Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamiko
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-02 12:13
Als ik internet radio op mijn AV versterker start of van station verander krijg ik steevast bij elke zender eerst een reclameblokje waar ik niet op zit te wachten. Meestal ook van hetzelfde bedrijf (Mobistar of Proximus).

Heb me suf gezocht op het net naar een topic/oplossing hiervoor maar niets gevonden hoe dit af te zetten. Ook van de handleiding van de AV versterker wordt ik niet wijzer.

Ter info, is een Pioneer AV versterker en heb kabel via Telenet (en misschien zij wel de boosdoeners ;) ).

Wie heeft hier ervaring mee? Hoe kan ik internet radio starten op mijn versterker of van station veranderen zonder die irriterende reclames bij de start?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:56
Zit dat niet gewoon in de internet stream? Ik vermoed dat het gewoon een pre-load is voor je internet radio en daar ga je dus niks aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Type Pioneer of internet radio service? Pandora, vTuner? App of alleen receiver?

Probeer eens OpenDNS of Google dns adressen in je router te zetten , reboot router en apparaten. Nog steeds reclame?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamiko
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:47:
Type Pioneer of internet radio service? Pandora, vTuner? App of alleen receiver?

Probeer eens OpenDNS of Google dns adressen in je router te zetten , reboot router en apparaten. Nog steeds reclame?
Beetje late reactie, sorry daarvoor en bedankt voor je vragen/opmerkingen.

Internet radio is in dit toestel - Pioneer SC-LX 58 - via vTuner verzorgd. Op mijn vorige Onkyo AVR kon ik nog kiezen welke service ik wilde gebruiken, bij deze dus niet. Geen app dus, opties met Adblocker o.i.d. kan ik dus niet gebruiken (denk ik ...)

Router op Google DNS gezet (allang), open DNS nog niet geprobeerd.

Heb trouwens hetzelfde voor als ik via mijn smartphone internet radio beluister. Als in Vlaanderen ben krijg ik reclame in het Vlaams, zodra ik in Wallonië zit in het Frans, dit ongeacht de provider (Belgacom, Telenet). Gebruik daarvoor een app van 1FM Classic Rock, dus helemaal niets van BGC of TN. Vind het uiterst irritant dat er bij ene buitenlandse zender om de haverklap Belgische reclames door worden gedrukt waa rik niet op zit te wachten. Alle tips en hulp dus van harte welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
MuddyMagical schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:58:
Zit dat niet gewoon in de internet stream? Ik vermoed dat het gewoon een pre-load is voor je internet radio en daar ga je dus niks aan kunnen doen.
Ik ga er van uit dat dit antwoord het juiste is. Daar ga je niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamiko
S1NN3D schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:05:
[...]

Ik ga er van uit dat dit antwoord het juiste is. Daar ga je niets aan veranderen.
En wat indien ik een VPN server neem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dan krijg je waarschijnlijk reclames gebaseerd op het IP van je VPN provider.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer eens een Russische VPN, kijken wat je dan krijgt. Mooie proef op de som :P
Enne, Vtuner heeft volgens mij 21k+ stations. Is er geen andere met de zelfde muziek en zonder reclame?
Overigens wil het type stream ook nog wel eens uitmaken, met pls streams kun je vziw aan het begin geen reclame forceren, zo steekt dat type stream namelijk niet in elkaar :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogiervK
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
Een heul trage reactie, maar ik kwam via een googlezoekvraag hierop. Het is ook niet zozeer een reactie als een aanvullende vraag. Ik heb een Albrecht DR 460 C. Op zich een prima apparaat. Maar ook ik krijg bij veel radiostations eerst een reclame die niet door de zender is uitgezonden, want je valt midden in een nummer en dezelfde reclame komt steeds terug (ABN AMRO vaak). Ik vraag me dan wel af: wie verdient hier aan? Hoe wordt zoiets geregistreerd?

Ik weet trouwens ook niet of ik dit radiostation via een VPN kan laten lopen.

Rogier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RogiervK schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:59:
Een heul trage reactie, maar ik kwam via een googlezoekvraag hierop. Het is ook niet zozeer een reactie als een aanvullende vraag. Ik heb een Albrecht DR 460 C. Op zich een prima apparaat. Maar ook ik krijg bij veel radiostations eerst een reclame die niet door de zender is uitgezonden, want je valt midden in een nummer en dezelfde reclame komt steeds terug (ABN AMRO vaak). Ik vraag me dan wel af: wie verdient hier aan? Hoe wordt zoiets geregistreerd?

Ik weet trouwens ook niet of ik dit radiostation via een VPN kan laten lopen.

Rogier
Met een VPN los je in principe ook niks op. Dan krijg je reclames in een andere taal, afhankelijk welke bron-ip je VPN heefg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamiko
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Met een VPN los je in principe ook niks op. Dan krijg je reclames in een andere taal, afhankelijk welke bron-ip je VPN heefg.
Merk dat met de VPN op een VS server dit fenomeen veel minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:56
RogiervK schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:59:
Op zich een prima apparaat. Maar ook ik krijg bij veel radiostations eerst een reclame die niet door de zender is uitgezonden, want je valt midden in een nummer en dezelfde reclame komt steeds terug (ABN AMRO vaak). Ik vraag me dan wel af: wie verdient hier aan? Hoe wordt zoiets geregistreerd?
Dit soort functionaliteit verloopt vaak via een dienstverlener die de (urls van de) streams van de radiostations verzamelt en op een overzichtelijke manier aanbiedt. De fabrikant van de versterker/streamer hoeft dan alleen maar ondersteuning in te bouwen voor de dienstverlener en niet zelf bij te houden of een van de duizenden streams van adres gewijzigd is.

Het bedrijf dat de streams verzamelt wil daar natuurlijk wat aan verdienen. Een manier is om voor elke stream een advertentie te plaatsen. Dat kan op basis van IP-adres vrij eenvoudig specifiek voor een land. Andere manieren om geld te verdienen zijn:
- data over luistergedrag verzamelen en verkopen;
- fabrikanten van versterkers een vergoeding te vragen voor integratie van de dienst;
- radiostations laten betalen voor top-posities / aanbevelingen.

Een PI-hole zou kunnen helpen tegen de ingevoegde reclame. Maar mogelijk werkt dan de hele dienst niet meer. Je kunt ook een andere manier zoeken om je favoriete zender te luisteren. Vaak zit er wel een mogelijkheid om zelf een URL toe te voegen. Dan hoef je alleen nog uit te zoeken waar je favoriete station te vinden is. Ene Hendrik Jansen heeft een aardig overzicht verzameld voor onze regionen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wie Lee Dt
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-10-2022
Ik belandde hier via een zoekopdracht over het vervelende fenomeen dat er telkens een commercieel gespeeld wordt als je van zender verandert. Of ook, wat ik hier nog niet las, als de wifi-verbinding eventjes onderbroken wordt en de verbinding weer tot stand komt, krijg je eveneens opnieuw eerst een commercial.
Ik heb twee internetradio’s. Een DabMan Imperial (i250) en een Ocean Digital WR-210N.
De DabMan werkt via MediaYou, de Ocean Digital via SkyTune.
Op beide radio’s heb ik last van die commercials.

Er van uitgaand dat het fenomeen dat jullie ondervinden identiek is aan of gelijkaardig met wat ik ondervind stel ik volgende test voor. Ik luister bvb. heel dikwijls naar een zender die elke keer start met een heel kort introotje met een gitaarriedeltje en waarin de naam van het station genoemd. Verder geen commercial.
Ik heb het over Radiocyp uit Tsjechië.

Een ander station dat ik veel beluister is Radio Gugelhopf uit Zwitserland. Als ik daar op afstem hoor ik nooit eerst een commercial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:45

SeatRider

Hips don't lie

En mijn vraag is precies andersom, hoe kan ik mijn radiocommercials op deze manier aanbieden? Lijkt mij juist wel handig om in 1 klap heel erg gericht luisteraars te bereiken.

Zou dat via iRadio gaan, of is daar een overkoepelende dienst voor?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
SeatRider schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:08:
En mijn vraag is precies andersom, hoe kan ik mijn radiocommercials op deze manier aanbieden?
En daarmee mijns inziens de kick van dit topic niet waard. Voor eigen vragen zijn eigen topics.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.