Probleem is al volgt; ik krijg Windows niet geïnstalleerd op mijn (M.2) SSD.
Ik heb een NUC5i3RYH en had een MX100 SSD. Hier kon ik zonder probleem Windows op installeren.
Nu heb ik een bios update gedaan (boot volgorde weer standaard) en een
Samsung 850 EVO M.2 250GB geïnstalleerd in het M.2 slot.
In het 2.5" slot zit nu een 1TB 2,5" HDD.
Met beide schijven aangesloten en een bootable WIndows usb in een van de usb poorten kreeg ik telkens de melding "select proper boot device or insert boot media"
Nu heb de 2.5" HDD aangesloten in een andere pc, Windows geïnstalleerd en de HDD terug gedaan in de NUC. Nu heb ik dus Windows 10 op de 5400RPM mediaschijf i.p.v. de SSD.
Als draadloze toetsenbord set heb de Logitech MK220 Wireless Combo.
Nu heb ik dus een pc met Windows alleen staat het op een verkeerde schijf. (M.2 SSD wordt wel herkend binnen Windows trouwens)
Als ik bij rebooten F2,F7 en F10 spam kom ik er met geen mogelijk tussendoor.
Kan het zijn dat mijn draadloze set op dat moment nog geen verbinding heeft?
Mijn vraag is nu, hoe kom ik in de bios of boot order te veranderen of hoe krijg ik Windows op de M.2 SSD?
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Met vriendelijke groet,
Hennie
Ik heb een NUC5i3RYH en had een MX100 SSD. Hier kon ik zonder probleem Windows op installeren.
Nu heb ik een bios update gedaan (boot volgorde weer standaard) en een
Samsung 850 EVO M.2 250GB geïnstalleerd in het M.2 slot.
In het 2.5" slot zit nu een 1TB 2,5" HDD.
Met beide schijven aangesloten en een bootable WIndows usb in een van de usb poorten kreeg ik telkens de melding "select proper boot device or insert boot media"
Nu heb de 2.5" HDD aangesloten in een andere pc, Windows geïnstalleerd en de HDD terug gedaan in de NUC. Nu heb ik dus Windows 10 op de 5400RPM mediaschijf i.p.v. de SSD.
Als draadloze toetsenbord set heb de Logitech MK220 Wireless Combo.
Nu heb ik dus een pc met Windows alleen staat het op een verkeerde schijf. (M.2 SSD wordt wel herkend binnen Windows trouwens)
Als ik bij rebooten F2,F7 en F10 spam kom ik er met geen mogelijk tussendoor.
Kan het zijn dat mijn draadloze set op dat moment nog geen verbinding heeft?
Mijn vraag is nu, hoe kom ik in de bios of boot order te veranderen of hoe krijg ik Windows op de M.2 SSD?
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Met vriendelijke groet,
Hennie