Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Wie heeft ervaring met gekleurde verlichting, zoals Hue of MiLight, in bestaande armaturen? Wat voor kap heb je er dan op zitten?

Ik ben voornemens om mijn armaturen te vervangen en er dan Hue bolletjes in te draaien, maar ik twijfel nog over de kappen die ik er bij kies. Enerzijds vind ik kappen met enige kleur (optie B en C) beter in mijn interieur passen, anderzijds ben ik bang dat die kappen relatief weinig licht doorlaten en dat je gekleurd licht niet mooi uit komt. Dan zou een kap als A beter zijn.

ABC
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/buMpvQrXfdSeZ01UmG8NJjM8/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IG62OJIJmPmpToQcxgVUYAxm/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/veBBA0V8PlStjRhD2NEpMMSj/thumb.jpg

Als je via zoekt naar plaatjes dan vind je meestal alleen maar productfoto's van Hue of lampen, dat geeft weinig beeld van de realiteit. Daarom maar een topic in de hoop dat anderen hier al wél ervaring mee hebben en eventueel zelfs beeldmateriaal kunnen delen. :)

Feitelijk de concrete vraag:
Kan je gekleurd licht gebruiken met een gekleurde kap of is een wit tint toch wel aan te raden?

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 19-02-2016 13:16 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Alle reacties

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Door de witte binnenkant komt er nog steeds voldoende gekleurd licht in de kamer. Heb zelf een soortgelijke kap met zwarte stof en het werkt prima.

[ Voor 48% gewijzigd door Fietsbel op 19-02-2016 13:20 ]

39

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

Persoonlijk ervaring rest mij maar één ding te zeggen; hoe donkerder de kap hoe minder deze doorlaat.

Goed voorbeeld: Wit shirt en zwart shirt, houdt deze in het licht en je zit het verschil.
Ook ligt het een beetje aan de materie die er gebruikt is voor kap hoeveel ligt het door laat.

Een ding staat buiten kijf, gekleurd ligt geeft een bepaalde stemming met zich mee en dat is geheel persoonlijk :)

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:12
Ligt ook heel erg aan de kap zelf of die veel licht doorlaat of niet.
Heb er zelf een die tussen A en C in zit en die laat niet zo heel veel licht door. Daar moet je het ook niet van hebben, het gaat meer om de sfeer verlichting die er boven (en onder) uitkomt. Ik vind het zelf erg fijn werken met Hue.
Heb boven mijn salontafel nog een soort van halve bol kap, boven dicht. Wit van binnen, wat zou moeten reflecteren, maar het licht is veel minder dan in een 'open' kap. Als ik op de bank zit, kijk ik meer naar een licht spot, dan een mooie sfeer gloed, wat je imo met gekleurd licht wil bereiken.
Een andere lamp, driepoot met frosted glass ervoor (beetje idee van studio lamp), ziet er leuk uit als object, maar is minder geschikt voor Hue (te veel licht 'spot' en te weinig 'gloed' op de muur etc).

Oh oh Mr. B, oh oh!