Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonr
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-03 15:23
Mijn vraag:
Ik wil me verdiepen in een nieuwe geluidsset voor mijn pc en eventueel random apparatuur.
Nu heb ik de logitech z5500 maar deze is bijna overleden.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
logitech z 5500,
Windows custum build pc,
Tv,
Macbook pro &
Ipad

Wat ik al gevonden:
Logitech Z506 (Maar volgens mij is die niet zo krachtig als die ik nu heb.)

Waarvoor ik het gebruik:
In de sfeer komen van feesten & Gebruik bij huis feesten.
Voor gamen.

Budget:
Ik heb een budget tot en met 220 euro.

Bedankt voor het lezen!
En hopelijk kunnen jullie me wat beters adviseren, dan ik zelf nu op het internet vind.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je weinig keuze hebt. De opvolger van de Z5500, de Z906, kan je naar kijken of een tweedehandse Z5500. Naar mijn weten zijn andere 5.1 setjes voor de PC zoals bijvoorbeeld Edifier snel een factor 2-3 duurder. Instap kant en klare home cinema setjes kan je naar kijken, maar dat raadt ik je af. Die hebben over het algemeen al minder aansluitingen dan de Logitechs.

Tevens schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonr
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-03 15:23
FeaR schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:47:
Ik denk dat je weinig keuze hebt. De opvolger van de Z5500, de Z906, kan je naar kijken of een tweedehandse Z5500. Naar mijn weten zijn andere 5.1 setjes voor de PC zoals bijvoorbeeld Edifier snel een factor 2-3 duurder. Instap kant en klare home cinema setjes kan je naar kijken, maar dat raadt ik je af. Die hebben over het algemeen al minder aansluitingen dan de Logitechs.

Tevens schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies is.
Ja ik zie het verschil ook al duidelijk.
Stel dat ik naar 500 euro ga want blijkbaar heb ik dat vroeger ook betaald.
raad je dan nog de Edifier S760D aan?
of heb je voor deze prijs een betere suggestie aan?

bedankt voor je reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Wat is er overleden ? want zelf heb ik ook een Z5500 en bv de zekering is nog wel te vinden kan je je storing eens omschrijven..

Ik zou er niet aan moeten denken om het setje te vervangen

review van de oude versus nieuwe http://soundnews.ro/2011/...6-review-english-version/

[update]
Oftwel de Z906 als ik het zo lees .. is niet de gewenste vervanger .. maar dat is een kwestie van smaak.

[ Voor 37% gewijzigd door vso op 19-02-2016 23:50 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:52
Vraag is wil je bij PC speakers blijven je kan eventueel ook over stappen naar een TV/Cinema set. Moet je wel opletten wat voor verbindingen het heeft. Om zo te kijken dat het compatible is met PC/Mac.

Zit zelf al wat bij de Denon/Yamaha's en andere merken te kijken en starten met een 2.0 of 2.1. zet en later uitbreiden. Voornamelijk voor Films/Games/Muziek.

En je hebt ook Teufel oid volgens mij heeft die ook nog een surround set compleet rond de 400 euro mits je wel een uitgebreider budget neemt.

Trouwens de huidige cinema sets hebben hier en daar ook NFC/Blue tooth support.

Toch wel aan neembare dinge over na te denk voor nu en later.

[ Voor 12% gewijzigd door Psyonara op 20-02-2016 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 15:29
Teufel heeft inderdaad een leuke pc speaker set. Is een.beetje volgens hetzelfde principe opgebouwd met een versterker in de subwoofer.

Het geluid zal waarschijnlijk wel mooier en vooral gedetailleerder zijn, maar of hij ook het hoge volume haalt val een z5500 vraag ik mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Ik heb de Teufel Concept E 450 Digital (doordat deze maar iets duurder dan de concept e was), het is echt een enorme subwoofer en kleine maar stevige boxjes. Ze zijn zwaarder dan je denkt en het geeft voor mij een geweldig geluid, de subwoofer heb ik erg laag staan aangezien deze vrij snel gaat overheersen (in films/games is dat niet erg, maar bij muziek wel voor mij). Verder werkt alles prima, alleen de bluetooth geeft een enkele keer een hapering lijkt het wel (kan ook aan mijn telefoon liggen). Heb ook een kort overzicht met plus- en minpunten opgesteld. Er is nu ook een kortingscode van 10% bij Teufel, mocht je interesse hebben. Je hoeft niet te haasten aangezien ze telkens weer met nieuwe soortgelijke actie komen.

productreview: Teufel Concept E 450 Digital "5.1-Set" review door _Heisenberg_

Het is natuurlijk wel behoorlijk prijzig, maar ik vond het het waard! Ben zelf geen audiofiel, dus het is moeilijk om te verklaren of dit nou echt goed geluid is, maar t.o.v. goedkope 2.1 sets van creative/logitech is dit echt een flinke vooruitgang in helderheid van het geluid. Ook is er een goedkopere variant met een (stuk) kleinere subwoofer, deze heeft wel een minder laag bereik.

[ Voor 20% gewijzigd door _Heisenberg_ op 20-02-2016 21:53 . Reden: extra alinea ]

Pagina: 1