Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
Ik zoek een smartphone die het beste geluid weergeeft over bluetooth.

De telefoon wordt gebruikt voor een bijna doof persoon. Deze gebruikt alleen de bluetooth van de smartphone die een connectie heeft met de gehoorapparaten (phonak easy call).

Allereerst wil ik natuurlijk de laatste bluetooth versie (4.2). Maar ik kan me voorstellen dat de kwaliteit van het signaal ook afhankelijk is van de smartphone. Ik kan hierover alleen niets vinden op internet. Zijn er hier mensen die hier verstand van hebben"?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:51
In principe is bluetooth een bepaald protocol waardoor er geen verschil in kwaliteit zal zitten. Het enige verschil kan zijn dat de ene telefoon een wat verder bereik zal hebben dan de ander, maar naar een gehoorapparaat lijkt me dat niet van toepassing (dit zal elk toestel halen)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
sunthere schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:42:
Allereerst wil ik natuurlijk de laatste bluetooth versie (4.2). Maar ik kan me voorstellen dat de kwaliteit van het signaal ook afhankelijk is van de smartphone. Ik kan hierover alleen niets vinden op internet. Zijn er hier mensen die hier verstand van hebben"?
Bluetooth is in principe Bluetooth. Er zijn echter wel wat toestellen die niet goed samenwerken met bepaalde apparaten. Dit zijn voornamelijk de zo genoemde 'China-Phones'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
rens-br schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:10:
[...]
Bluetooth is in principe Bluetooth. Er zijn echter wel wat toestellen die niet goed samenwerken met bepaalde apparaten. Dit zijn voornamelijk de zo genoemde 'China-Phones'.
Dat is wel een hele simpele interpretatie van een telefoon. Het signaal wordt ontvangen. Vervolgens wordt het omgezet in een signaal die via bluetooth verzonden wordt. Daarna gaat het bluetooth signaal de telefoon uit.

M.a.w. er zijn nog een paar stappen die volgens mij een rol spelen bij het totstandkoming van het contact die bepalend zijn voor de kwaliteit van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:51
sunthere schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:56:
[...]

Dat is wel een hele simpele interpretatie van een telefoon. Het signaal wordt ontvangen. Vervolgens wordt het omgezet in een signaal die via bluetooth verzonden wordt. Daarna gaat het bluetooth signaal de telefoon uit.

M.a.w. er zijn nog een paar stappen die volgens mij een rol spelen bij het totstandkoming van het contact die bepalend zijn voor de kwaliteit van het geluid.
ja, maar de luidspreker van de telefoon doet er al niet meer toe want dat gaat via het hoorapparaat. Het signaal wat van de mast afkomt is ook digitaal dus in dit geval doet een telefoon er erg weinig mee voor het verstuurd wordt via bluetooth....

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:12
Als je naar de specs van de Phonak kijkt:
Works directly out of the box
Works with any Bluetooth enabled cell phone, even non-smartphones
Attached onto the cell phone, never lost or forgotten
10 hours talk time
Standby time > 1 week
... een telefoon nemen met een goede antenne voor 3G,4G en een standby accuduur die een beetje overeenkomt met de standby tijd van de Phonak? Verder moet de microfoon misschien goed genoeg zijn voor een gesprek met de telefoon op tafel; maar ik denk dat dat qua interface met het gehoorapparaat de enige eisen zijn? En bij de bevestiging aan de smartphone kijken of er een hardcase van Phonak beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit forum is voor aankoopadvies. Voor bluetoothkwaliteit zul je je tot reviews en/of gebruikerservaringen moeten wenden. Dit topic gaat dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.