Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:05
Probleem is al volgt; ik krijg Windows niet geïnstalleerd op mijn (M.2) SSD.

Ik heb een NUC5i3RYH en had een MX100 SSD. Hier kon ik zonder probleem Windows op installeren.
Nu heb ik een bios update gedaan (boot volgorde weer standaard) en een
Samsung 850 EVO M.2 250GB geïnstalleerd in het M.2 slot.
In het 2.5" slot zit nu een 1TB 2,5" HDD.

Met beide schijven aangesloten en een bootable WIndows usb in een van de usb poorten kreeg ik telkens de melding "select proper boot device or insert boot media"

Nu heb de 2.5" HDD aangesloten in een andere pc, Windows geïnstalleerd en de HDD terug gedaan in de NUC. Nu heb ik dus Windows 10 op de 5400RPM mediaschijf i.p.v. de SSD.

Als draadloze toetsenbord set heb de Logitech MK220 Wireless Combo.

Nu heb ik dus een pc met Windows alleen staat het op een verkeerde schijf. (M.2 SSD wordt wel herkend binnen Windows trouwens)
Als ik bij rebooten F2,F7 en F10 spam kom ik er met geen mogelijk tussendoor.
Kan het zijn dat mijn draadloze set op dat moment nog geen verbinding heeft?

Mijn vraag is nu, hoe kom ik in de bios of boot order te veranderen of hoe krijg ik Windows op de M.2 SSD?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Hennie

Beste antwoord (via MENACExz op 20-02-2016 12:26)

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
toevallig fast bood aan staan?
Power button recovery
The power button can be used to recover if you encounter Fast Boot problems.

From a powered off state, press and hold the power button for about two seconds, release it when you hear three short beeps.
The BIOS follows a normal boot path, as if Fast Boot is disabled.
If Fast Boot is enabled, the following message displays: Fast Boot failsafe trigger was detected. Would you like to restore Fast Boot on the next boot? (Y/N).
bron:
http://www.intel.com/cont...s-and-kits/000006610.html
http://www.intel.com/cont...s-and-kits/000005698.html

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 19:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij het laden van de standaard instellingen staat USB op legacy, dus dan zou hij de draadloze set ook moeten pakken. Als je nog een USB bedraad toetsenbord hebt liggen zou je die er wel aan kunnen hangen.
Een andere optie is misschien nog een keer proberen de BIOS te flashen? Volgens mij heeft Intel geen Visual BIOS programma zoals MSI dat heeft dus dan kan je er vanuit Windows weinig mee.

Ik zie hier nog iemand met dat probleem, en die heeft de NUC aan een ander beeldscherm gehangen (of andere HDMI poort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MENACExz
gwystyl schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:45:
Bij het laden van de standaard instellingen staat USB op legacy, dus dan zou hij de draadloze set ook moeten pakken. Als je nog een USB bedraad toetsenbord hebt liggen zou je die er wel aan kunnen hangen.
Een andere optie is misschien nog een keer proberen de BIOS te flashen? Volgens mij heeft Intel geen Visual BIOS programma zoals MSI dat heeft dus dan kan je er vanuit Windows weinig mee.

Ik zie hier nog iemand met dat probleem, en die heeft de NUC aan een ander beeldscherm gehangen (of andere HDMI poort).
Bios opnieuw flashen had ik al gedaan middels een .bio file via usb, de laatste bios staat erop.
Ik zou de NUC een keer op mijn TV (1920x1080) kunnen aansluiten, zelf heb ik een 21:9 2560x1080 monitor.
Rare is dat alles voorheen wel werkte..
Ik krijg trouwens geen blank screen als ik F2 spam, hij boot gewoon meteen door naar Windows.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Nu online
toevallig fast bood aan staan?
Power button recovery
The power button can be used to recover if you encounter Fast Boot problems.

From a powered off state, press and hold the power button for about two seconds, release it when you hear three short beeps.
The BIOS follows a normal boot path, as if Fast Boot is disabled.
If Fast Boot is enabled, the following message displays: Fast Boot failsafe trigger was detected. Would you like to restore Fast Boot on the next boot? (Y/N).
bron:
http://www.intel.com/cont...s-and-kits/000006610.html
http://www.intel.com/cont...s-and-kits/000005698.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MENACExz
Held! Alles draait als een zonnetje, helemaal super.
gwystyl ook bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Nu online
super!
heb een keer het zelfde probleem gehad :)
Pagina: 1