook is vergelijkbaar met die van de asus en voor mij meer dan ruim voldoende.

Eventueel kan dit wat zijn: pricewatch: Toshiba Satellite Pro A50-C Satellite Pro A50-C-19P

[ Voor 21% gewijzigd door Dutchdeveloper op 22-02-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baartd
Hoe leuk ook een macbook is moet ik wel zeggen dat het voor mij doen een nogal prijzig dingetje is. Zelf zal ik de laptop thuis niet intensief gebruiken omdat ik thuis gewoon een redelijke desktop pc. Dan is een aanschaf van een macbook voor mij te duur. Verder bedankt voor de toelichtingen van mijn keuzes. Ik zal zelf nog wel verder kijken naar opties en zal deze nog wel posten.

De Toshiba laptop die je hebt gelinkt ziet er goed uit qua specs. Alleen vraag ik me af of de 256GB ssd voldoende ruimte is voor een dual boot + een boel school bestanden / scripts.

[ Voor 19% gewijzigd door baartd op 22-02-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baartd
Wellicht is deze laptop een goede keuze?

pricewatch: Asus R556LB-DM312T
Pagina: 1